Aprilia-tråden

Nån som är sugen på en RSVR 1000 09:a? Funderar å att sälja.
 
De säljer H-D. Övrigt har PB bara i butiken för att de måste.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Känns lite så. Jag begärde offert på en 2019 Tuono Factory med pipa på 2-3 gånger men det var ju nästan omöjligt... (Har fortfarande inte fått)
Däremot är de väldigt trevliga
 
Spanar lite efter en RSV eller Touno med Rotaxen. Har blivit lite sugen på en sådan igen. Det är hojar med karaktär, men dåligt med objekt ute just nu.
 
Spanar lite efter en RSV eller Touno med Rotaxen. Har blivit lite sugen på en sådan igen. Det är hojar med karaktär, men dåligt med objekt ute just nu.
Äh, bara ingen idé annonsera just nu. Det ger sig framåt april. Trots att vi skildes pga osämja saknar jag nästan min Factory...
 
Last edited:
Tror inte de handlar om att dom gör fel, det tar nog den tid det tar när det är italienskt
 
Fundrar lite på den. Tycker dock att milen är ovanligt låga (Har dessa samma problem med nollstälda mätare som RSV). Är väl egentligen inte så viktigt om den är fin annars i och försig. Någon kom är känd från Aprilliaklubben?
 
Fundrar lite på den. Tycker dock att milen är ovanligt låga (Har dessa samma problem med nollstälda mätare som RSV). Är väl egentligen inte så viktigt om den är fin annars i och försig. Någon kom är känd från Aprilliaklubben?
Känner inte igen den, men det säger egentligen inte så mycket. Nerdrevad från ny, vilket betyder att mätaren visar fel sen 2006. Troligen har den bara gått 500 mil inte 730. Bra val dock, den är betydligt trevligare att leva med än den ljudnivåanpassade större originaldrevet.

Miltalet verkar otroligt men är inte helt okänt fenomen. Om det stämmer ser man nog enklast på hur pass mycket gummi- och bromsrester som finns på och runt hjulen samt repor på strålkastare och ställen man kommer åt med ben och stövlar.

Oavsett om den så gått 730 eller 4000 mil är det inte ett dåligt köp. Ny bromspump är onödigt, originalet är egentligen inte dåligt bara uselt placerat och skitsvårt att lufta korrekt. Den måste skruvas loss och hållas lodrät när man luftar, sen sitter den precis intill motorn så den blir varm rätt ofta....
 
Last edited:
Tror inte de handlar om att dom gör fel, det tar nog den tid det tar när det är italienskt
Inte nödvändigtvis. Det är en del, men inte ensam orsak... :gnissla

Jag har varit med om riktigt bra service och normala ledtider (ungefär två veckor tog det att få ny spjällmotor monterad på min V4 och jag behövde inte lämna ifrån mig hojen) och motsatsen (Körde sönder en framfälg som blev försäkringsärende, efter tid jag inte kommer ihåg gick det med klubbens hjälp att lösa på en vecka...).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top