Aprilia Tuono V4

Någon som har någon input om annan ruta? typ MRA touring eller Aprilias egna Touring-screen. Skulle vara skönt att slippa undan lite vind. Kör oftast med sambon bak på. Kan det göra någon nytta?

Eller vänta nu när fick Tuono monoblock? Kom de med ABS? Hur som har jag de gamla 2012 versionen.

Last edited:
Jag tror det går att köra RSV4 slangar då vanliga M4 oken verkar ha samma vinkel. Tack för hjälpen.

Någon som har någon input om annan ruta? typ MRA touring eller Aprilias egna Touring-screen. Skulle vara skönt att slippa undan lite vind. Kör oftast med sambon bak på. Kan det göra någon nytta?
Har läst massa gott om mra rutan. Aprilias är snygg och säkert lika bra. Men kostar ju skjortan. Jag har puig rutan. Men den är aå ful så jag vägrar använda den! Köper nog en mra framöver :-)

Om någon är sugen på en 1100 Factory som gått precis under 500 mil lade jag just ut en på blocket.

MRA-rutan finns i två varianter, touring och sport. Jag har kört med MRA Sport på båda mina Tuonos och är riktigt nöjd. Sport-varianten ger så klart inte lika skydd som den högre rutan, men är enligt mig betydligt snyggare. De kostar runt 100-150 USD och det är helt klart värt pengarna då du styr undan rätt mycket av fartvinden.

MRA Touring funkar fint, blir dock alldeles för bekvämt att köra på tok för fort. Man höjer lätt marschfarten med 30km/h.

Tre månader senare så är äntligen hojjen tillbaka i Sverige och kollad på verkstad.

RIP Tuono 2012 - 2015, 300ish glada mil fick jag iaf (1250 totalt). :gråta Tydligen en ventil som gått sönder och fanns heller inget hopp om att laga. :brinnerup Så nu ligger bollen hos Aprilia verkar det som, förhoppningsvis får jag en ny motor på goodwill under vintern..

Tre månader senare så är äntligen hojjen tillbaka i Sverige och kollad på verkstad.

RIP Tuono 2012 - 2015, 300ish glada mil fick jag iaf (1250 totalt). :gråta Tydligen en ventil som gått sönder och fanns heller inget hopp om att laga. :brinnerup Så nu ligger bollen hos Aprilia verkar det som, förhoppningsvis får jag en ny motor på goodwill under vintern..
Goodwill? Skulle inte motorgarantin via svedea täcka detta? Eller löser dom ut den då bara menar du?

Jävla trist för dig vilket som. Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT