Aprilia Tuono V4

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Det verkar den göra som indikation på för låg last, precis som på gamla relästyrda blinkers. Råkade ut för det när en blinketsanslutning glidit isär på tailtidyn. Men fick du ingen varning i displayen?
 

LundeJ

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2016
Ort
Köping/Eskilstuna
Hoj
Tuono 1100 Factory
på min blinkade den ena fort. och fick varning på displayen på båda. man får sätta dit motstånd till varje blinkers på 14 ohm enligt vad jag räknat ut.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Bara det faktum att ni är två, tre 1290 SD-ägare som frekventerar tråden visar ju på hur mycket ni önskar ha en Tuono men inser att inbytespriset är alldeles för lågt :arsele :brynad
Jag följer denna tråd, och har inga problem att erkänna att en Tuono vore drömmen. Har dock annat att lägga pengarna på.
Njut av era Bikar, vi ses på vägarna :yoparty

PS, testat 1290 SD men det är inte min grej...
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Mana risers kanske skulle vara nåt för dig då?

Mana risers blev det!
Passade rakt av. Däremot är finishen polerad isf blästrad, eller vad man skall kalla knottrig alufinish, så de avviker lite granna till resten men inte så det stör. De flyttar styret ca 15mm bakåt och 25mm uppåt.

IMG_20160414_174643.jpg

IMG_20160414_172434.jpg

IMG_20160414_204258.jpg

Precis som du hintade blev det lite problem med räckvidden på alla ledningar. Bromsledningen fick jag routa om så att den går emellan övre och undre "yoke" istället för framför båda. Gaswires och kablage till höger elenhet fick jag dra bakom gaffelbenet isf framför. Kopplingswiren är kort så det skriker men funkar klanderfritt genom hela styrutslaget som den är.

IMG_20160414_204527.jpg

Resultatet blev däremot precis vad jag hoppats på! Lite lägre tryck på handlederna och ingen turbulens runt hjälmen. Tack för tipset! :tummenupp
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Mana risers blev det!
Passade rakt av. Däremot är finishen polerad isf blästrad, eller vad man skall kalla knottrig alufinish, så de avviker lite granna till resten men inte så det stör. De flyttar styret ca 15mm bakåt och 25mm uppåt.

View attachment 429533

View attachment 429534

View attachment 429532

Precis som du hintade blev det lite problem med räckvidden på alla ledningar. Bromsledningen fick jag routa om så att den går emellan övre och undre "yoke" istället för framför båda. Gaswires och kablage till höger elenhet fick jag dra bakom gaffelbenet isf framför. Kopplingswiren är kort så det skriker men funkar klanderfritt genom hela styrutslaget som den är.

View attachment 429531

Resultatet blev däremot precis vad jag hoppats på! Lite lägre tryck på handlederna och ingen turbulens runt hjälmen. Tack för tipset! :tummenupp
Grymt! Kul att det funka. Kanske skulle köpa på sig ett par och slänga på om man ska åka på touringsemester ett par dagar.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ok, lite off topic...
Men med mina inoffeciella beräkningar att 1kg är 1hk tillsammans med lättviktsbatteri samt stenålderskost så borde min tuono ha 180hk, en ökning på lite drygt 10hk från i höstas.
Igår lyckades mitt stall klämma ut ytterligare en hästkraft. Fy fasen gubbar, i år blir jag vass!
b7f32968d3eb0f5366b0ba29346a327a.jpg
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Ok, lite off topic...
Men med mina inoffeciella beräkningar att 1kg är 1hk tillsammans med lättviktsbatteri samt stenålderskost så borde min tuono ha 180hk, en ökning på lite drygt 10hk från i höstas.
Igår lyckades mitt stall klämma ut ytterligare en hästkraft. Fy fasen gubbar, i år blir jag vass!
b7f32968d3eb0f5366b0ba29346a327a.jpg

Meeen, vilken liten sötnos :krama
 

jossi.i

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2015
Ort
göteborg
Hoj
2011
Tänkte bara säga hej nybliven Tuono Factory 1100 ägare har läst här ett tag inte skrivit så mycket


MVH
Jossi
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
tuonov4r.jpg

Var skitväder då jag körde hem så ville inte riktigt dra på, men den känns bra mycket bättre på lägre varv.

Han tyckte dock den uppträdde konstigt när man närmade sig varvstopp som man kan se på kurvorna, ungefär som en elektronisk strypning, så det får kollas upp närmare
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top