miicke
Ny medlem
Yoshi_gixxeRR skrev:Ok om inte vår "välfärd" funkar kan dom ju åtminstonde sänka skatten så dom som vill ta hand om dessa stackars människorna har råd o göra det...![]()
För det e väl det som e poängen med VÄLFÄRD??? Att alla ska ha mat o ngnstans o bo...???
Men jag o MÅNGA fler vill nog inte jobba ihjäl oss för att ngr som VALT att vara utanför samhället ska bara få mat/ngnstans o bo gratis utan att gör ett skit!!!!
ALLA måste jobba för o få ett fungerande samhälle... Lr åtminstonde göra det dom kan för o förbättra för sig själva o inte låta andra ta ansvar för dom!!!
Finns inget ngn kan säga som skulle få mig o tycka synd om en tiggare/hemlös person. Då dom i mina ögon e ena lata jävlar som har bara sig själv o skylla på!!!
.../Yoshi
Jodå men säg de till dem äckliga gubbj*vlarna som sitter i en skinstol på jobbet, det enda dem tänker på när man är på en intervju det är ju den som är snyggast och har störst bröst (av tjejerna) som får jobbet.... det är ju så de funkar idag.
Och ofta har en hemlös inga direkta resurser för något speciellt jobb. Så där är en anledning till varför DEM inte vill ha dem för att den andra kan naturligtvis mer än den hemlösa.

Först betalar jag den vanliga skatten SEN fick jag betala ytterligare skatt då jag var "höginkomsttagare" Fatta: 17500:- av skattade pengar fick jag betala ytterligare för att jag ville tjäna lite extra...
Så kom fan inte o snacka om att jag ska tycka synd om dom!!!!!)