Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hämtade min RSV4 Factory APRC idag, 10 mil senare och flinet går inte bort![]()

Tjenare.
Ska åka och kolla på (och troligtvis hämta hem) en Tuono Factory i morgon och har ett par funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med.
Hojen i fråga är privatimporterad, när den var helt ny. I reg.pappprena, och i COC-pappret, står det att effekten ligger på 78 kw / 106 hk.
Detta känns givetvis inte helt rätt, så den nuvarande ägaren gjorde en snabb koll igår kväll och märkte att det satt någon form av stopp så att spjällen inte kunde öppna fullt. Dessa är nu bortplockade.
Nu undrar jag om ni vet om det kan finnas strypningar på fler ställen, eller om detta är det enda. Känns det inte lite mycket att denna begränsning skulle bromsa effekten med 30 häst?
Det jag är mest orolig för är om det skulle vara någon begränsning inlagd i styrningen (ECU:n).
Tacksam för alla svar, är ruskigt sugen på att börja köra Aprilia igen.
Tror ej det ligger någon strypning i ecun...går alltid kolla med en axone har den slip-on så kan det va bra att kolla att den körs på map 2 ändå. Sen så kan det sitta en platta fram mellan ram och snorkel som hindrar luften lite gran.

smärta 120 kg kropp![]()
Hejsan. Är ny på Aprilia och har köpt mig en Falco från -00.
Har lite problem med att den inte vill starta alltid och vad jag læst mig till så har Aprilior de problemen ibland.
Har den stått några dagar så går inte startmotorn runt/bara surrar i relä/startmotor.
Tips? Är det bara underhållsladdare som gäller konstant eller finns det andra sätt att komma runt detta? Annat batteri/relä mm?
Tror det sitter ett Biltema-batteri i idag.
Eller är det så att man får leva med underhållsladdning även sommartid eller är det så att jag måste köra med lite tätare intervaller?
Tacksam för råd![]()
Bytt bort fel tema batteriet till ett orginal batteri. Har ett beg orginal batteri till övers men ser att du bor i Norge tyvärr.
Snåla inte med batteriet då kan det bli dyrt...! , finns risk att det sliter på sprang cluntch eller vad den heter![]()
Kommer man undan underhållsladdningen genom mer kræm i batteriet eller ær det något man får leva med?
Har køpt en underhållsladdare men tænkte inte till ordentligt så den ær ju før stor før att ha med sig om man åker och øvernattar och behøver underhållsladda under natten typ...hade ju varit skønt att slippa helt.
Har aldrig varit med om på tidigare hojar att man ska behøva det. Har haft Suzuki:s stående med batteri i under vintern och den startar hur fint som helst till våren æven utan underhåll eller uppladdning...
Kommer man undan underhållsladdningen genom mer kræm i batteriet eller ær det något man får leva med?
Har køpt en underhållsladdare men tænkte inte till ordentligt så den ær ju før stor før att ha med sig om man åker och øvernattar och behøver underhållsladda under natten typ...hade ju varit skønt att slippa helt.
Har aldrig varit med om på tidigare hojar att man ska behøva det. Har haft Suzuki:s stående med batteri i under vintern och den startar hur fint som helst till våren æven utan underhåll eller uppladdning...

Elvis has left the building. Idag fick apan en ny ägaretur att det var en bra ny ägare till älskarinnan, hoppas hon kommer ge många goa dagar på vägarna/banorna

Kul för Bonzo, tråkigt att du inte är apriliaisti nu då.
Hon kommer nog bli glad att få gå med öppna spjäll för första gången i sitt liv![]()
men skillnaden var faktiskt inte så stor som man kan tro. Var rädd att man missat allt det roliga
eller något annat roligt|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |