GubbMisilen
När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Brytare på effektbegränsnings kabeln...???
Läste på denna tråd och fick äntligen en förklaring till en installation på hojen som varken jag eller ens tidigare ägaren (4år) hade en aning om vad den var till för...
Den lilla kabeln som effektbegränsar mille motorn (har en -00´a).
När man står still på friläge och provar med brytaren (till eller från) märker man ingen som helst skillnad...
- så jag har hela tiden åkt runt i tron att den inte gjorde någon nytta. Hojen har enligt uppgift körts på bana (flitigt...?) av ännu tidigare ägare. Så jag drog helt enkelt slutsattsen att den var en kvarleva från den tiden. Jag har t.o.m. kört med den sluten, det är ju originalkoppling av systemet "för säkerhets skull"...
Snacka om att man känner sig som ett
Vad jag inte fattar - men kanske någon annan här kan svara på - är varför man skulle göra sig besväret att koppla kabeln över en brytare som möjliggör att man "kortsluter" = begränsar effekten igen...?
Jag skall snart mappa om hojen med nytt avgassystem - 4,0kg titan istället för originalet´s 10,9kg rostfritt
Det sitter K&N-filter (ingen restriktor kvar här inte) och systemet stöttas upp av en PCIII´a.
Finns det någon risk att denna brutna kabel (jo, nu kommer brytaren att vara frånslagen istället
) kan störa mappningen av PCIII
Hoppas på att det blir en skaplig skillnad från ifjol...
Läste på denna tråd och fick äntligen en förklaring till en installation på hojen som varken jag eller ens tidigare ägaren (4år) hade en aning om vad den var till för...

Den lilla kabeln som effektbegränsar mille motorn (har en -00´a).
När man står still på friläge och provar med brytaren (till eller från) märker man ingen som helst skillnad...

- så jag har hela tiden åkt runt i tron att den inte gjorde någon nytta. Hojen har enligt uppgift körts på bana (flitigt...?) av ännu tidigare ägare. Så jag drog helt enkelt slutsattsen att den var en kvarleva från den tiden. Jag har t.o.m. kört med den sluten, det är ju originalkoppling av systemet "för säkerhets skull"...

Snacka om att man känner sig som ett

Vad jag inte fattar - men kanske någon annan här kan svara på - är varför man skulle göra sig besväret att koppla kabeln över en brytare som möjliggör att man "kortsluter" = begränsar effekten igen...?

Jag skall snart mappa om hojen med nytt avgassystem - 4,0kg titan istället för originalet´s 10,9kg rostfritt

Det sitter K&N-filter (ingen restriktor kvar här inte) och systemet stöttas upp av en PCIII´a.
Finns det någon risk att denna brutna kabel (jo, nu kommer brytaren att vara frånslagen istället


Hoppas på att det blir en skaplig skillnad från ifjol...
