Aprilia-tråden

Froven skrev:
Hade faktiskt inte tänkt att regga den, om nu priset blir så bra som jag hoppas.

Men för diskussionens skull, vad är problemet med att regga den (under förutsättning att FZB medföljer) ??

//Peter

Följer FZB med och ramnumret är kvar lär det inte bli ngra problem :tummenupp.
 
flugan skrev:
Följer FZB med och ramnumret är kvar lär det inte bli ngra problem :tummenupp.

Vi pratar inte om stöldgods här (hoppas jag inte iaf, förutsätter att alla ev oegentligheter med fordonet är uppklarat innan jag ev blir ägare).

Bekymret kvarstår dock, går det att starta eländet utan ett djupt besök i min plånbok ?

Skulle det gå att regga den kan det ses som en trevlig bonus, men planen är att ha den som en rolig banleksak.

//Peter
 
Froven skrev:
Bekymret kvarstår dock, går det att starta eländet utan ett djupt besök i min plånbok ?

Ja

Froven skrev:
Skulle det gå att regga den kan det ses som en trevlig bonus, men planen är att ha den som en rolig banleksak.

Detta kanska du redan har kollat upp, men att nämna det skadar väl inte....
Tror du behöver RR-licens för att köra oreggat fordon på en organiserad bandag, och ska du köra med RR-licens behöver antagligen cykeln följa SVEMOs regler (tankfoam, tjocka fotpinnar, båt etc).

Fråga i racingforumet vetja!
 
04:a var 1:a året med elektronisk startspärr på Aprilia Mille.
imobilizer= chip i nyckel.
äldre modeller samma som volvo Amazon o tjuvkoppla antar jag.




flugan skrev:
Ja



Detta kanska du redan har kollat upp, men att nämna det skadar väl inte....
Tror du behöver RR-licens för att köra oreggat fordon på en organiserad bandag, och ska du köra med RR-licens behöver antagligen cykeln följa SVEMOs regler (tankfoam, tjocka fotpinnar, båt etc).

Fråga i racingforumet vetja!
 
jocke i köping skrev:
04:a var 1:a året med elektronisk startspärr på Aprilia Mille.
imobilizer= chip i nyckel.
äldre modeller samma som volvo Amazon o tjuvkoppla antar jag.


Det var det svaret jag ville ha. Tackar :Bugar
 
froven in da house:
(Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)


Kolla NOGA att hojen är momsad när den kom till Sverige eller att den inte behöver momsas för annars kan du få en faktura på momsen på hojen om det inte redan är avklarat. Fanns en gång en handlare som "gråimporterade" hojar och sålde dom väldigt "förmånligt" och efter ett tag gick dom i KK och alla som köpt nya hojar därifrån fick en faktura på momsen från Skatteverket och då var inte priserna så "förmånliga" längre....

DP says: Kolla noga, kolla en gång till och för att vara säker, kolla igen....
 
97 fanns dom ju inte ,,,,

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29895# ???



Froven skrev:
Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02.

Oreggad, låst och utan nycklar, dock ärlig. (Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)

Min fråga är huruvida det finns "startspärr" på den, eller funkar det med en hederlig "tjuvkoppling" till tändningen ?

Om det är startspärr, kan man koda om nycklar eller måste man köpa ny styrenhet ?

//Peter
 
Froven skrev:
"Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02."

Inget klart än, måste känna mig säker på ägarförhållandena och pappersexercisen.

Låter Devil slipon bra på en sån här ?

//Peter

Förmodar att du menar millen.....

Polaren har Devil slipon på sin mille......och ljudet e grymt :yoparty
Slår min Ducce på fingrarna anytime.... :mad:
 
Det var jag som var slarvig när jag läste ,,
trodde ju att de va en mille :kocko

sner0 skrev:
Jodå rs250 fanns 97 också, men då var det den gamla modellen med lite kantigare kåpor och annan instrumentering som huvudsakliga skillnad.

Tycker den ser bullig ut på bilden, men kan ju va att framkåpan eller hela kåpsettet kommer från nya..
 
Jag håller på att skruva av min sving för litre polering på min RSV mille, och noterade (i efterhand), att den här trialgellänken som håller ihop ram-fjäder-swing inte är riktigt symetrisk, det finns in pil på ena sidan som markering.
Hur ska den pilen sitta, dvs mot vilken fästpunkt skall den vara riktad samt denna sida som pilen sitter på, hur den ska sitta i förhållande till fästpunkten.

Kan nån vänlig själ kolla på sin hur det skall sitta...

Tack på förhand

/Pajje
 
Jaha... då var man utan Mille helt plötsligt... känns tomt.. :gråta
Grattis P_son till en fin hoj... :tummenupp

Troligtvis kommer jag tibax till twin-träsket om ett tag... men nu ska jag åka rad-fyra åtminstånde en säsong..
 
DaLorD skrev:
Jaha... då var man utan Mille helt plötsligt... känns tomt.. :gråta
Grattis P_son till en fin hoj... :tummenupp

Troligtvis kommer jag tibax till twin-träsket om ett tag... men nu ska jag åka rad-fyra åtminstånde en säsong..


Ännu en likasinnad som lämnar twinträsket....tur att det finns fler än jag som sviker...
 
Froven skrev:
Har fått nys på ett objekt, en Mille R -02.

Oreggad, låst och utan nycklar, dock ärlig. (Import från tyskland, ägaren i trångmål med staten...)

Min fråga är huruvida det finns "startspärr" på den, eller funkar det med en hederlig "tjuvkoppling" till tändningen ?

Om det är startspärr, kan man koda om nycklar eller måste man köpa ny styrenhet ?

//Peter

Du är väl medveten om att det inte är fråga om en Mille R med Öhlins-dämpare, utan endast en standard med Sucks-bakdämpare och Showa framgaffel... :död

Så ska det bli en riktig banleksak bör du nog komplettera med dessa Öhlinsprylar för att få ut full körglädje.
 
Tokas skrev:
Du är väl medveten om att det inte är fråga om en Mille R med Öhlins-dämpare, utan endast en standard med Sucks-bakdämpare och Showa framgaffel... :död

Så ska det bli en riktig banleksak bör du nog komplettera med dessa Öhlinsprylar för att få ut full körglädje.

Har upplyst honom redan om det :), men kul hoj ändå :)
 
Är nu lycklig ägare till en hur fin RSV mille -99 som helst :banana Make till välskött hoj får man leta efter :tummenupp Tack DaLorD :yoparty Vi syns förhoppningsvis på vägarna i sommar/ P_son
 
Psychobiker skrev:
Jag håller på att skruva av min sving för litre polering på min RSV mille, och noterade (i efterhand), att den här trialgellänken som håller ihop ram-fjäder-swing inte är riktigt symetrisk, det finns in pil på ena sidan som markering.
Hur ska den pilen sitta, dvs mot vilken fästpunkt skall den vara riktad samt denna sida som pilen sitter på, hur den ska sitta i förhållande till fästpunkten.

Kan nån vänlig själ kolla på sin hur det skall sitta...

Tack på förhand

/Pajje
Halloj....
Länkaget ska sitta med pilen framåt, alltså från svingen å dämparen.
Om du går in på http://www.famiglia-aprilia.se/ å letar på workshop manualen å tittar på kapitel Chassis sida 7.10.4 där finns det bra bilder på det.

Lycka till......

När den frågan ändå är uppe, undrar jag om det är någon som har det länkaget liggande å även det så kallade hundbenet till en mille 01-03 liggandes?????
 
wasa skrev:
Halloj....
Länkaget ska sitta med pilen framåt, alltså från svingen å dämparen.
Om du går in på http://www.famiglia-aprilia.se/ å letar på workshop manualen å tittar på kapitel Chassis sida 7.10.4 där finns det bra bilder på det.

Lycka till......

När den frågan ändå är uppe, undrar jag om det är någon som har det länkaget liggande å även det så kallade hundbenet till en mille 01-03 liggandes?????


Ja, jag har såna delar. Skicka ett PM på vad du behöver och vad du vill ge.
Mvh
 
jocke i köping skrev:
Det var jag som var slarvig när jag läste ,,
trodde ju att de va en mille :kocko

250;n är snygg också, så det är lätt hänt :)


En annan fråga till alla här när jag ändå spammar lite;

Mitt batteri rann ur rätt friskt när hojjen välte i höstas och nu har pluspolen (om jag minns rätt) ärgat ihop ruggigt, vad löser man upp sånt med på plats enklast?
Får alltså inte ut skruven som håller kablarna i polen som det är nu :/

Och är det nån idé att försöka med att tippa i nytt batterivatten och ladda eller är det bara köpa nytt som gäller?
Har inte kunnat avgöra riktigt hur torrt det är, men det är stendött just nu iaf..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top