Aprilia Tuono V4

Njaaaaeee. För de allra flesta i normaltempo funkar den. Men raceputtarna åker nog dit direkt!
Ha ha, fan vad skönt att höra att man körde den gula i normaltempo. Betyder att man fortfarande ligger kvar där tack och lov.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Från fabrik? Menar du från SC-Projects hemsida? Eller har du hemliga kontakter?

När jag jämförde var det billigare att beställa från SliponButiken än från SC-projects hemsida.
Jag fick fsktiskt också billigare från sliponbutiken. Han hade inte modellen jag ville ha listad på hemsidan. Kan va en orsak också. Annars hade jag också beställt direkt.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Time for some change?

Någon som har erfarenhet av GPR Thunderslash på era V4or? Ljud? Prestanda? Kvalité?

Thunderslash.jpg
 
Last edited:
Last edited:
Låter gött, hade på min förra Tuono.
Dock måste den mappas ordentligt, gick som en påse nötter utan mapp.

Inte bästa ljudupptagningen, men du får en idé. (Låter MKT irl)

https://youtu.be/Rq9pMo_gMUU


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, det är det slipon vars ljud tilltalar mig mest och utseendet är riktigt porrigt. Men jag har ingen lust att hålla på och mappa om. I dagsläget har jag SC-projects CR-T och hojen går riktigt bra med det utan mappning och min tanke är att kunna använda båda sliponen. När jag läst lite på Internet om Thunderslashen så verkar ju många tycka att det funkar bra utan mappning. Det kanske funkar olika bra på olika årsmodeller, eller? Dock vet jag inte om jag har ngn lust att chansa...
 
Ja, det är det slipon vars ljud tilltalar mig mest och utseendet är riktigt porrigt. Men jag har ingen lust att hålla på och mappa om. I dagsläget har jag SC-projects CR-T och hojen går riktigt bra med det utan mappning och min tanke är att kunna använda båda sliponen. När jag läst lite på Internet om Thunderslashen så verkar ju många tycka att det funkar bra utan mappning. Det kanske funkar olika bra på olika årsmodeller, eller? Dock vet jag inte om jag har ngn lust att chansa...


Pröva med att kontakta Zoran

https://www.facebook.com/zokiman11/posts/10154951309690420
 
Han har monterat dämparen du funderar på, låter en hel del

Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?

Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)
 
Last edited:
Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?

Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)
Montera av den slipon du har på nu och kör utan så blir det bog ungefär samma ;)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?
Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)


Hej igen
Känner honom bara via fb.
Men hittade youtube filmen han har lagt upp, du kan nog kontakta honom via den

Ha en bra kväll :)
 
15 och 16 låter samma.
2017 är euro 4 så den har en tystare ljuddämpare. Vad jag har förstått så låter den fortfarande bra när du väl börjat rulla och spjället öppnar sig. Men inte lika fantastiskt som de tidigare gjorde orginal.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
ok, tack!

Gäller euro 4 på alla bågar 2017?
 
Back
Top