Aprilia Tuono V4

tack för svar!
det ligger till såhär. att jag har fått samma pris på båda. men olika mil.
2015- 300mil
2014- 0mil
att tillägga är att 2015 hojen har gått 300 mil som demohoj. hur är det med inkörning och så? är det skadligt att dem antagligen kört som vanligt från början? en sista fråga är om quickshift sliter på växellådan eller det går att köra med den dagligen?
Jag skulle ha valt en -15 alla dagar i veckan. De är lite bättre på allt och dessutom snyggare samt bör ha bättre andrahandsvärde. De tidigare modellerna är dock fortfarande riktigt grymma hojar.
 
Beställde du från Af1?
Nä! Af1 blev ju svinadyrt. Tog artnr därifrån och mailade med linda på probike gbg så hon tog hem dom åt mig och skickade dom hem :-)
Typ 900kr för passagerar och 1120 för förar. Eftersom jag köpte båda och ville att dom skulle matcha så köpte jag från RRen. Har man rsv4 bakdel och bara ska ha förarsätet så tycker jag factory dynan är snyggare!
 
Har försökt att få en prisuppgift för 1000mila service från probike i Gbg i flera dagar nu. Utan att lyckas. Någon som vet vad det kostar? Ibland känns det att de bara bryr sig om deras HD kunder
 
årsmodell? Jag frågade på BikePort vad 1000 mila på min 2015 skulle kosta, tror det var 2900:- ca, eventuellt lite extra om stift skulle bytas eller om det var luftfilter...
 
Har försökt att få en prisuppgift för 1000mila service från probike i Gbg i flera dagar nu. Utan att lyckas. Någon som vet vad det kostar? Ibland känns det att de bara bryr sig om deras HD kunder
Fick den känslan när jag var där också :-(
"Här har du nyckeln till demon. Du kan den nog bättre än mig så bara att gå ut och hämta".

Men jag fick jävla bra service på mailen när jag beställde sätena.
 
Är det BikePort som gäller runt GBG då eller?
 
Last edited:
Kommer "släpa" ner min till Halmstad (Marcussens) under vintern. Men det är bara för att det är dags för ventilkontroll (1700 mil), annars hade jag gjort servicen själv.
 
Sant, men tänker på andrahandsvärde och eventuella garantier.
2900 är ganska dyrt för lite olja...
 
Sant, men tänker på andrahandsvärde och eventuella garantier.
2900 är ganska dyrt för lite olja...

Jag har precis börjat serva tuonon nu. Har redan gjort en extra i sommar och detta är en tidig 1000mila. Sparar alla kvitton och skriver upp.

Jag hoppas iaf att fler servicar än vad som behövs av en som verkligen tar hand om sin hoj och har dokumenterat allt väger lika tungt som en stämplad bok ifall jag ska sälja? :)

Ventilkontroll kommer jag göra själv också nästa höst. Behövs dom shimsas så lämnar jag bort då jag inte har apriliaverktygen.
 
Bytte olja och filter i våras.
Vilken olja kör du på?
Vad mer vitalt ska man byta på 1000mila. Orkar inte leta upp serviceboken nu. Misstänker bromsolja, men det har jag ju bytt 72 ggr i sommar :)
Va tar du i timmen för ventilkontroll
 
Last edited:
Bytte olja och filter i våras.
Vilken olja kör du på?
Vad mer vitalt ska man byta på 1000mila. Orkar inte leta upp serviceboken nu. Misstänker bromsolja, men det har jag ju bytt 72 ggr i sommar :)
Va tar du i timmen för ventilkontroll

Kör på hiflo filter och motul 300v 5w40. Helt okej pris i paket när jag beställde på ebay från tyskland. körde på sbk racing när jag bytte i somras och tyckte motorn gick tystare med detta :)

1000 mila är enligt boken olja filter och se över tändstift, luftfilter, alla skruvförband osv osv. Bromsvätska och kylarvätska står det inspect på också.

L= Lube, I= Inspect och R= Replace
service.jpg

Inte gjort ventilkoll på en v4a än. Men är det lika lätt som på superduken så :D
 
Last edited:
Jag ska också serva själv 1000mila. Det är ju löjligt att betala 2900 för lite olja till folk som inte kan eller bryr sig om cykeln. Trodde först att 1000mila var lite mer komplicerad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top