Aprilia Tuono V4

Vet ni om man kan ta bort och sätta tillbaka Aprilias slangklämmor utan specialverktyg?
Jag antar att trottelhusen måste bort när man ska byta det feltillverkade förgreningsröret mellan kylarslangarna som sprack läck igår, det är skittrångt dessutom att komma åt.
Har bokat SMC ATT imorrn och Sviestad med Apriliaklubben, hoppas verkstaden har ledig tid...
Fins det möjlighet att det går på maskinskadudelen så är det alltid nåt, men hoppades
att det skulle gå att fixa själv på en halv dag.

IMG_20160507_171414.jpg
 
Vet ni om man kan ta bort och sätta tillbaka Aprilias slangklämmor utan specialverktyg?
Jag antar att trottelhusen måste bort när man ska byta det feltillverkade förgreningsröret mellan kylarslangarna som sprack läck igår, det är skittrångt dessutom att komma åt.
Har bokat SMC ATT imorrn och Sviestad med Apriliaklubben, hoppas verkstaden har ledig tid...
Fins det möjlighet att det går på maskinskadudelen så är det alltid nåt, men hoppades
att det skulle gå att fixa själv på en halv dag.

View attachment 430105
Går det inte att komma åt utan att ta loss spjällhuset? Annars då kan du återanvända klämmorna. Men det är riktigt bökigt. Jag köpte smala vanliga slangklämmor som jag tänkte använda när jag kollade ventilerna. Fanns bra från nån annan hoj man kunde använda sig av också. Minns dock inte vilken det var :(
 
Går det inte att komma åt utan att ta loss spjällhuset? Annars då kan du återanvända klämmorna. Men det är riktigt bökigt. Jag köpte smala vanliga slangklämmor som jag tänkte använda när jag kollade ventilerna. Fanns bra från nån annan hoj man kunde använda sig av också. Minns dock inte vilken det var :(
Jag tror alla på Apriliaforum tog bort, skulle gärna slippa om det finns nåt sätt men ramen är ivägen. Vart köpte du smala slangklämmor? Jag har fått för mig att byggvaruhusens vanliga är för breda.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 
Tog första repan med Factoryn idag! Underbart! En fråga, Quickshiftern, man måste vara rätt bestämd och inte släppa gas va?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Men, jag skickade min Yamaha R1 15, och Tuonon passar mig mycket bättre! Körställning är som natt och dag!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Tog första repan med Factoryn idag! Underbart! En fråga, Quickshiftern, man måste vara rätt bestämd och inte släppa gas va?

Ja, den fungerar bäst om man har rätt hyggligt gaspådrag och fungerar bättre ju högre varv man har. Inget gassläpp och ett bestämt klick på pedalen.

Personligen använder jag aldrig QS under 7-8000 varv eller vid vanliga trafikväxlingar.

Jag vet vad en QS kan ställa till med och har tagit konsekvenserna en gång... Men den här QS:en fungerar bättre än nån annan jag har haft å.a.s.
 
Vad har hänt? På R1an, var QS super lätt från 2000rpm och uppåt!! Men HELVETE VILKET LJUD DE ÄR MED ARROW GP2 PIPAN!! ???

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Tog första repan med Factoryn idag! Underbart! En fråga, Quickshiftern, man måste vara rätt bestämd och inte släppa gas va?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Inte under 4000 rpm, och givetvis inte släppa gasen. Det sista är ju det som är vitsen med den. De flesta eftermarknads-QS har ett ställbart varvtal under vilket de inte aktiverar. På apan är det inte justerbart, men den är inte gjord för att fungera under 4000 som sagt...
 
Jag hade 255vmax på Mantorp förra helgen enligt instrumentet, 1100 med original dreving 15/42. Det kändes fan så fort med hakan på tanken.
Vette fan om den går något nämnvärt fortare...känndes som den var på vippen att ha dragit klart.
IMG_1752-X2.jpg

Var nästan i samma fart image.jpg:)
 
Jag hade 255vmax på Mantorp förra helgen enligt instrumentet, 1100 med original dreving 15/42. Det kändes fan så fort med hakan på tanken.
Vette fan om den går något nämnvärt fortare...känndes som den var på vippen att ha dragit klart.

Nej, den går nog inte fortare. Min slår i varvstoppet på 6:an vid 256 mätarfart så att dreva ner på Mantorp är nog ingen bra idé.Tyckte iofs den fortfarande tryckte på rätt bra då, så med högre drevning skulle det nog gå att hämta lite till.
 
269 har jag fått upp min -12:a i med 15/42, möjligt att det var liiiite lätt nedåtlut men det kändes ändå som att den hade några km/h till att ge. :va

Detta var iofs med touringruta, gör kanske sitt till... :lol
 
269 har jag fått upp min -12:a i med 15/42, möjligt att det var liiiite lätt nedåtlut men det kändes ändå som att den hade några km/h till att ge. :va

Detta var iofs med touringruta, gör kanske sitt till... :lol
Varvar inte 1000cc mer än 1100an? Har för mig att man får lite mer toppfart med den. Men kanske drömt det?
 
Nej, den går nog inte fortare. Min slår i varvstoppet på 6:an vid 256 mätarfart så att dreva ner på Mantorp är nog ingen bra idé.Tyckte iofs den fortfarande tryckte på rätt bra då, så med högre drevning skulle det nog gå att hämta lite till.

Jag ska köra 15/41 på Mantorp nästa helg, vi får se hur det funkar
 
Var är rödmarkeringen egentligen? Har ställt min shiftlight på 10500

Någon som bänkat sin 1100 och kan berätta var det är optimalt att växla upp med tanke på effektkurvan?
 
Visst är S mappen den snälla? Track bäst på gata? Race bäst på bana??!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Back
Top