Aprilia-tråden

Hej.
Blev ägare till en Rsv4 -14 med 750 mil på mätaren.
Jag hade velat ha tag på användarhandbok på svenska.
Samt verkstadshandboken.
Nån som vet?
 
Hej.
Blev ägare till en Rsv4 -14 med 750 mil på mätaren.
Jag hade velat ha tag på användarhandbok på svenska.
Samt verkstadshandboken.
Nån som vet?
Tjenare.

Kika in denna länken :)

 
Hej !
Bytte mig till en Dorsoduro 750, 2008 för ett tag sedan. Problemet var att tändningslåset var trasigt och det fanns inga nycklar (nä, inte stulen, kollade detta noga). Trodde i min enfald att det borde vara en enkel fix men har nu hört från ett antal att det måste bytas både lås och ngn databox, etc. Ngn som vet ngt mer om detta?
 
Hej !
Bytte mig till en Dorsoduro 750, 2008 för ett tag sedan. Problemet var att tändningslåset var trasigt och det fanns inga nycklar (nä, inte stulen, kollade detta noga). Trodde i min enfald att det borde vara en enkel fix men har nu hört från ett antal att det måste bytas både lås och ngn databox, etc. Ngn som vet ngt mer om detta?
Det bästa är att fråga en auktoriserad verksta för bäst svar. Ska du fixa det själv gissar jag på nytt lås med nycklar och ny ECU
 
Det bästa är att fråga en auktoriserad verksta för bäst svar. Ska du fixa det själv gissar jag på nytt lås med nycklar och ny ECU
Okej, har du ngn att rekommendera i södra Sverige (södra småland, norra skåne)??
 
Vad får man ge för en RSV 1000 R Factory i OK skick?

Broder ska sälja sin och jag har aldrig ägt en Apa ? ?
Det beror väl på årsmodell och vad för gott den har på. Kolla blocket. Det brukar va bästa jämförelsen. Eller eftersom det är din bror så får han väl säga vad han vill ha och sen betala.
så brukar det funka med mina bröder.
 
Det beror väl på årsmodell och vad för gott den har på. Kolla blocket. Det brukar va bästa jämförelsen. Eller eftersom det är din bror så får han väl säga vad han vill ha och sen betala.
så brukar det funka med mina bröder.
Finns inga på blocket att jämföra med.
 
Hittar man inte lika att jämföra med så får man kolla vad motsvarande från andra fabrikat kostar. Senaste åren har marknaden varit helt fuckad, priserna upp kraftigt, lägger man till lite pengar får man en mycket nyare tex.

Men kolla vad en gixxer 06 med samma mil och skick går för.
 
Last edited by a moderator:
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :-) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
81187165.jpg
aprilia-rsv-1000-r-factory-2006-1.jpg
 
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
View attachment 482851
View attachment 482850
Det är den med guldfälgar han har. Inte köpt ny utan på firma beg för ett par år sedan. Ingen aning om servicehistorik och liknande men nåt lik är det inte.

Riktigt krutig hoj men jag kommer nog skippa den ändå. Ska sälja min Trajja nu för den lilla tiden jag har att åka nu blir off road. Så denna skulle jag nog bara åka ett par gånger och sen fick den stå i garaget till försäljning nästa säsong igen.

Den kommer ut på blocket inom några veckor om någon är intresserad.
 
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
View attachment 482851
View attachment 482850

Det är väl ganska vanligt i Sverige att intresset är svalt för hojar som köps av samlare i resten av världen.
 
Att en 17år gammal Aprilia skulle vara en säker investering hade en hel rad proffstyckare skrattat läppen av sig åt.. men verkligheten säger annat. En gammal mass-vanlig Japansk typ gixxer kan man inte jämföra med. Gamla italienskor åldras bara som fint vin medan japanska dito blir bara surare och surare. Tillslut kan man finna sur-gixxern nere runt 20000kr strecket.
 
Att en 17år gammal Aprilia skulle vara en säker investering hade en hel rad proffstyckare skrattat läppen av sig åt.. men verkligheten säger annat. En gammal mass-vanlig Japansk typ gixxer kan man inte jämföra med. Gamla italienskor åldras bara som fint vin medan japanska dito blir bara surare och surare. Tillslut kan man finna sur-gixxern nere runt 20000kr strecket.
?ja fint vin ligger ju med ett dammlager i källaren för att man inte har råd att dricka det och det kanske är samma med italienska hojar ??
Allt gammalt kan man räkna med att få skruva på och det känns spontant som japanska är lite mer pålitliga när det börjar bli ålder på grejerna om milen är likvärdiga -gamla elsystem är tickande bomber på gamla grejer oavsett ?
gillar Aprilia så inget illa om dom förutom vissa lackalternativ men smaken är som baken
 
?ja fint vin ligger ju med ett dammlager i källaren för att man inte har råd att dricka det och det kanske är samma med italienska hojar ??
Allt gammalt kan man räkna med att få skruva på och det känns spontant som japanska är lite mer pålitliga när det börjar bli ålder på grejerna om milen är likvärdiga -gamla elsystem är tickande bomber på gamla grejer oavsett ?
gillar Aprilia så inget illa om dom förutom vissa lackalternativ men smaken är som baken
Nu är det ju inte jag som sätter värdet på begagnatmarknaden ensammen. Men marknaden värderar en gammal italienska högre, så är det.
 
Back
Top