Aprilia-tråden

Kan det vara gamla hederliga "Brown connector curse"? Fick samma beteende helt plötsligt på min och bytte kontakt samt köpte nytt batteri (eftersom jag är el-paranoid, man är ju i automotive-branschen). Har funkat felfritt efter det. Det är ju ett skumt fel som verkar kunna komma och gå lite sporadiskt och som är svårt eller omöjligt att se utifrån. På min kontakt syntes inget så jag är inte säker på om det var kontakten eller batteriet.

Läs mer här:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=171391

Hm, intressant. Well, det verkar ju som att det är nåt med elen helt klart, jevla siit också. :gnissla Är väl lika bra att löda om eller ersätta kontakten till regulatorn också när man ändå är där och river...

Tack för input allihopa.

koppling

slavcylindern har läckt lite olja ett tag. var hittar man en ny?eller går det att byta packning? Är novis på mc så jag undrar om man kan fixa det själv?
det är min första hoj och är supernöjd:tummenupp

Undrar om någon vet var man får tag i vita blinkersglas till en Suzuki Gsx750-F. Årsmodell -03. Helst både fram och bak...

chansen att få ett tips som hjälper dig på bästa sätt är nog att skriva i en tråd för den mc modellen,
annars så rekommenderar jag att du vänder dig till Moto speed i västerås alternativt Lelle´s i uppsala.
// Jocke

Undrar om någon vet var man får tag i vita blinkersglas till en Suzuki Gsx750-F. Årsmodell -03. Helst både fram och bak...

det går bra att byta tätningen själv,, no problem även om du har begränsad erfarenhet av att skruva,i stort sett behöver du bara ett knippe insex nycklar o en fast nyckel av lämplig storlek till att lossa på luftnippeln då du ska lufta.

// Jocke

slavcylindern har läckt lite olja ett tag. var hittar man en ny?eller går det att byta packning? Är novis på mc så jag undrar om man kan fixa det själv?
det är min första hoj och är supernöjd:tummenupp

Last edited:
Ok ,det låter bra .men var hittar man nya tätningar?
ingen Aprilia återförsäljare i jönköping direkt

Jag åker dit å kollar på Söndag om vädret tillåter.

Nå, blir det några som ska kolla Battle of the Twins i helgen i Anderstorp?
Bott-racen går sent på dagarna, 16.40 på lördagen resp. 15:40 på söndagen.

Så ni som:
"Nja jag tänkte måla staketet medans det är ljust"
"jag är nog bakis"
"fan, middag hos Svärmor kl 13"
"Vaddå jag vill ju kunna sova ut!"

...kan ju skippa replikerna och komma o titta! :tummenupp :banana

Sitter någon med en klarglasruta som samlar damm (jag har en 01:a)?

Jag är lite småsugen på att filma lite från tanken, men mörk dubbel-bubbel i stilsäkert stuk på min båge ställer till det... :crash

/J

Sitter någon med en klarglasruta som samlar damm (jag har en 01:a)?

Jag är lite småsugen på att filma lite från tanken, men mörk dubbel-bubbel i stilsäkert stuk på min båge ställer till det... :crash

/J

Du skulle kanske kunna låna min över sommaren, eller nåt. Använder den inte för tillfället, men vill inte sälja bort den om jag får för mig att bygga tillbaks hojen till originalskick igen.

Du skulle kanske kunna låna min över sommaren, eller nåt. Använder den inte för tillfället, men vill inte sälja bort den om jag får för mig att bygga tillbaks hojen till originalskick igen.

Det vore hyvens, hade nog mest tänkt ha kameran på någon banträff. :)

Frakta en ruta är väl lite känsligt, och jag har tunnsått med ärenden ned mot Örebro...hummahumma, vi tar det via pm. :) :tummenupp

/J

Tack, skön film:yoparty
Kul vinkel, skojjigt att se växlingarna:tummenupp

Du Musiken, band?
Vågade inte skriva ut det ifall Youtube skulle kolla upp det... man har ju sett att de har "mute-at" endel videor med upphovsskyddad musik.
Första låten, Mega Man :hihi
Andra, Bandet heter EMAROSA :tummenupp

Är det någon här som kan tänka sig ha ett chassi till salu för en aprilia RSV1000? 04- framåt... jag har en motor o behöver väl resten, men tänkte ha det som projekt det här året för att köra med till nästa år troligen.

Måste vara vettiga stålar. Gärna kryssad ram eller lite repad då den aldrig kommer gå på gatan!

Behöver även såklart gafflar (öhlins), samt sving och allt sådant.. bakram. Ja, allt för ett rullande chassi.

Är det någon här som kan tänka sig ha ett chassi till salu för en aprilia RSV1000? 04- framåt... jag har en motor o behöver väl resten, men tänkte ha det som projekt det här året för att köra med till nästa år troligen.

Måste vara vettiga stålar. Gärna kryssad ram eller lite repad då den aldrig kommer gå på gatan!

Behöver även såklart gafflar (öhlins), samt sving och allt sådant.. bakram. Ja, allt för ett rullande chassi.

Kolla med Chrisse på Italia Bike Center i Arboga, han vet kanske nått......

/J

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...