Aprilia Tuono V4

Vilket bolag har ni er Tuono försäkrad på? Svedea ville inte ta i en med tång, även på en 50+are i Göteborg...
 
Vilket bolag har ni er Tuono försäkrad på? Svedea ville inte ta i en med tång, även på en 50+are i Göteborg...

Märkligt. Är det inte Svedea som har märkesförsäkringen för Aprilia?
 
Svedea är väl nästan billigast eller???


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ring svedea igen. Dom har ju som sagt märkesförsäkring för aprilia. Frågade du med regnr? Om inte kanske dom tog fel och trodde det var en Rsv4?
 
Trygg hansa är billiga iår, jag betalar 7600 hel/hel för min RSV4 Factory
39åring som bor utanför Lund

Skickat från min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
 
Last edited:
Har nu spenderat cirka 100 mil på min factory. Än så länge enbart gata men är grymt nöjd!

Levererar verkligen som en sporthoj fast med mycket skönare sittställning. Kan utan problem köra 20 mil utan att stanna medan mina polare som åker RR hojar får ont.

Jag var lite orolig över att den var svår att wheela med men det känns som att jag börjar sätta några enstaka då och då. Enklast är att koppla upp den på tvåan och sen i med trean när man kört ut tvåan.

Den 5:e maj håller jag tummarna att det blir gött väder i Anderstorp... då blir det premiären på bana. Har just nu supercorsa på men de kommer vara nästan slut efter Anderstorp... funderar på antingen M7RR eller s21 efter det.

Hojen är skrämmande mångsidig, enkelt och intuitivt att först sig på inställningarna och pilla runt i APRC. I det stora hela upplever jag hojen som en japansk hoj fast med den där italienska sexigheten.

Nu hoppas jag bara att den berömda italienska kvaliteten inte gör sig påmind
 
Den 5:e maj håller jag tummarna att det blir gött väder i Anderstorp... då blir det premiären på bana. Har just nu supercorsa på men de kommer vara nästan slut efter Anderstorp... funderar på antingen M7RR eller s21 efter det.

Med risk för att göra dig besviken kan jag meddela att den 5:e maj redan varit, så den körningen har du nog missat.
 
Oljebyte vid cirka 300 mil på en Tuono 1100 (andra oljebytet), en del flis på oljepluggen. Har ni haft samma?

Det såg ut som smala och avlånga metallflisar, något att vara orolig över?

Har ingen bild tyvärr!
 
Last edited:
Oljebyte vid cirka 300 mil på en Tuono 1100 (andra oljebytet), en del flis på oljepluggen. Har ni haft samma?

Det såg ut som smala och avlånga metallflisar, något att vara orolig över?

Har ingen bild tyvärr!

Som svarat i din andra tråd, normalt för en ny växellåda. Blir mindre med tiden. Kan dyka upp igen om du missar en växling eller så. Inget att oroas över.
 
Finns det någon kod för att se vilken mjukvara ens hoj använder? Tänkte på typ servicekoden osv. Det verkar finnas nåt problem att hojen dör när man kommer till en korsning eller liknande. Upplevde det idag i en hårnål neråt i alperna, oskönt när hojen bara dör.
 
Kör Svedea Tuono -12 a
Betalar 5200 år köpt på firma fick bra rabatt bor i Stockholm 49 bast
Kommer nog aldrig sälja på grund av försäkringen snorbillig
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top