Att vara spätta...

Fan Pinky, där sprack vårt förhållande!
Å jag som precis hade lagt upp en lobbyingkampanj för dig hos den där Pinuppa! ;)
Jag skulle ju sälja in dig som isglass i Sahara!!!

Grejen med skjuts är väl de att det är grymt roligt å kunna hänga av... i höga hastigheter med skjuts!!
Hornen växer...svansen kryper fram...ja du har ju sett oss på Gotland Ring och vet vad jag pratar om....
 
Max är väl alltid max?

INTE alls.

Jag har SPENDERAT årets FINASTE dag med att STUDERA hur POTENTIELL BNP kan vara högre ÄN faktisk BNP. Dessutom ÄR jag sol BREND.

OM Biturbo menade att "max" är potentiellt max hur fort man kan köra så går inte faktisk MAX-hastighet att uppnå med SKJUTS.
 
INTE alls.

Jag har SPENDERAT årets FINASTE dag med att STUDERA hur POTENTIELL BNP kan vara högre ÄN faktisk BNP. Dessutom ÄR jag sol BREND.

OM Biturbo menade att "max" är potentiellt max hur fort man kan köra så går inte faktisk MAX-hastighet att uppnå med SKJUTS.

Smart kille!!:tummenupp
 
INTE alls.

Jag har SPENDERAT årets FINASTE dag med att STUDERA hur POTENTIELL BNP kan vara högre ÄN faktisk BNP. Dessutom ÄR jag sol BREND.

OM Biturbo menade att "max" är potentiellt max hur fort man kan köra så går inte faktisk MAX-hastighet att uppnå med SKJUTS.

Helt korrekt.

Och du kan aldrig nå maxhastigheten din hoj skulle ha i tomrum (vakuum) heller!

Så argumentet är bara ren polemik!!

Max är alltid max, och max MED spätta är lika mycket max som utan, ehuru med olika toppfarter.
 
Helt korrekt.

Och du kan aldrig nå maxhastigheten din hoj skulle ha i tomrum (vakuum) heller!

Så argumentet är bara ren polemik!!

Max är alltid max, och max MED spätta är lika mycket max som utan, ehuru med olika toppfarter.

Fan tror boysen börjar använda huvudet...:)
 
Hur kunde Du utläsa att jag drog en slutsats när jag EGENTLIGEN ställde en fråga?



Du HAR ju ingen HOJ. Eller HUR var det? JAG är STÖRRE än DIG så jag tror det FLOPPAR.

NU tycker jag det här känns som om vi KOMMUNICERAR som han som INTE gillar att man skapar problem som INTE finns.


Jag har både hoj - och VÄGER mer än dig så... *be my biatch boy* ;)
 
Max är alltid max, och max MED spätta är lika mycket max som utan, ehuru med olika toppfarter.

Inte bara topfarter.
Och det lär varit fart han menade, inte varvtal.
För han är väl INTE dum i HUVUDET?

Tror inte du väger mer än mig för jag veger 0,1 ton nu. Med utrustn 0,11ca.
Du såg rätt smärt ut i din lilla verkstad. :slicka


Ohyggligt, du skulle bara veta.
 
Last edited:
Inte bara topfarter.
Och det lär varit fart han menade, inte varvtal.
För han är väl INTE dum i HUVUDET?

Tror inte du väger mer än mig för jag veger 0,1 ton nu. Med utrustn 0,11ca.
Du såg rätt smärt ut i din lilla verkstad. :slicka



Ohyggligt, du skulle bara veta.

Härligt...samma här vettu!!:tummenupp
 
Gör det inte?

Max är väl alltid max?



Inte helt säkert. Som jag sa till Pinky.
Kicken är inte ENBART avhängig den absoluta farten, utan snarare den upplevda.


Du kan vända och vrida på det hur du vill. Man kan alltid köra fortare utan skjuts.

Sen menade jag inte farten när jag pratade ang. känslan när man åker respektive kör själv. Två helt skilda upplevelser ju.
 
Tycker det låter som anki skulle passa grymt som burkslav. Varför inte prova? Antingen RR där farterna är högre eller cross där man räcket aldrig är på samma ställe :tummenupp

Är det själv och det är roligare då man faktiskt ser frukten av bådas samspel istället för att bara surra runt på lite vägar här o där :tungan
 
Tycker det låter som anki skulle passa grymt som burkslav. Varför inte prova? Antingen RR där farterna är högre eller cross där man räcket aldrig är på samma ställe :tummenupp

Är det själv och det är roligare då man faktiskt ser frukten av bådas samspel istället för att bara surra runt på lite vägar här o där :tungan

Har faktiskt blivit erbjuden att bli burkslav...men nä fy fan...int vill ja sitta på marken heller...är inte helt galen...ännu!! :D

Men däremot att sitta bakpå både på bana å gata ger otroligt mkt..å jag fullkomligen älskar Gotland Ring...men även å bara surra runt i tillvaron som en social bit...för de är de också...
Hojåkning innehåller så otroligt mkt...å de är de som gör de grymt kul!!
 
Du kan vända och vrida på det hur du vill. Man kan alltid köra fortare utan skjuts.

Sen menade jag inte farten när jag pratade ang. känslan när man åker respektive kör själv. Två helt skilda upplevelser ju.

Fortare är EN sak, men i din andra mening svarar du ju självt på det hela...

Att det sen är två slilda upplevelser är en annan sak.
Att upplevelserna inte är särskilt skilda är ännu en annan sak.
 
Fortare är EN sak, men i din andra mening svarar du ju självt på det hela...

Att det sen är två slilda upplevelser är en annan sak.
Att upplevelserna inte är särskilt skilda är ännu en annan sak.

Inte särskilt skilda upplevelser? Att köra och att åka? :va

Tror du tagit en rackare för mycket ikväll..
 
Det där med kontrollbehov som nån skrev verkar vara väldigt vanligt. Min gubbe tycker det är skitläskigt att åka bakpå och han vägrar att åka annat än radiobilarna på Grönan just för att han inte har kontroll.
Det är skönt att kunna ge nån annan kontrollen och bara fullt lita på att den personen faktiskt fixar det han håller på med.
När man åker bakom har man ingen som helst möjlighet att påverka om det är nära att smälla t.ex, det är bara att andas med magen och följa med dit det bär och inte röra en fena för att skydda sig själv. Blir det lite akut att dra iväg snabbt så är det bara att hänga med så gott det går, för då kan han inte ta någon hänsyn längre.
För min del spelar det en stor roll om hojen låter mycket, för motorljudet avslöjar allt om vad han där framme håller på med/tänker göra. Jag måste hinna byta åkstil beroende på om det ska läggas ner eller upp o wheela. Inför en stoppie måste jag också vara med, för jag vet att det kommer men inte exakt när eller hur hög den blir.
Just nu har vi ingen hoj där jag har en tank att hålla emot på, stunthojen är dentad och motarderna, ja där är det kört. Det gäller alltså för mig att hitta ett sätt att hålla emot utan att störa gubbens körning, så det är lite spännande ibland.
Men, det som är lite tråkigt är att så många har så negativa tankar om att åka två, för det är kul. Det är inte så att det är jag som tjatar om att få åka med jämt, gubben vill att jag åker med för han tycker det är kul. Men jag har höga krav och blir väldigt lätt uttråkad, så därför brukar jag strunta i att åka med när jag vet att vi ändå bara kommer stå och häcka istället för att köra. Onsdagar är det tråkigaste som finns, häckandet vet inga gränser och jag ser ingen mening alls med att ta hojen för att sen bara parkera den lite här o där.
Idag däremot blir det en heldag på vägarna, bara jag o gubben, underbart väder och en hel massa slingriga småvägar, det är fan värt mer än allt guld i världen
Kram på er alla som vi kör ifrån idag och även på er som vi inte kommer ikapp:D
 
Det där med kontrollbehov som nån skrev verkar vara väldigt vanligt. Min gubbe tycker det är skitläskigt att åka bakpå och han vägrar att åka annat än radiobilarna på Grönan just för att han inte har kontroll.
Det är skönt att kunna ge nån annan kontrollen och bara fullt lita på att den personen faktiskt fixar det han håller på med.
När man åker bakom har man ingen som helst möjlighet att påverka om det är nära att smälla t.ex, det är bara att andas med magen och följa med dit det bär och inte röra en fena för att skydda sig själv. Blir det lite akut att dra iväg snabbt så är det bara att hänga med så gott det går, för då kan han inte ta någon hänsyn längre.
För min del spelar det en stor roll om hojen låter mycket, för motorljudet avslöjar allt om vad han där framme håller på med/tänker göra. Jag måste hinna byta åkstil beroende på om det ska läggas ner eller upp o wheela. Inför en stoppie måste jag också vara med, för jag vet att det kommer men inte exakt när eller hur hög den blir.
Just nu har vi ingen hoj där jag har en tank att hålla emot på, stunthojen är dentad och motarderna, ja där är det kört. Det gäller alltså för mig att hitta ett sätt att hålla emot utan att störa gubbens körning, så det är lite spännande ibland.
Men, det som är lite tråkigt är att så många har så negativa tankar om att åka två, för det är kul. Det är inte så att det är jag som tjatar om att få åka med jämt, gubben vill att jag åker med för han tycker det är kul. Men jag har höga krav och blir väldigt lätt uttråkad, så därför brukar jag strunta i att åka med när jag vet att vi ändå bara kommer stå och häcka istället för att köra. Onsdagar är det tråkigaste som finns, häckandet vet inga gränser och jag ser ingen mening alls med att ta hojen för att sen bara parkera den lite här o där.
Idag däremot blir det en heldag på vägarna, bara jag o gubben, underbart väder och en hel massa slingriga småvägar, det är fan värt mer än allt guld i världen
Kram på er alla som vi kör ifrån idag och även på er som vi inte kommer ikapp:D


Du har så grymt rätt!!! Jag har som sagt åkt i måååånga år och med en hel del olika förare och på olika hojar. Allt ifrån att åka bana till att stunta. Å jag kan garantera, precis som du skriver, de krävs fan så mkt mer än att bara "åka" hoj. Det är 100 fokus hela tiden, ligga steget före i tanken, känna av i kroppen på föraren vad han tänker hitta på och samtidigt hålla rätt på trafiken. De är ju inte så att vi bara kan sätta oss där bak med en kopp kaffe å tro att vi ska sitta kvar i samma position i en wheelie!! Dom jag har åkt med under åren, finns det ingen som har klagat på mig. Jag har alltid fått grym kredit tillbaka om hur roligt det är att ha mig bakpå. Sen är det jäkligt kul när man stannar nånstans å kunna diskutera de som kanske hände i den korsningen, vad den gjorde osv. Sen har jag lite då och då haft lite andra påfynd på vägen...vi låg så djupt i Märsta rondellen, så jag var tvungen å lägga ner handsken i backen för att inte trilla av...plockat blommor i kurvor åt min gubbe...ja lite sånt dära..smått bus...som man kan göra bakpå.
SÅ, allt är inte bara vitt eller svart!! Tur de finns sånna som oss!!:hihi
 
Du har så grymt rätt!!! Jag har som sagt åkt i måååånga år och med en hel del olika förare och på olika hojar. Allt ifrån att åka bana till att stunta. Å jag kan garantera, precis som du skriver, de krävs fan så mkt mer än att bara "åka" hoj. Det är 100 fokus hela tiden, ligga steget före i tanken, känna av i kroppen på föraren vad han tänker hitta på och samtidigt hålla rätt på trafiken. De är ju inte så att vi bara kan sätta oss där bak med en kopp kaffe å tro att vi ska sitta kvar i samma position i en wheelie!! Dom jag har åkt med under åren, finns det ingen som har klagat på mig. Jag har alltid fått grym kredit tillbaka om hur roligt det är att ha mig bakpå. Sen är det jäkligt kul när man stannar nånstans å kunna diskutera de som kanske hände i den korsningen, vad den gjorde osv. Sen har jag lite då och då haft lite andra påfynd på vägen...vi låg så djupt i Märsta rondellen, så jag var tvungen å lägga ner handsken i backen för att inte trilla av...plockat blommor i kurvor åt min gubbe...ja lite sånt dära..smått bus...som man kan göra bakpå.
SÅ, allt är inte bara vitt eller svart!! Tur de finns sånna som oss!!:hihi



Japp, det måste ju finnas några som går mot strömmen och faktiskt uppskattar det goda i livet. Att dom flesta tycker det är lite nördigt att bara åka bakpå får ju stå för dom. Jag kommer åka med gubben även den dagen jag har tagit mitt eget kort och kan lalla runt själv, för det kommer dröja länge innan jag kan köra så aktivt att adrenalinkickarna sätter in. Kommer inte heller köra tillsammans med gubben när jag tar mc-kortet, för jag vill inte förstöra hans hojåkning genom att tvinga honom att lalla runt i mitt tempo när jag vet att han tycker sånt är urtrist, ska vi åka så blir det på en hoj.

Hoppas du kommer ut på vägarna idag du med!
 
Japp, det måste ju finnas några som går mot strömmen och faktiskt uppskattar det goda i livet. Att dom flesta tycker det är lite nördigt att bara åka bakpå får ju stå för dom. Jag kommer åka med gubben även den dagen jag har tagit mitt eget kort och kan lalla runt själv, för det kommer dröja länge innan jag kan köra så aktivt att adrenalinkickarna sätter in. Kommer inte heller köra tillsammans med gubben när jag tar mc-kortet, för jag vill inte förstöra hans hojåkning genom att tvinga honom att lalla runt i mitt tempo när jag vet att han tycker sånt är urtrist, ska vi åka så blir det på en hoj.

Hoppas du kommer ut på vägarna idag du med!

HAHAH....exakt dom orden har jag också alltid sagt!!! Varför skulle jag förstöra hans åkning genom att han ska stå å få kalla däck i varenda jävla korsning för att vänta på mig??!! För jag kommer aldrig nånsin kunna köra så som de jag har åkt med gjort. Finns inte en chans på världskartan!!
Har också haft funderingar genom åren å ta kort, men aldrig kommit så långt då jag inte förtått vad jag ska med de till. De ger mig ju inget å köra själv, utan min "plats" är och har alltid varit bakpå. Sen visst, skulle de va skönt ibland å kunna ut å köra själv, när man själv vill. Men de kommer aldrig kunna liknas med den åkningen jag är van vid! De är bara inse fakta, när de gäller hojkörning är man i underläge!! :)
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top