lill-danne
Strip the flesh, salt the wound
Min hoj är lite underlig ibland när man startar. Typ en av tio starter så går inte startmotorn runt helt första varvet, instrumenten nollas och beter sig som om man kopplat ur batteriet. Försöker man igen så startar den direkt oftast. Kasst batteri tänker ni nu, fast den har gjort såhär ända sen jag skaffade den och i samma veva bytte batteri (nytt och fräsht Yuasa) och startrelä (beggat Yamaharelä). Batteriet verkar vara ok, uppmätt med multimeter förra säsongen. Vad fan är detta om? Irriterande att behöva ställa om klockan och shiftlighten en gång i veckan (minst).
Är en rsv-r 03.
Kan det vara gamla hederliga "Brown connector curse"? Fick samma beteende helt plötsligt på min och bytte kontakt samt köpte nytt batteri (eftersom jag är el-paranoid, man är ju i automotive-branschen). Har funkat felfritt efter det. Det är ju ett skumt fel som verkar kunna komma och gå lite sporadiskt och som är svårt eller omöjligt att se utifrån. På min kontakt syntes inget så jag är inte säker på om det var kontakten eller batteriet.
Läs mer här:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=171391