Aprilia Tuono V4

Helt galet ju. Sneglat på factoryn i ett halvår nu men jaha ok det här ju lagom skoj att höra om. Jag lider med dig. Blir nog ingen apa närmaste decenniet för dig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är en sjukt rolig hoj, men dessvärre är driftsäkerheten tämligen kass. Iaf för min del.
 
Det är en sjukt rolig hoj, men dessvärre är driftsäkerheten tämligen kass. Iaf för min del.

Jag tycker jäkligt synd om dig helt klart.
Jäkla osis känns det som. Du missar en helt underbar hoj till ett bra pris, enligt mig.
Jag är inne på min andra. En v4 Tuono-12 och en -16 Tuono som jag köpt helt ny. Har inte haft ett enda problem med kvalitet eller driftstörningar. Ta i trä. Jag har kört ca 3000 mil totalt med bägge hojarna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det är en sjukt rolig hoj, men dessvärre är driftsäkerheten tämligen kass. Iaf för min del.

Synd, min 2015 RR har gått 1500 mil, enda som strulat är avgasventilen som behövdes justeras och som gjorde att över 6000 varv hände inte så mycket mer är brölande...
Sen ett par muttrar som lossnat men inget som orsakat stopp.
 
Mailade faktiskt verkstaden i går kväll efter det att jag googlat runt på Internet och sa att jag trodde att det var typ "tårta på tårta". Och jag tror att verkstaden är inne på samma linje. Får hoppas att det är så enkelt...

Borde inte verkstaden ha kontrollerat funktionen innan de lämnade tillbaka hojen till dig? Känns lite sådär.
 

Verkar ju väldigt bökigt med 2017 modellerna måste jag säga. Låt oss säga att jag sätter på ett slipon och vill åka bana med den. Hur gör man då? Den låter ju grymt mkt med avgasspjället borttaget måste jag säga. Ska man då montera tillbaks alltihopa och sätta på originaldämparen för det känns väldigt osäkert om det räcker med DB-killer, eller? Och dessutom kanske man måste mappa om den och hur funkar det då om man ska byta tillbaks till original? :va
 
Borde inte verkstaden ha kontrollerat funktionen innan de lämnade tillbaka hojen till dig? Känns lite sådär.

Jag visste ju hur det skulle se ut så för mig var det enkelt att säga att ngt var fel. Men visst, om jag hade monterat det och fått så dålig blinkersfunktion så hade jag personligen gått ut på Youtube och kollat.
 
Slog till på en ny grå -16 i helgen! :) Efter en provtur på demohojen var det kört :hih Fyfan vad den gick! Tror bara jag gasade 1/3 pga regn, men det räckte. Stor skillnad mot Suoerduken jag testade i höstas, den kom jag inte överrens med. Med Tuonon kändes det hemma innan jag ens kommit ut från parkeringen!
 
Slog till på en ny grå -16 i helgen! :) Efter en provtur på demohojen var det kört :hih Fyfan vad den gick! Tror bara jag gasade 1/3 pga regn, men det räckte. Stor skillnad mot Suoerduken jag testade i höstas, den kom jag inte överrens med. Med Tuonon kändes det hemma innan jag ens kommit ut från parkeringen!

För mig räckte det typ med att starta den innan jag skrev på för min grå har avverkat de första 50 milen nu och jag ångrar mig inte det minsta.
 
Slog till på en ny grå -16 i helgen! :) Efter en provtur på demohojen var det kört :hih Fyfan vad den gick! Tror bara jag gasade 1/3 pga regn, men det räckte. Stor skillnad mot Suoerduken jag testade i höstas, den kom jag inte överrens med. Med Tuonon kändes det hemma innan jag ens kommit ut från parkeringen!

Känner igen känslan :kär
 
Har ni nåt bra förslag på en fin depåstöd till nya Tuono Factory och som inte lyfter allt för högt.. ca 10cm?
 
Last edited:
Tänkte höra var ni som bor i/söder om sthlm lämnar in på service? Nu är det inte en tuono jag kör, men blev tipsad om den här tråden.
Vet såklart att Probike Syd finns, men har nästan bara hört dåligt om det stället...
Vore rätt nice också om någon vet hur man får tag i felkoders betydelse också? Fick upp DSB 02 på min 2010 RSV4R idag :gnissla
 
Tänkte höra var ni som bor i/söder om sthlm lämnar in på service? Nu är det inte en tuono jag kör, men blev tipsad om den här tråden.
Vet såklart att Probike Syd finns, men har nästan bara hört dåligt om det stället...
Vore rätt nice också om någon vet hur man får tag i felkoders betydelse också? Fick upp DSB 02 på min 2010 RSV4R idag :gnissla

Ge faaan i Probike Syd är min rekommendation.

DSB 02 - Immobilizer fault: key code not read (key not present or transponder not working) Vanligt fel. Bara ta ur nyckeln och starta om. Kan vara att signalen blivit störd av något.
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top