Aprilia Tuono V4

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Ska vi ses på Mc-Donalds i Kungälv 12:30 imorgon då? Så kör vi en grym slinga :)
Fan, jag har jour imorgon plus söndag. Men återkommer så fort jag vet när jag kan sluta. Se om du åkt eller inte ;)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag ska se om jag hinner och sätta på orginal dämparen så jag slipper bli döv. Hinner jag det så är jag på jag med ??
Nä SC annars får du inte åka med ? Öronproppar bara! Du kan få några av mig om du inte har.

Nej men är ni så osäkra så kan vill väl ses på Preem i Edet, så har vi grymma Backamovägen direkt, så slipper jag åka till Kungälv utifall ni inte kommer. 0761-666502
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Nä SC annars får du inte åka med ? Öronproppar bara! Du kan få några av mig om du inte har.

Nej men är ni så osäkra så kan vill väl ses på Preem i Edet, så har vi grymma Backamovägen direkt, så slipper jag åka till Kungälv utifall ni inte kommer. 0761-666502
Fan oxo, jag slutade först nu. Får haka på nästa gång. Vore skoj o köra med flera som har Tuono ;)
 

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2005 kawasaki zx10r 2001 Suzuki Gsxr 750 (Stunthoj)
Nä SC annars får du inte åka med ? Öronproppar bara! Du kan få några av mig om du inte har.

Nej men är ni så osäkra så kan vill väl ses på Preem i Edet, så har vi grymma Backamovägen direkt, så slipper jag åka till Kungälv utifall ni inte kommer. 0761-666502
Haha bättre du köper det så kan du njuta av det ?
 

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2005 kawasaki zx10r 2001 Suzuki Gsxr 750 (Stunthoj)
Fan oxo, jag slutade först nu. Får haka på nästa gång. Vore skoj o köra med flera som har Tuono ;)
Jag har precis satt på originalet igen. Och då fick jag larm på att atc inte fungerade plus motorlampan när jag testa Sc projekt systemet. Det går bra nu ?‍♂️
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag har precis satt på originalet igen. Och då fick jag larm på att atc inte fungerade plus motorlampan när jag testa Sc projekt systemet. Det går bra nu ?‍♂️

Du kanske råkat stänga av den bara? Håll in + en stund, har hänt mig några gånger. Plocka minuspolen på batteriet en stund för motorlampan?
 

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2005 kawasaki zx10r 2001 Suzuki Gsxr 750 (Stunthoj)
Du kanske råkat stänga av den bara? Håll in + en stund, har hänt mig några gånger. Plocka minuspolen på batteriet en stund för motorlampan?
Om man stänger av den frivilligt så kommer inte den varningen upp tror jag. Det är borta nu. Körde en liten sväng nu och motorlampan var borta. Men kom tillbaka. Jag tror det är för jag har inte kopplat på vajrarna som går till spjället i ljuddämparen som motorlampan går igång ?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Om man stänger av den frivilligt så kommer inte den varningen upp tror jag. Det är borta nu. Körde en liten sväng nu och motorlampan var borta. Men kom tillbaka. Jag tror det är för jag har inte kopplat på vajrarna som går till spjället i ljuddämparen som motorlampan går igång ?

Jag råkade ha kopplingen vinklad så den tryckte in minus tills den stängde av tc, då fick jag varning när jag startade hojen när den var avstängd.



Ja det låter ju som en tänkbar orsak :)
 

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2005 kawasaki zx10r 2001 Suzuki Gsxr 750 (Stunthoj)
Ditt system som ligger ute på
Blocket ? ;)
Ja helt rätt. Skynda o fynda nu för fan ?
Jag råkade ha kopplingen vinklad så den tryckte in minus tills den stängde av tc, då fick jag varning när jag startade hojen när den var avstängd.



Ja det låter ju som en tänkbar orsak :)
vi kanske kan se om det är gött väder nästa helg och ta o köra en sväng. Skulle vart kul ?
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Idag körde jag ca 30 mil runda på några av mina favorita vägar men körupplevelsen kändes faktiskt så där jämfört med VTRen, alltså det kändes inte lika roligt som att köra VTRen:va
Trots allt gott om kraft och bra drag i hojen vinddraget och den breda styret förstör allt (nån som har bytt styret till smålare variant). Beställt ny vindskydd och hoppas att det blir bättre:)

Förresten hur har ni konfigurerat era körinställningarna för att anpassa för gata/bankörning?

Jag har S3 invalt o undrar om hur ska jag välja tracklägen?
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Idag körde jag ca 30 mil runda på några av mina favorita vägar men körupplevelsen kändes faktiskt så där jämfört med VTRen, alltså det kändes inte lika roligt som att köra VTRen:va
Trots allt gott om kraft och bra drag i hojen vinddraget och den breda styret förstör allt (nån som har bytt styret till smålare variant). Beställt ny vindskydd och hoppas att det blir bättre:)

Förresten hur har ni konfigurerat era körinställningarna för att anpassa för gata/bankörning?

Jag har S3 invalt o undrar om hur ska jag välja tracklägen?

Det blir lite så med moderna hojar, de är så jäkla bra att vi som gillar lite karaktär på hojar som tex vtr, TL1000, gamla SuperDuke 990 saknar bångstyrigheten.

Jag gillar vinddraget och det breda styret, vinden håller nere farten på rakorna och det breda styret gör att man kan kasta runt hojen helt annorlunda än en hoj med clipon.

S3? Jag har spänt upp förspänningen max eftersom jag väger in över 100kg, och ställt fjädringen för bana på M1, När jag kör gata växlar jag lite mellan de automatiska A1-A3 om jag tourar med skjuts eller vägarna är galet dåliga, annars baninställt M1.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det blir lite så med moderna hojar, de är så jäkla bra att vi som gillar lite karaktär på hojar som tex vtr, TL1000, gamla SuperDuke 990 saknar bångstyrigheten.

Jag gillar vinddraget och det breda styret, vinden håller nere farten på rakorna och det breda styret gör att man kan kasta runt hojen helt annorlunda än en hoj med clipon.

S3? Jag har spänt upp förspänningen max eftersom jag väger in över 100kg, och ställt fjädringen för bana på M1, När jag kör gata växlar jag lite mellan de automatiska A1-A3 om jag tourar med skjuts eller vägarna är galet dåliga, annars baninställt M1.
Kan faktiskt hålla med. Tuonon känns för kontrollerad. Man kan dra full patte på ettan i 8krpm och den drar snällt iväg. Ibland känns det som man kör något tv-spel nästan vilket får en att pus¨ha på för mycket. Under 15 års tid har jag blivit stoppad av polisen sex gånger. Senast i söndags när jag slangade förbi en snutbil. Jag slangar nästan aldrig men det känns så enkelt med den hojen. Tre gånger de senaste två månaderna för att jag gasar satan med en hoj som känns lugn och tråkig.

Haft betydligt mer själ i tidigare hojar. Funderar faktiskt på att byta till något mer primitivt för att få samma kick men i lägre hastigheter.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Kan faktiskt hålla med. Tuonon känns för kontrollerad. Man kan dra full patte på ettan i 8krpm och den drar snällt iväg. Ibland känns det som man kör något tv-spel nästan vilket får en att pus¨ha på för mycket. Under 15 års tid har jag blivit stoppad av polisen sex gånger. Senast i söndags när jag slangade förbi en snutbil. Jag slangar nästan aldrig men det känns så enkelt med den hojen. Tre gånger de senaste två månaderna för att jag gasar satan med en hoj som känns lugn och tråkig.

Haft betydligt mer själ i tidigare hojar. Funderar faktiskt på att byta till något mer primitivt för att få samma kick men i lägre hastigheter.
Ligger mkt i det du säger. Har lite samma känsla med min nuvarande Speed triple, lite som att köra formula 1 bil på gatan. Bara för bra. Lutar själv att gå tillbaka till Hypermotard.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Kör vi en sväng imorgon ? Startar från Autolane kl 12:30?
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det blir lite så med moderna hojar, de är så jäkla bra att vi som gillar lite karaktär på hojar som tex vtr, TL1000, gamla SuperDuke 990 saknar bångstyrigheten.

Jag gillar vinddraget och det breda styret, vinden håller nere farten på rakorna och det breda styret gör att man kan kasta runt hojen helt annorlunda än en hoj med clipon.

S3? Jag har spänt upp förspänningen max eftersom jag väger in över 100kg, och ställt fjädringen för bana på M1, När jag kör gata växlar jag lite mellan de automatiska A1-A3 om jag tourar med skjuts eller vägarna är galet dåliga, annars baninställt M1

Då är jag inte helt ensam om att tycka Tuonon är lite tråkigt att köra:hihi
VTR-ens motor & feedback känns mycket råare!!!

S3= sport3 körläge? så står det på displayn i alla fall
Jag kan bara välja S1-S8 med +- knapparna och hur ska jag komma till körläge "track" (säljaren valde mellan sport & track körlägen, jag har ingen aning om hur han gjorde) ?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Då är jag inte helt ensam om att tycka Tuonon är lite tråkigt att köra:hihi
VTR-ens motor & feedback känns mycket råare!!!

S3= sport3 körläge? så står det på displayn i alla fall
Jag kan bara välja S1-S8 med +- knapparna och hur ska jag komma till körläge "track" (säljaren valde mellan sport & track körlägen, jag har ingen aning om hur han gjorde) ?
Tryck på starknappen när motorn är igång
 

Raderad medlem 61114

Guest
Då är jag inte helt ensam om att tycka Tuonon är lite tråkigt att köra:hihi
VTR-ens motor & feedback känns mycket råare!!!

S3= sport3 körläge? så står det på displayn i alla fall
Jag kan bara välja S1-S8 med +- knapparna och hur ska jag komma till körläge "track" (säljaren valde mellan sport & track körlägen, jag har ingen aning om hur han gjorde) ?

Missade att din var lite äldre,

Nej tråkig tycker jag definitivt inte att den är ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top