kk74
Medlem
- Gick med
- 22 Apr 2004
- Hoj
- Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
oFFkeFF skrev:Skatterna är ett reelt hot mot många företag, därför att små företag måste dra in väldigt stora summor pengar för att ens kunna betala en låg inkomst till den som driver det. Folk som inte drivit företag själv inser sällan hur mycket det är som ska ut i skatt per månad.
Om vi nu är så smarta som vissa säger vi är, så driver utvecklingen oss mer och mer från produktion, till tjänster och utveckling. Samtidigt som standarden stiger i lågläneländer, kommer kommer kostnaderna stiga där också, vilket gör att det i framtiden förhoppningsvis kommer vara mycket mindre regionala skillnader.
Vad som dock _Aldrig_ fungerar i längden, är att subventionera sin egen industri, det kan hjälpa tillfälligt, men aldrig i längden. Vem vinner på en garanterad förlustaffär? Är det inte bättre att lägga de pengarna på något nytt?
Jag håller med dig i stort, men man får inte glömma att dessa industrier skapar sysselsättning åt en stor mängd människor, vilket, tack vare deras ökade köpkraft, skapar sysselsättning åt ännu mera människor och så sprider det sig som ringar på vattnet. Visst förstår jag att det kan se ut som en förlustaffär men i det stora hela tror jag att det är marginellt.
Last edited:

:corn