Aprilia-tråden.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Hej.
Blev ägare till en Rsv4 -14 med 750 mil på mätaren.
Jag hade velat ha tag på användarhandbok på svenska.
Samt verkstadshandboken.
Nån som vet?
 

Uffe84

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2021
Ort
Schlätta
Hoj
Aprilia Rsv mille, yellow thunder
Hej.
Blev ägare till en Rsv4 -14 med 750 mil på mätaren.
Jag hade velat ha tag på användarhandbok på svenska.
Samt verkstadshandboken.
Nån som vet?
Tjenare.

Kika in denna länken :)

 

CATZ

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2022
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750, 2008
Hej !
Bytte mig till en Dorsoduro 750, 2008 för ett tag sedan. Problemet var att tändningslåset var trasigt och det fanns inga nycklar (nä, inte stulen, kollade detta noga). Trodde i min enfald att det borde vara en enkel fix men har nu hört från ett antal att det måste bytas både lås och ngn databox, etc. Ngn som vet ngt mer om detta?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hej !
Bytte mig till en Dorsoduro 750, 2008 för ett tag sedan. Problemet var att tändningslåset var trasigt och det fanns inga nycklar (nä, inte stulen, kollade detta noga). Trodde i min enfald att det borde vara en enkel fix men har nu hört från ett antal att det måste bytas både lås och ngn databox, etc. Ngn som vet ngt mer om detta?
Det bästa är att fråga en auktoriserad verksta för bäst svar. Ska du fixa det själv gissar jag på nytt lås med nycklar och ny ECU
 

CATZ

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2022
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750, 2008
Det bästa är att fråga en auktoriserad verksta för bäst svar. Ska du fixa det själv gissar jag på nytt lås med nycklar och ny ECU
Okej, har du ngn att rekommendera i södra Sverige (södra småland, norra skåne)??
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Vad får man ge för en RSV 1000 R Factory i OK skick?

Broder ska sälja sin och jag har aldrig ägt en Apa ? ?
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Vad får man ge för en RSV 1000 R Factory i OK skick?

Broder ska sälja sin och jag har aldrig ägt en Apa ? ?
Det beror väl på årsmodell och vad för gott den har på. Kolla blocket. Det brukar va bästa jämförelsen. Eller eftersom det är din bror så får han väl säga vad han vill ha och sen betala.
så brukar det funka med mina bröder.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Det beror väl på årsmodell och vad för gott den har på. Kolla blocket. Det brukar va bästa jämförelsen. Eller eftersom det är din bror så får han väl säga vad han vill ha och sen betala.
så brukar det funka med mina bröder.
Finns inga på blocket att jämföra med.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hittar man inte lika att jämföra med så får man kolla vad motsvarande från andra fabrikat kostar. Senaste åren har marknaden varit helt fuckad, priserna upp kraftigt, lägger man till lite pengar får man en mycket nyare tex.

Men kolla vad en gixxer 06 med samma mil och skick går för.
 
Last edited by a moderator:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
81187165.jpg
aprilia-rsv-1000-r-factory-2006-1.jpg
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
View attachment 482851
View attachment 482850
Det är den med guldfälgar han har. Inte köpt ny utan på firma beg för ett par år sedan. Ingen aning om servicehistorik och liknande men nåt lik är det inte.

Riktigt krutig hoj men jag kommer nog skippa den ändå. Ska sälja min Trajja nu för den lilla tiden jag har att åka nu blir off road. Så denna skulle jag nog bara åka ett par gånger och sen fick den stå i garaget till försäljning nästa säsong igen.

Den kommer ut på blocket inom några veckor om någon är intresserad.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är väl 3 att finna idag i Tyskland, ca 7000 euro. = 80000.--
Å så hämta hem kostnader på detta.
Om jag förstår rätt så har ju Factoryn typ EXTRA ALLT.
Mycket exclusive hoj.
Typ Ducati 996SPS.
En twin contra de Japanska fyrorna?
Honda SP2 kan snart kosta 9000 euro.
Hitta Aprilia kunden kan vara det svåraste.
Köpte din bror den ny? Utgå ifrån det.
Jag kan ju tycka något! Nyservad, recondad, (all skit borta, utavklädd) utgångsläge minst 80,000.,--
Då tänker jag att dessa bitar är i topp. Ett sett däck är väl pålagt minst 6000.-- å nytt batteri 2000.-- kvalitetshoj = kvalitetgrejer. Kostar, så dessa bitar spelar stor roll. Kedja/drevsett...

Läs här... texterna de skriver om utrustning å så.

The RSV 1000 R Factory comes with fully adjustable Öhlins Racing rear monoshock and adjustable Öhlins steering damper, blue anodized forged aluminium wheels, frame finished in black or gold, and carbon fibre parts.

For 2006 the RSV 1000 R Factory won the Maxisport category for Masterbike 2006 and overall Masterbike of the year.

Hej på er Sporthojare. Inte varje dag en sådan är till SALU :) ;-)

Men, men. Såg att en såldes för ett tag sedan i Stockholm för 40,000.-- Där gjorde någon ett jätteklipp! Men det var kanske något skumt med den.
View attachment 482851
View attachment 482850

Det är väl ganska vanligt i Sverige att intresset är svalt för hojar som köps av samlare i resten av världen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att en 17år gammal Aprilia skulle vara en säker investering hade en hel rad proffstyckare skrattat läppen av sig åt.. men verkligheten säger annat. En gammal mass-vanlig Japansk typ gixxer kan man inte jämföra med. Gamla italienskor åldras bara som fint vin medan japanska dito blir bara surare och surare. Tillslut kan man finna sur-gixxern nere runt 20000kr strecket.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Att en 17år gammal Aprilia skulle vara en säker investering hade en hel rad proffstyckare skrattat läppen av sig åt.. men verkligheten säger annat. En gammal mass-vanlig Japansk typ gixxer kan man inte jämföra med. Gamla italienskor åldras bara som fint vin medan japanska dito blir bara surare och surare. Tillslut kan man finna sur-gixxern nere runt 20000kr strecket.
?ja fint vin ligger ju med ett dammlager i källaren för att man inte har råd att dricka det och det kanske är samma med italienska hojar ??
Allt gammalt kan man räkna med att få skruva på och det känns spontant som japanska är lite mer pålitliga när det börjar bli ålder på grejerna om milen är likvärdiga -gamla elsystem är tickande bomber på gamla grejer oavsett ?
gillar Aprilia så inget illa om dom förutom vissa lackalternativ men smaken är som baken
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
?ja fint vin ligger ju med ett dammlager i källaren för att man inte har råd att dricka det och det kanske är samma med italienska hojar ??
Allt gammalt kan man räkna med att få skruva på och det känns spontant som japanska är lite mer pålitliga när det börjar bli ålder på grejerna om milen är likvärdiga -gamla elsystem är tickande bomber på gamla grejer oavsett ?
gillar Aprilia så inget illa om dom förutom vissa lackalternativ men smaken är som baken
Nu är det ju inte jag som sätter värdet på begagnatmarknaden ensammen. Men marknaden värderar en gammal italienska högre, så är det.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top