Aprilia Tuono V4

Provade lite på väg till jobbet imorse, men för kallt. Vid 5000rpm och lite knyck med kopplingen så reser det lite men sen går TC'n in och bryter, utan TC skulle det bara spunnit. Vid bättre värme i däcket hade det lyft fint.

Okidoki det låter fint , den äldre 1000cc med min drevning ca 6-7000rpm på 2an :näsblod .

1100 verkar än starkare drevad än min fd som hade 2 kugg upp i bak . Min gjorde få se nu runt 250km/h på 5an på Mantorp rakan .. På 3an va den för svår tyckte jag , gillar inte att behöva ta i för mkt då jag kopplar upp .

Kollade gearing commander min 1290 gör också 250km/h på 5an .. det sjuka på 1290 är 6an som är en överväxel 299km/h enligt Gc.

Fan va skönt att Säsongen börjat :yoparty :banana
 
Sitter det bobiner för depåstöd på svingen från fabrik på en ny tuono?
 
Någon som vill köpa en race-ECU till tuono fram till 14? Ursprungligen köpt tillsammans med ett akrapovicsystem. Begagnad och har suttit på en 2014 tuono.
 
Last edited:
Vem var det jag såg 17:15 igår på sin tuono factory o Kungälv? :) jag skulle kolla på bil och fick se detta vackra istället!
 
Tuono1100Factory-XL.jpg
Jag la just in följande inlägg på annat forum. Orkar inte översätta:
So i dynoed my 1100 factory bone stock last autumn. Today i did have an dance with same dyno again. This time i have: Race Ecu, DNA RSV4 filter (bigger) and SC-Project Carbon slip on, no DBK in.
I attach the pulls on top of each other. but really...no essential difference in output. The AF value of Race ECU is a bit fatter between 4,7-7kRPM and above 9,5kRPM.
Not on the chart...but we tested 30% throttle, 50% Throttle and 80% throttle, the race ecu is super lean (14-15,5) under load up to 9kRPM.
My take is...what a waste...PCV next!
 
Visar väl snarare att slipon och öppet filter inte har nån nämvärt effekt på en motor med elektronisk styrning. Race-ECU:n i sig ökar inte effekten, om man inte mappar den... Precis som en PCV.
 
Ska in och mappa min 2014 imorrn, se till att du hittar nån barnarbetare om du tänkte installera en PCV, jävla pill
 
Då var man en Factory rikare men med mycket sämre likviditet, men å andra sidan så har jag nog aldrig varit så här glad :D
 
Spana in ChrisseJ:s hoj.
Han har genomskinliga skydd.
Minns inte vad märket heter nu dagen efter kära mors 60-årskalas.
Pinsamt jag har ju samma.
Står tidigare i tråden!
 
Spana in ChrisseJ:s hoj.
Han har genomskinliga skydd.
Minns inte vad märket heter nu dagen efter kära mors 60-årskalas.
Pinsamt jag har ju samma.
Står tidigare i tråden!

Jag var nykter igår, sovit bra inatt.. men kommer ändå inte ihåg va mitt heter :)

Ska kolla, återkommer
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top