Aprilia-tråden

Någon som har koll på hur effektkurvan ser ut?

Effektkurvan på min ser ut så här. Akra slip on, PC3, K&N-filter och moddad luftburk.

Körningen före mappningen hade jag monterat akrapiporna men den var orginal i övrigt.


Och just det, min shift light är ställd på 10,000 rpm.
 

Bifogat

  • resize of IMG_4669.JPG
    resize of IMG_4669.JPG
    107.2 KB · Visningar: 120
  • resize of IMG_4670.JPG
    resize of IMG_4670.JPG
    117.1 KB · Visningar: 127
Hej på er alla:tummenupp

Jag har haft inbrott i mitt hus:( De tog alla mina Mc grejor:mad:
Så ser ni någon annons på läderställ eller allväders ställ så hör av er.
Läderstället är färg glatt och av märket Daynis (Stavning?) + Arai Hjälm i samma färgkombination (Rött silver svart vit) Jag får nya grejor på försäkringen men!! Jag vill ha tag i dem:näsblod
Som tur är så tog de inte Hojen. Ni kan se på min sida hur stället ser ut.
De passa på att ta med sig en massa andra grejor med! Som platt TV, Datorer
Kläder med mera:mad:
Hör av er om ni ser eller hör nått:yoparty

:D :D :D :D
 
Surt med inbrott. Jag hade blivit vansinnig om någon rotat genom och snott med sig mina prylar. :mad:
Hoppas det löser sig för dig!


Var ute på en liten tur idag. 8 grader, nästan sol, nästan torra vägar men fan vad mysigt. Våren är på G! :)

IMG_4684.jpg
 
Hej på er alla:tummenupp

Jag har haft inbrott i mitt hus:( De tog alla mina Mc grejor:mad:
Så ser ni någon annons på läderställ eller allväders ställ så hör av er.
Läderstället är färg glatt och av märket Daynis (Stavning?) + Arai Hjälm i samma färgkombination (Rött silver svart vit) Jag får nya grejor på försäkringen men!! Jag vill ha tag i dem:näsblod
Som tur är så tog de inte Hojen. Ni kan se på min sida hur stället ser ut.
De passa på att ta med sig en massa andra grejor med! Som platt TV, Datorer
Kläder med mera:mad:
Hör av er om ni ser eller hör nått:yoparty

:D :D :D :D

Jäkla skit blir så jävla förbannad:mad:
Tur att de inte rörde hojen i alla fall

Blev en premiärrunda idag, härligt att få brumma igen:D
 
f-n måste ta mig själv i kragen:gnissla hojen ligger i beståndsdelar på garagegolvet:näsblod det börjar bli dags att skruva ihop bettan nu abstinensen börjar bli påtaglig.
 
f-n måste ta mig själv i kragen:gnissla hojen ligger i beståndsdelar på garagegolvet:näsblod det börjar bli dags att skruva ihop bettan nu abstinensen börjar bli påtaglig.

Jag hade lite lindrigare meck idag (låter det som), monterade nya bultar till drevet (vid koll att drevet satt som det skulle - med momentnyckel - 2 st med gängpaj, en av - bra läskigt, bonnmekaniker utan momentnyckel... :gnissla ), dit med den nyrengjorda kedjan och ställa kedjespelet - tufft värre. :D

Den är fit for fight, lite mer finväder så.. :banana

/J - som i all våryra meckade lite med Husan med, bytte däck och såg över den lite allmänt.
 
Tjena!

Någon som är sugen på att låna ut sitt Regnr till mig på en Aprilia RSV Mille R/Factory.

Från 2002 och framåt kanske?

Tänkte kolla lite premier med olika bolag etc.

Isf PM:a mig gärna! Tack!

Rent spontant vilka bolag brukar vara billigast vad gäller Aprilia förresten?
 
Du har PM. Vad gäller försäkringsbolag så var Folksam och Salus överlägset billigast för min del. Att det blev Folksam var för att jag dessutom fick 10% rabatt iom medlemskap i SMC.
 
Hej!

Har precis blivit ägare till en Mille -99.

Imorse när jag skulle iväg så gick den igång precis som vanligt, för att 10 sekunder senare dö! Och nu vägrar den starta. Motorn går runt men i övrigt helt död!

Nån som har tips på vad det kan vara. Funderar på om det är något så enkelt som att den blivit sur motsvarande... Nu står jag även med ett dött batteri, men det är juh relativt lättfixat.

Tacksam för tips!

//Christian
 
Hej!

Har precis blivit ägare till en Mille -99.

Imorse när jag skulle iväg så gick den igång precis som vanligt, för att 10 sekunder senare dö! Och nu vägrar den starta. Motorn går runt men i övrigt helt död!

Nån som har tips på vad det kan vara. Funderar på om det är något så enkelt som att den blivit sur motsvarande... Nu står jag även med ett dött batteri, men det är juh relativt lättfixat.

Tacksam för tips!

//Christian

Vafalls! Krånglar gamla bettan? Hör du om bränslepumpen går när du vrider på tändningen? Vet att en säkring gick på den en gång som gjorde att den betedde sig så men har för mig att inte pumpen gick då när man vred på tändningen. Säkringarna sitter till höger om instrumenteringen.

Annars skulle jag nog kolla kring stödkontakten, har för mig att den var förbikopplad men det kan ju vara något glapp där.

/R
 
Vafalls! Krånglar gamla bettan? Hör du om bränslepumpen går när du vrider på tändningen? Vet att en säkring gick på den en gång som gjorde att den betedde sig så men har för mig att inte pumpen gick då när man vred på tändningen. Säkringarna sitter till höger om instrumenteringen.

Annars skulle jag nog kolla kring stödkontakten, har för mig att den var förbikopplad men det kan ju vara något glapp där.

/R

Ja, konstigt nog gör den det. När jag kört den tidigare har den startat bara man tittat på den...

Bränslepumpen går som den ska, och säkringarna är kollade. Stödkontakten ska kollas, tack för tipsen!

I övrigt mycket nöjd so far. Måste kränga på nya däck bara. Spinner lite väl mycket och ofta...


//Christian
 
Last edited:
om stödkontakten krånglar går det att bygla bort med att bygla dom 2 yttre stiften,men det gör ju åxå att du kan tabba dig o välta hojjen i tron om att du har friläge i vid start så mitt råd e att byta kontakt när du konstaterat att den e trasig.

Ja, konstigt nog gör den det. När jag kört den tidigare har den startat bara man tittat på den...

Bränslepumpen går som den ska, och säkringarna är kollade. Stödkontakten ska kollas, tack för tipsen!

I övrigt mycket nöjd so far. Måste kränga på nya däck bara. Spinner lite väl mycket och ofta...


//Christian
 
Jaha då var säsongen påbörjad:banana idag fick jag bort tummarna ur:arsele
och la en heldag i garaget skruvandes på apan med bland annat ventilspelskoll, omfettning bakdämparlänkage,byte olja på broms & koppling,
rengöring bromscaliprar, justering styrlager, rengöring kedja det blev t.o.m en liten känna på grejorna runda:tummenupp lite kallt men j--lans vad gött det var.
Nu är det bara oljebytet på motorn kvar (väntar på det uppgraderade större fitret/filterhuset inköpt på ebay) samt synkning av insug och justering av co-halten sen är mitt lilla skötebarn färdig för ännu en go sommar med mig bakom styret:)

Hoppas att vi i år kan få ihop en Apriliaträff det vore fantaskiskt trevligt att få träffa lite likasinnade och kunna sätta ett ansikte på användarnamnen.
 
Last edited:
om stödkontakten krånglar går det att bygla bort med att bygla dom 2 yttre stiften,men det gör ju åxå att du kan tabba dig o välta hojjen i tron om att du har friläge i vid start så mitt råd e att byta kontakt när du konstaterat att den e trasig.

Eller att man stannar för en snabb pissepaus och misslyckas med uppfällning, panik vid nästa vänstersväng kan jag meddela :huvet :huvet
 
Sådär, nu startar den som aldrig förr.

Behövdes massa kärlek och ett varmt garaget bara!


Tack för alla tips!

//C
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top