Aprilia Tuono V4

Ja, en RSV4 och bävernylon är helt oslagbar kombination. :tummenupp

Blir det ren bankörning då med?

Bra,pris förresten, hoppas du hittar,det du söker

Bulten räknas som bana va? Nej men skämt och sido, klart man måste ta ut en sån hoj på bana. Misstänker dock att försäkringen kommer svida i jämförelse.
 
Bulten räknas som bana va? Nej men skämt och sido, klart man måste ta ut en sån hoj på bana. Misstänker dock att försäkringen kommer svida i jämförelse.
För mig så har tuono och rsv4 samma premie hos länsförsäkringar när jag kollade runt. Har inte dom nu, men skulle jag köpt rsv4 så hade det blivit så. Kolla med dom. Var dock inte 2015 modellen jag kollade på.
 
För mig så har tuono och rsv4 samma premie hos länsförsäkringar när jag kollade runt. Har inte dom nu, men skulle jag köpt rsv4 så hade det blivit så. Kolla med dom. Var dock inte 2015 modellen jag kollade på.

Samma för mig när jag kollade rsv4,det var 2014, hojen en 2011. Gick lös på 7500hel/hel

Tuonon har,jag hos svedea för 2400 :-P
 
2400! Så gammal är du väl inte? ;-) jag ger typ 8 för halv hos bilsport. Lite mer hos svedea. Men trollhättan är kanske klassat som stöldparadis
 
2400! Så gammal är du väl inte? ;-) jag ger typ 8 för halv hos bilsport. Lite mer hos svedea. Men trollhättan är kanske klassat som stöldparadis

Njao. jo, precis trillat över det magiska 30-strecket. :gnissla Tror det är en bonus att ha ABS. Bilsport var dyrast nästan :3freak Hade Tuono V2:an där , låg på 6800hel/hel
Lotteri..


Ja, jag vet att Svedea inte täcker bankörning men eftersom jag ändå kör mot tid så hade inte bilsport funkat ändå. Så. Nästa år blir den bara garageförs. :tungan
 
Last edited:
Ni har det för bra, jag måste spara mina slantar till bandagar nästa år.
Köpte förvisso hojen förra vintern men ändå
 
Om någon månad dyker -4kg ofjädrad vikt upp
TI-RW600-goldlight.jpg
 
hej
jag kommer i dagarna att köpa en tuono v4. men har inte bestämt mig för om det blir 2014års modell eller den nya 2015. provkörde 2015 idag och blev väldigt imponerad. vad jag förstått har båda quickshift, abs, aprc mm, och det skiljer 5hk.

men finns det några stora skillnader?

Hälsningar Robert
 
hej
jag kommer i dagarna att köpa en tuono v4. men har inte bestämt mig för om det blir 2014års modell eller den nya 2015. provkörde 2015 idag och blev väldigt imponerad. vad jag förstått har båda quickshift, abs, aprc mm, och det skiljer 5hk.

men finns det några stora skillnader?

Hälsningar Robert

V4 pre 2015 är fantastiska hojar, hade en själv. Men tycker ärligt talat min nuvarande 2015 gör allt mkt bättre, plus jag gillar utseendet.

Effektregistret är mkt förbättrat.
Sittställning skönare ink bättre sadel
Ljudet är bättre, låter maffigare med originalsystem

Plus en hel del övriga detaljer är bättre.

Värt att nämna igen är effekttegistret, mkt lättare slanga och busa
 
hej
jag kommer i dagarna att köpa en tuono v4. men har inte bestämt mig för om det blir 2014års modell eller den nya 2015. provkörde 2015 idag och blev väldigt imponerad. vad jag förstått har båda quickshift, abs, aprc mm, och det skiljer 5hk.

men finns det några stora skillnader?

Hälsningar Robert
Detta har tagits upp tidigare i tråden.
Men jag rabblar snabbt. Så kan du bläddra bak och läsa nogrannare.
5hk skillnad. Men skiljer ännu mer i mellanregistret!
Annars är elektroniken i stort sett samma. Bara mer förfinad.
Nya 1100an är mer komfortabel. Och passar sig ännu bättre som garhoj än sin äldre broder.
Jag råder att provköra båda och se om pengaskillnaden mellan de båda är värt det för dig.
Jag kommer inte byta upp mig. Den gamla går och är fortfarande ruskigt bra. Och med slipon och annan ecu blir den mumsigare!

Men har man råd med den nya så! :-)

Chrissej hann före ;-)

Edit: mellan en beggad 14 och en beggad 15 så skiljer det kanske inte så mycket i pris? Då hade jag nog själv valt en 15. Större prisskillnad om du kollar på tex 12-13. Men då missar du abs och dem större tanken. Samt att 14 har något bättre sadel än de tidigare. Men 15 har ännu bättre sadel och lite mer relaxad körställning.

Oj vad jag svamlar. Borde måla på huset eller nåt ist.
 
Last edited:
Ni har det för bra, jag måste spara mina slantar till bandagar nästa år.
Köpte förvisso hojen förra vintern men ändå
Jag försöker både köpa saker och spara pengar till bandagar. Men känns som om det kommer gå sådär :-P
Mem rudskogen och ett par klubbdagar ska jag fan ha råd med!

Och nytt däck, gabro ecu, stomp grips och lite kosmetisk skit!

Får öppna loppis här hemma. Nån som vill köpa saabar? ;-)

Du har ju redan massa godis på din Demon :-) fixa så bromsen funkar bara :-)
 
Last edited:
tack för svar!
det ligger till såhär. att jag har fått samma pris på båda. men olika mil.
2015- 300mil
2014- 0mil
att tillägga är att 2015 hojen har gått 300 mil som demohoj. hur är det med inkörning och så? är det skadligt att dem antagligen kört som vanligt från början? en sista fråga är om quickshift sliter på växellådan eller det går att köra med den dagligen?
 
tack för svar!
det ligger till såhär. att jag har fått samma pris på båda. men olika mil.
2015- 300mil
2014- 0mil
att tillägga är att 2015 hojen har gått 300 mil som demohoj. hur är det med inkörning och så? är det skadligt att dem antagligen kört som vanligt från början? en sista fråga är om quickshift sliter på växellådan eller det går att köra med den dagligen?
Jag hade nog kört på 15 hojen då. Men fler här får gärna ge sina åsikter.
Jag har ingen aning om hur noga det är med inkörning eller hur aprilia vill att dom skall köras in. Det man är rädd för är ju tokvarvning innan motorn är varm. Här i stan på bike så står vissa säljare med och förklarar hojen medans den blir varm. Men är väl olika överallt såklart.

Får di din 2 åriga garanti på demo hojen?

Har läst olika ang användning av quickshifter. Men av egen erfarenhet så går växeln i mjukare ju högre varv man har när man växlar. Kan klonka och rycka lite om man växlar på typ halvgas vid fjuttiga 6 tusen.
Så jag använder koppling vid fjösåka och quickshifter när jag pressar och har skoj!
 
Jag hade nog kört på 15 hojen då. Men fler här får gärna ge sina åsikter.
Jag har ingen aning om hur noga det är med inkörning eller hur aprilia vill att dom skall köras in. Det man är rädd för är ju tokvarvning innan motorn är varm. Här i stan på bike så står vissa säljare med och förklarar hojen medans den blir varm. Men är väl olika överallt såklart.

Får di din 2 åriga garanti på demo hojen?

Har läst olika ang användning av quickshifter. Men av egen erfarenhet så går växeln i mjukare ju högre varv man har när man växlar. Kan klonka och rycka lite om man växlar på typ halvgas vid fjuttiga 6 tusen.
Så jag använder koppling vid fjösåka och quickshifter när jag pressar och har skoj!

Okej. Ja det är 1.5 år kvar på garantin
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top