Aprilia-tråden

Lite förklaring, trodde jag gjort ett fynd på nätet (www.ebay.it) men priset var nog inte så bra egentligen då. Försökte motivera mig själv att slanta upp. Har bestämt mig att bygga om befintligt till 2-1-2 istället.

Jag har inget sådant att sälja. Tänkte bara på vad det kunde vara värt att ge vid ev köp. Tror inte det spelar ngn roll att det är till en äldre modell. Se tex priserna på Akra systemen till Mille o Tuono, de ligger ju inte under 10 precis.
 
Hur kommer tändpulserna på 60 graders twinnen?

Nån som vet? Har inte lyckats med Google.
 
Ettan tænder, 300 grader senare tænder 2:an (om nu ettan ær fræmre, vill minnas att det var så..:va) 420 grader senare tænder 1:an igen. Complete, 720 grader :tummenupp


Ær det tværtom så att ettan sitter bak, vilket låter som en felbenæmning i min værd så blir det istællet; 1:an tænder, 420grader senare tænder tvåan. 300 grader ytterligare tænder 1:an igen. 720 grader; complete.

Jaja, jag ær i Norge så æ:na e krångliga...
 
Sitthöjd Tuono

Är det nån i värmlandstrakten som har en 1gen Tuono?
Jag skulle vilja provsitta en för å se om man når ner till marken någolunda.
Jag är 1.70.
 
Last edited:
Generation 1 820mm sadelhöjd, Generation 2 810 mm



Karlstad är man ju rätt ofta i och då är det ju inte långt till Hammarö.
Nån som vet om det skiljer mycket i sitthöjd 1gen vs. 2gen?
Har för mig att jag läst att den nya är något lägre.
 
Gott, tack!

Ettan borde ju vara den främre troligtvis

Ettan tænder, 300 grader senare tænder 2:an (om nu ettan ær fræmre, vill minnas att det var så..:va) 420 grader senare tænder 1:an igen. Complete, 720 grader :tummenupp


Ær det tværtom så att ettan sitter bak, vilket låter som en felbenæmning i min værd så blir det istællet; 1:an tænder, 420grader senare tænder tvåan. 300 grader ytterligare tænder 1:an igen. 720 grader; complete.

Jaja, jag ær i Norge så æ:na e krångliga...
 
Middag med Aprilia ägare den 21 Nov på Vendetta, Sthlm

Hej !

Vill tipsa er som inte är inne på "Famiglia Aprilia" att vi (de som vill) tänker träffas på en restaurant och äta en bit mat och snacka Aprilia... :D

Alla med Aprilia i tanken är naturligtvis välkomna.
Jag bokar bord för att försäkra oss om platser - så skicka mig ett PM om du är intresserad att träffa lite hojkompisar i höstrusket och äta till överkomligt pris.

Vi tänkte träffas vi 19-tiden och de håller öppet till kl2230.
Priset för "lunch" är under 100-lappen så det blir gott om pengar kvar till delar på hojen... :hihi :tummenupp

Ha en toppen kväll !
/ Svante
 
Ja precis, har kollat på Renegade/Pipercross. Skall knåpa ihop ngt liknande.

Plockade bort luftburken idag o hittade ett kontaktstycke med ngn form av luft/vakuum styr funktion(?) vad kan detta vara o vad skall jag göra av den om jag inte har luftburk?

Vevhusventilationen fixar jag med ett litet separatfilter.
 
Ja precis, har kollat på Renegade/Pipercross. Skall knåpa ihop ngt liknande.

Plockade bort luftburken idag o hittade ett kontaktstycke med ngn form av luft/vakuum styr funktion(?) vad kan detta vara o vad skall jag göra av den om jag inte har luftburk?

Vevhusventilationen fixar jag med ett litet separatfilter.

Det ær sækerligen map-sensorn du hittat. Den ær kopplad till spjællhuset. Sitter bara fast på luftburken, inte ansluten till den.

Lægg den/fæst den på nåt annat stælle.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top