Att tänka på vid träningsläger utomland?

Nån mer som ska ner till Cartagena på Folkessons träningsläger?
Jag har aldrig varit iväg på nåt liknande...vad ska man tänka på? Egna erfarenheter?
Nåt man behöver ha med sig som inte är hoj-relaterat? Känns som det är där man missar nåt.

Jag har bara tyska papper på min hoj. Behöver man ta med sig kvitto/bevis på att det är min hoj?

Mindre än tre veckor kvar nu :yoparty

Och du Henke, glöm inte regndäcken.....:rolleyes:

/Pär

hehe, den hoppas jag inte göra om :gnissla

På dom träningarna som var dagarna efter Folkessons träningsläger på Cartagena förra året så kom det några få droppar under en timme kanske. Lokalbefolkningen sa att det var väldigt ovanligt att det regnade där. "Detta är en öken" sa dom typ. Regnade bara 5-6 dagar gg/år där. Efter ca 1-2 timmar så var den knappt blöta banan helt torrt igen. Men har man väldigt otur kanske alla dom dagarna kan komma på en gång. :näsblod

Vi bodde på ett helt ok hotell i stan, ett dubbelrum inkl frukost gick på 1600 czk/natt, motsvarar ca 530 kr dvs 260 kr/person. Kommer inte ihåg vad hotellet hette men reiseleiter Åsa borde veta.

Snart dags att börja packa nu! Någon som har lite skvaller om vad man kan vänta sig av Cartagena? Har förstått att banan är ganska teknisk och att det är bästa stället att köra på i Europa om man vill undvika regn. Finns det tillgång till el ute i depåområdet? Möjlighet att duscha etc?

Snart dags att börja packa nu! Någon som har lite skvaller om vad man kan vänta sig av Cartagena? Har förstått att banan är ganska teknisk och att det är bästa stället att köra på i Europa om man vill undvika regn. Finns det tillgång till el ute i depåområdet? Möjlighet att duscha etc?

Där är 2 partier på banan som påminner om varann. Den andra av dom leder ut på rakan. Kan bli spännande om man får för sig att man ska hålla fullt igenom första för att man tror man är på väg ut på rakan! :näsblod

El, nybyggda duschar från 2006 och resturang, som kanske är lite dyr, finns i depån. Står du högst uppe i depån eller lite utanför den på kvällen och ser en röd skylt blinka nere mot stan så är det Uba Uba 3000. :)

En film från banan:
Onboard Cartagena

Där är 2 partier på banan som påminner om varann. Den andra av dom leder ut på rakan. Kan bli spännande om man får för sig att man ska hålla fullt igenom första för att man tror man är på väg ut på rakan! :näsblod

El, nybyggda duschar från 2006 och resturang, som kanske är lite dyr, finns i depån. Står du högst uppe i depån eller lite utanför den på kvällen och ser en röd skylt blinka nere mot stan så är det Uba Uba 3000. :)

En film från banan:
Onboard Cartagena

Tack, blev ju inte mindre sugen på att åka när man såg filmen!

Är det denna helg Cartagena är?

Hade vart kul med lite bilder/filmer. Nån som hört vet nåt?

Hoppas att swedie har lite ombordfilmer med millen att lägga upp sen, gammal aprilist som man är :)

Jag vill också köra hoj nu :mad:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck