Italian twin skrev:2318534Hej, upptäckte just under en Tysklandsresa (Sachsenring) att min Mille var förvånansvärt törstig. Den sög i sig mer än både en Honda SP-1 och en Yamma Fazer, och det klagades på mycket ångor i mina farvatten varpå de ville att jag skulle ligga sist och puttra... yeah right, kör om mig då...Tror jag låg på en snittförbrukning runt 0,8 vid 130-180 km/h. Jag har nyss satt på ett BMC luftfilter, kan det påverka förbrukningen tro? Tänker på att t ex lågvarvsmappen väl ska kunna kompensera det öppna filtret med mera bränsle. Kan det vara så att den går väl fett speciellt vid låga varv eftersom den ångar. Vad kan man i så fall göra åt detta, utan PC eller ommappning? (Det har jag tänkt som senare projekt)
Jag hade ducati-kaemnas luftfilterkit innan samt deras eprom men till i år har jag bytt till bmc-filter och pc3 istället. Vid bänkningen visade det sig att hojen gick rätt så fett med de gamla grejerna, nu är den injusterad och går optimalt. Var i Norge och körde förra året med tre polare och de klagade också på mina avgaser när man låg på motorbroms ner för bergsvägarna

0,7-08 i förbrukning låter ganska normalt faktiskt, sp1 kan ju knappast dragit mycket mindre tror jag, stora twinnar drar mycket bränsle, särskilt när man gasar på en del. Min drog runt 1,2 på anderstorp men då är det ju fullgasacc mest hela tiden.
Kompisens falco luktade inte heller hallon kommer jag ihåg.