Aprilia-tråden

Kevorkian skrev:
Var på mc-varuhuset idag och fick med mig 6 watts-lampor. Dom hade inte 10w.
Såg att det finns 10w på clas ohlsson, men då är det halogen och det vete tusan om man kan stoppa in. Borde funka ändå tycker man.

Märkligt köpte 10 W för 2 veckor sedan på mc-varuhuset. Men 6 W borde funka, kör 6 w fram och 21-23 där bak så borde du få bra blink.

Mr P skrev:
Märkligt köpte 10 W för 2 veckor sedan på mc-varuhuset. Men 6 W borde funka, kör 6 w fram och 21-23 där bak så borde du få bra blink.

Borde inte 6w fram o bak funka ok? Kanske blinkfrekvensen ökar något?

Ska åka på AVA och kolla om dom har 10watts-lampor.

Kevorkian skrev:
Borde inte 6w fram o bak funka ok? Kanske blinkfrekvensen ökar något?

Ska åka på AVA och kolla om dom har 10watts-lampor.

Det borde fungera!!!! Men på min gjorde det inte det. :huvet

10 fram och 23 bak på min fungerar :banana

Kan nog bero på relät........ :va

Fick mitt första wobbel med millen idag, men det gick bra som tur va. Millen värkar vara ganska stadig när den wobblar också det var över på någon mili sekund, om man jämför med cbr600f som jag hade innan så var det små saker jämfört med den, ändå så körde jag 40 km fortare med millen. Har ingen styr dämpare på millen sen så körde jag väll ganska fort också kom till en raka och drog på lite och så kom det ett gup och en kast vind(blåste ganska mycket idag) så då fick millen en lätt wobbel. Men stadigare hoj får man nog leta efter tycker mer och mer om millen :tummenupp

Är det någon fler som funderar på att beställa renagde airkit lite senare i sommar eller till hösten?

Lam-Kaka skrev:
Har ingen styr dämpare på millen

??? Varför har du tagit bort den då? sitter på orginal!! :va

Lam-Kaka skrev:
Är det någon fler som funderar på att beställa renagde airkit lite senare i sommar eller till hösten?

Jag vet var det finns ett sådant till salu! :tummenupp
Gissar att du kan få det för runt 2500:- !
Skicka PM om du är intresserad!

:fyllisar

KaZ skrev:
??? Varför har du tagit bort den då? sitter på orginal!! :va

Jag vet var det finns ett sådant till salu! :tummenupp
Gissar att du kan få det för runt 2500:- !
Skicka PM om du är intresserad!

:fyllisar

Nope sitter ingen orginal på vanliga millen bara på "R" och på vissa impoterade vad jag vet.

Du har PM(Snart)

Hejsan !
jodå styrdämpare sitter det på alla millar oavsett det är R versionen eller inte,, förutom om det är en 04:a då sitter det bara på Factory`n
sitter det ingen styrdämpare på så är det någon som tagit bort den,,,,,,, och på detta e jag 100% säker.

bra att det gick bra iallafall,,,,, kör hårt o akta dig för strören :tungan

Lam-Kaka skrev:
Nope sitter ingen orginal på vanliga millen bara på "R" och på vissa impoterade vad jag vet.

Du har PM(Snart)

jocke i köping skrev:
Hejsan !
jodå styrdämpare sitter det på alla millar oavsett det är R versionen eller inte,, förutom om det är en 04:a då sitter det bara på Factory`n
sitter det ingen styrdämpare på så är det någon som tagit bort den,,,,,,, och på detta e jag 100% säker.

bra att det gick bra iallafall,,,,, kör hårt o akta dig för strören :tungan

På min 02a sitter ingen styrdämpare :va

Kevin på AVA sa att det var den enda årsmodellen det inte sitter på som original.

Kevorkian skrev:

Kevin på AVA sa att det var den enda årsmodellen det inte sitter på som original.

På min 01a så fans det ingen orginal om inte de som satte ihop hojen glömde att sätta ditt den.. :va

Jag brukar inte misstro Kevin men i detta fall så tror jag att det han säger inte stämmer,,,,,,,.
mvh:jocke.

Kevorkian skrev:

Lam-Kaka skrev:
På min 01a så fans det ingen orginal om inte de som satte ihop hojen glömde att sätta ditt den.. :va

Jag är nästan helt dyngsäker att det skall sitta styrdämpare på alla millar i orginalutförande...

vore konstigt om det inte gjorde det!

/KaZ

DaLorD skrev:
:kocko du e bra knepig...

Okej... nu slutar jag jobbet... ska ut o köra lite :rock sen e det FOTBOLL & Bärs :fyllisar :Rockbanan

Yup... inte en skruv som sitter fast eller på rätt ställe på mig! :tomten

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back