Aprilia-tråden.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Froven skrev:
Hade faktiskt inte tänkt att regga den, om nu priset blir så bra som jag hoppas.

Men för diskussionens skull, vad är problemet med att regga den (under förutsättning att FZB medföljer) ??

//Peter

Följer FZB med och ramnumret är kvar lär det inte bli ngra problem :tummenupp.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
flugan skrev:
Följer FZB med och ramnumret är kvar lär det inte bli ngra problem :tummenupp.

Vi pratar inte om stöldgods här (hoppas jag inte iaf, förutsätter att alla ev oegentligheter med fordonet är uppklarat innan jag ev blir ägare).

Bekymret kvarstår dock, går det att starta eländet utan ett djupt besök i min plånbok ?

Skulle det gå att regga den kan det ses som en trevlig bonus, men planen är att ha den som en rolig banleksak.

//Peter
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Froven skrev:
Bekymret kvarstår dock, går det att starta eländet utan ett djupt besök i min plånbok ?

Ja

Froven skrev:
Skulle det gå att regga den kan det ses som en trevlig bonus, men planen är att ha den som en rolig banleksak.

Detta kanska du redan har kollat upp, men att nämna det skadar väl inte....
Tror du behöver RR-licens för att köra oreggat fordon på en organiserad bandag, och ska du köra med RR-licens behöver antagligen cykeln följa SVEMOs regler (tankfoam, tjocka fotpinnar, båt etc).

Fråga i racingforumet vetja!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
04:a var 1:a året med elektronisk startspärr på Aprilia Mille.
imobilizer= chip i nyckel.
äldre modeller samma som volvo Amazon o tjuvkoppla antar jag.




flugan skrev:
Ja



Detta kanska du redan har kollat upp, men att nämna det skadar väl inte....
Tror du behöver RR-licens för att köra oreggat fordon på en organiserad bandag, och ska du köra med RR-licens behöver antagligen cykeln följa SVEMOs regler (tankfoam, tjocka fotpinnar, båt etc).

Fråga i racingforumet vetja!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
jocke i köping skrev:
04:a var 1:a året med elektronisk startspärr på Aprilia Mille.
imobilizer= chip i nyckel.
äldre modeller samma som volvo Amazon o tjuvkoppla antar jag.


Det var det svaret jag ville ha. Tackar :Bugar
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
froven in da house:
(Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)


Kolla NOGA att hojen är momsad när den kom till Sverige eller att den inte behöver momsas för annars kan du få en faktura på momsen på hojen om det inte redan är avklarat. Fanns en gång en handlare som "gråimporterade" hojar och sålde dom väldigt "förmånligt" och efter ett tag gick dom i KK och alla som köpt nya hojar därifrån fick en faktura på momsen från Skatteverket och då var inte priserna så "förmånliga" längre....

DP says: Kolla noga, kolla en gång till och för att vara säker, kolla igen....
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
97 fanns dom ju inte ,,,,

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29895# ???



Froven skrev:
Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02.

Oreggad, låst och utan nycklar, dock ärlig. (Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)

Min fråga är huruvida det finns "startspärr" på den, eller funkar det med en hederlig "tjuvkoppling" till tändningen ?

Om det är startspärr, kan man koda om nycklar eller måste man köpa ny styrenhet ?

//Peter
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Froven skrev:
"Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02."

Inget klart än, måste känna mig säker på ägarförhållandena och pappersexercisen.

Låter Devil slipon bra på en sån här ?

//Peter

Förmodar att du menar millen.....

Polaren har Devil slipon på sin mille......och ljudet e grymt :yoparty
Slår min Ducce på fingrarna anytime.... :mad:
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det var jag som var slarvig när jag läste ,,
trodde ju att de va en mille :kocko

sner0 skrev:
Jodå rs250 fanns 97 också, men då var det den gamla modellen med lite kantigare kåpor och annan instrumentering som huvudsakliga skillnad.

Tycker den ser bullig ut på bilden, men kan ju va att framkåpan eller hela kåpsettet kommer från nya..
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag håller på att skruva av min sving för litre polering på min RSV mille, och noterade (i efterhand), att den här trialgellänken som håller ihop ram-fjäder-swing inte är riktigt symetrisk, det finns in pil på ena sidan som markering.
Hur ska den pilen sitta, dvs mot vilken fästpunkt skall den vara riktad samt denna sida som pilen sitter på, hur den ska sitta i förhållande till fästpunkten.

Kan nån vänlig själ kolla på sin hur det skall sitta...

Tack på förhand

/Pajje
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jaha... då var man utan Mille helt plötsligt... känns tomt.. :gråta
Grattis P_son till en fin hoj... :tummenupp

Troligtvis kommer jag tibax till twin-träsket om ett tag... men nu ska jag åka rad-fyra åtminstånde en säsong..
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
DaLorD skrev:
Jaha... då var man utan Mille helt plötsligt... känns tomt.. :gråta
Grattis P_son till en fin hoj... :tummenupp

Troligtvis kommer jag tibax till twin-träsket om ett tag... men nu ska jag åka rad-fyra åtminstånde en säsong..


Ännu en likasinnad som lämnar twinträsket....tur att det finns fler än jag som sviker...
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Froven skrev:
Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02.

Oreggad, låst och utan nycklar, dock ärlig. (Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)

Min fråga är huruvida det finns "startspärr" på den, eller funkar det med en hederlig "tjuvkoppling" till tändningen ?

Om det är startspärr, kan man koda om nycklar eller måste man köpa ny styrenhet ?

//Peter

Du är väl medveten om att det inte är fråga om en Mille R med Öhlins-dämpare, utan endast en standard med Sucks-bakdämpare och Showa framgaffel... :död

Så ska det bli en riktig banleksak bör du nog komplettera med dessa Öhlinsprylar för att få ut full körglädje.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tokas skrev:
Du är väl medveten om att det inte är fråga om en Mille R med Öhlins-dämpare, utan endast en standard med Sucks-bakdämpare och Showa framgaffel... :död

Så ska det bli en riktig banleksak bör du nog komplettera med dessa Öhlinsprylar för att få ut full körglädje.

Har upplyst honom redan om det :), men kul hoj ändå :)
 

P_son

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
APRILIA RSV mille
Är nu lycklig ägare till en hur fin RSV mille -99 som helst :banana Make till välskött hoj får man leta efter :tummenupp Tack DaLorD :yoparty Vi syns förhoppningsvis på vägarna i sommar/ P_son
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Psychobiker skrev:
Jag håller på att skruva av min sving för litre polering på min RSV mille, och noterade (i efterhand), att den här trialgellänken som håller ihop ram-fjäder-swing inte är riktigt symetrisk, det finns in pil på ena sidan som markering.
Hur ska den pilen sitta, dvs mot vilken fästpunkt skall den vara riktad samt denna sida som pilen sitter på, hur den ska sitta i förhållande till fästpunkten.

Kan nån vänlig själ kolla på sin hur det skall sitta...

Tack på förhand

/Pajje
Halloj....
Länkaget ska sitta med pilen framåt, alltså från svingen å dämparen.
Om du går in på http://www.famiglia-aprilia.se/ å letar på workshop manualen å tittar på kapitel Chassis sida 7.10.4 där finns det bra bilder på det.

Lycka till......

När den frågan ändå är uppe, undrar jag om det är någon som har det länkaget liggande å även det så kallade hundbenet till en mille 01-03 liggandes?????
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
wasa skrev:
Halloj....
Länkaget ska sitta med pilen framåt, alltså från svingen å dämparen.
Om du går in på http://www.famiglia-aprilia.se/ å letar på workshop manualen å tittar på kapitel Chassis sida 7.10.4 där finns det bra bilder på det.

Lycka till......

När den frågan ändå är uppe, undrar jag om det är någon som har det länkaget liggande å även det så kallade hundbenet till en mille 01-03 liggandes?????


Ja, jag har såna delar. Skicka ett PM på vad du behöver och vad du vill ge.
Mvh
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
jocke i köping skrev:
Det var jag som var slarvig när jag läste ,,
trodde ju att de va en mille :kocko

250;n är snygg också, så det är lätt hänt :)


En annan fråga till alla här när jag ändå spammar lite;

Mitt batteri rann ur rätt friskt när hojjen välte i höstas och nu har pluspolen (om jag minns rätt) ärgat ihop ruggigt, vad löser man upp sånt med på plats enklast?
Får alltså inte ut skruven som håller kablarna i polen som det är nu :/

Och är det nån idé att försöka med att tippa i nytt batterivatten och ladda eller är det bara köpa nytt som gäller?
Har inte kunnat avgöra riktigt hur torrt det är, men det är stendött just nu iaf..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top