Aprilia Tuono V4

Dels så har du ju väldigt lik profil på fram och bakdäck. Om fram lutar så gör bak likaså.

Sen så har du ju gyron som ger input till TC också. Den kan förmodligen berätta för datorn att föraren just nu gör en riktningsförändring så du kan ju släppa lite på regeln om diff mellan rullomkrets fram tills att han är i sväng där ju lutningen fram och bak skall vara väldigt lik och därmed fortfarande ge samma diff som vanligt mellan fram och bakhjul.
 
Nu ekar det tomt i garaget!
Någon som har en Tuono till salu?

En 1100 Factory är ju drömmen men en RR är nog mer i mitt prisspann.

Endast grå RR är intressant.

Men PMa om du känner att du har en Tuono av årsmodell 16 Factory eller RR du vill bli av med.
 
Nu ekar det tomt i garaget!
Någon som har en Tuono till salu?

En 1100 Factory är ju drömmen men en RR är nog mer i mitt prisspann.

Endast grå RR är intressant.

Men PMa om du känner att du har en Tuono av årsmodell 16 Factory eller RR du vill bli av med.

Var lite i de tankarna som du hade.

Men jag slog till på en Factory -16 med cirka 200 mil på mätaren för 125. Med lite is i magen så kan du hitta dem för bra pris. Skiljer inte mycket i pris jämfört med en standard. Man får den grymma fjädringen, snygga lacken och sen bakdelen också som är typ det bästa på hojen rent kosmetiskt.

Lätt värt att punga ut 10-15 till för en factory!
 
Skulle vilja ha en möjlighet att skjutsa med komfort också.
Men jag håller med dig.
Kommer det ut en Tuono Factory -16 med 200 mil för 125 men just nu verkar dom ligga mot 130-140k medans en RR för kring 100k.

Men det är tunt med cyklar ute.
 
Kört första 50 milen nu med min -16. Skön hoj, men där är några störiga saker.

- Känns som där är typ 1cm spel i bromshandtaget innan det börjar bromsa.

- Vid växling med koppling är det som att den ibland dödar motorn och man får ~0.5s dötid innan den hoppar igång igen när man vrider på gasen. Har inte riktigt kommit på vad jag gör när det händer.

- Svårt att blippa till på gasen under nedväxling, känns inte tillräckligt aggressiv, men detta är väl mer en vanesak antar jag. Får prova dom andra körprogrammen lite med.


Vad brukar första servicen gå på? 2000? Har hört att Marcussen är bra, är det värt att köra dit från Göteborg? Finns det något annat i närheten som är bra?
 
Kört första 50 milen nu med min -16. Skön hoj, men där är några störiga saker.

- Känns som där är typ 1cm spel i bromshandtaget innan det börjar bromsa.

- Vid växling med koppling är det som att den ibland dödar motorn och man får ~0.5s dötid innan den hoppar igång igen när man vrider på gasen. Har inte riktigt kommit på vad jag gör när det händer.

- Svårt att blippa till på gasen under nedväxling, känns inte tillräckligt aggressiv, men detta är väl mer en vanesak antar jag. Får prova dom andra körprogrammen lite med.


Vad brukar första servicen gå på? 2000? Har hört att Marcussen är bra, är det värt att köra dit från Göteborg? Finns det något annat i närheten som är bra?
Har du fått bytt bromspinnen i hamdtaget på recallen?

Ang växling med koppling så beror det på att kopplingswitchen inte hinner aktiveras innan du växlar med foten. Hojen tror du quickshiftar. Jag hade samma problem med min 1100. Märkte det aldrig på min gule. Avhjälptes genom att jag tog det lugnare med foten och verkligen hade frikopplat innan jag växlade.

Nu är problemen borta efter att jag bytt kopplingshandtag. Den nya verkar släppa knappen tidigare än orginal.

Jag tycker du ska ta dig en snack med båda verkstäder ang pris och hur du blir bemött. Men jag kan rekommendera marcussen! Drog min gule dit ner :)

Jag själv blippar inte gasen. Men vilken mapp kör du på? Kansle blir enklare med den mest aggressiva? R ska det va då.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Någon som vet hur/vart man kan köpa blank of plates (täckkåpa) för att plocka bort fotpinnarna bak?

Af1 racing säljer för 13 dollar men känns lite overkill att köpa dessa från USA!
 
Någon som vet hur/vart man kan köpa blank of plates (täckkåpa) för att plocka bort fotpinnarna bak?

Af1 racing säljer för 13 dollar men känns lite overkill att köpa dessa från USA!

följer det inte med i lådan?

det gjorde det på min RSV4
 
Fanns med vid nyköp till Factory


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Då har jag inte fått med det på min tyvärr.

Ringde probike Göteborg som påstod att de inte hade något sånt, känns ju lite skumt. Men å andra sidan är det typ ingen som kan Aprilia där känns det som.
 
Då har jag inte fått med det på min tyvärr.

Ringde probike Göteborg som påstod att de inte hade något sånt, känns ju lite skumt. Men å andra sidan är det typ ingen som kan Aprilia där känns det som.
Vilket skämt dom är. Jag fick med till min också.

Ring bikeport eller treble så kollar dom pris åt dig :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Har hört en del dåligt om probike tidigare, bekräftar lite att de faktiskt inte har någon koll. Pinsamt att en officiell återförsäljare kan ingenting om Aprilia.

Det var därför jag beställde min Tuono -17 från BikePort istället för Probike. Trots att jag bor i Skåne.

Edit: jag fick med mina blockoff plates.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top