Aprilia Tuono V4

Ser ok ut?

e71feafc48e7b67e6ce419bc3a834412.jpg
 
Fan vad kul grej att kunna beställa var sin ny med en polare! Grattis!

Oja, nu är det bara en veckas väntan kvar! :O

Hm hur sätter vi press på probike?
Väntar ni till maj?
Jag fick aldrig klarhet i om race map medföljde.

Vi skippade Acra, vem pallar vänta till Maj! ;)
Var och smekte hojen på probike igår, blir en lååång vecka innan vi kan hämta dem!
 
Hörde talas om att öhlinarna krävde mer underhåll än sachs.. stämmer det?
Hade jag suttit i din sits hade det blivit factory alla dagar i veckan. Den är mycker snyggare och bättre utrustad. Hade RR gått att välja med factory tailen och nån roligare färg än grå eller blå så hade jag själv kanske funderat för att spara lite pengar och lägga dom på slipon eller bandagar.

Men nu finns inte det valet! Factory lätt.

Enda minuset är väl att det är factoryn som ska vara den mer "ovanliga" men av vad jag sett är så inte fallet. Verkar drälla av dom.
 
Det blir mest gat körning och ett par bankörningar, som det ser ut nu.

Ja, factory har blivit rätt vanlig... sett lite för många.

Tackar för alla svar... blir att provköra igen och få känslan för färg/modell.
 
Hörde talas om att öhlinarna krävde mer underhåll än sachs.. stämmer det?

Traditionellt har det varit så i alla fall. Packboxarnas passning mot fjäderbensrören har varit lösare än standard Sachs/KYB/Showa/et.c. Detta för att få ned initialfriktionen och få en följsammare gaffel. Nackdelen är förstås att de har lätt för att läcka och kortare livslängd.

Det är vad som sägs i.a.f., men jag har hört det så ofta av så många att jag kan tro på det. En av de två anledningarna jag valde bort Factory och tog RR:en. Den andra var att den är sämre att skjutsa med.

Men jag kommer ha min helt och hållet som en gatuhoj å.a.s., då jag har banhoj.
 
Har fått lite delar över som passar tuono V4.

Ett akrapovicslipon med katpipe(perfekt om man kör utan race-ECU). Dämparen har en mindre skada som svetsats av Akrapovic. Titandämpare.

Ett Akrapovicslipon med racepipe. Titandämpare. Kanonskick.

Ett Scorpionslipon med vanlig linkpipe.

Och en race-ECU till tuono V4 1000cc

Någon som är sugen?
 
om man ska byta från orginalblinkers till led, hur har ni löst detta? är det nytt relä eller modstånd som gäller?

Motstånd om lasten är för låg. Blinkhastigheten är konstant då blink styrs utav elektronik i instrumentet. Du kan däremot få irriterande varningsmeddelanden och röd triangel om den uppfattar det som "trasig lampa"

10w motstånd per blinkers eliminerar risken
 
Mina funka inte...!
Blinkade fort som fasen.
 
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top