Aprilia-tråden

Hallå, Jag satte i Barnett kopplingen nu på em och har vart ute å kört några mil. :D

Jag inser att jag missat en grej :mad: :mad: :mad:

Den yttersta lamellen skall ju sitta förskjuten 15 grader i korgen.
Det har jag inte gjort.....F-CK!!!!!

Vad gör det för skillnad tror ni ??? :confused: :confused:

E man en klant eller :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Triggerhappy skrev:
Hallå, Jag satte i Barnett kopplingen nu på em och har vart ute å kört några mil. :D

Jag inser att jag missat en grej :mad: :mad: :mad:

Den yttersta lamellen skall ju sitta förskjuten 15 grader i korgen.
Det har jag inte gjort.....F-CK!!!!!

Vad gör det för skillnad tror ni ??? :confused: :confused:

E man en klant eller :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Lugn... ingen fara tror jag. I såna fall har jag missat det också och det verkar inte göra någonting på Barnett-kopplingen. Min funkar hur bra som helst. Varför ska den sitta 15 grader förskjuten förresten? Yttersta originallamellen har ju en markering men det har inte Barnettkopplingen vad jag kommer ihåg, så hur ska man då kunna veta...? Du kan vara lugn eller funkar'e inge' bra eller?
 
Buster! F-n du måste köra som en tok! Jag körde 1.19 på Gelleråsen idag... det skrapar i tidigt som f-n på Yamahan... Snart får det bli en Mille R tror jag... Torbjörn som kör Superbike var där idag också. Stod bredvid mig på parkeringen... Hans hoj verkar ju ju inte så dum... 140 V-twinpållar på bakhjulet... mumm!
Jag har mer effekt men det går inte fortare för det... undrar var problemet kan ligga hmmm...
 
Last edited:
Här är en bild från idag... svettigt så ini h-e kan jag säga!
Fin Mille i bakgrunden, fast den låg inte så mycket bakom sen...
 

Bifogat

  • picture-007.jpg
    picture-007.jpg
    34.7 KB · Visningar: 194
mikcar skrev:
Här är en bild från idag... svettigt så ini h-e kan jag säga!
Fin Mille i bakgrunden, fast den låg inte så mycket bakom sen...

men va faaaaaaan!

du måste ju lära dig att dekaltrimma ju!! :whip

ahahaha :rock

:öl
 
Ganska nybliven RS250-ägare och jäkligt nöjd så här långt. Går som en skållad råtta och ligger fint på slingriga vägar. Bara kraschkåpor som ska införskaffas, så ska det bli lite banåkning också, vad det lider.
 

Bifogat

  • aprilia_rs250.jpg
    aprilia_rs250.jpg
    14.6 KB · Visningar: 182
Hur kommer det sig att du inte kör twin på bana osså?

mikcar skrev:
Buster! F-n du måste köra som en tok! Jag körde 1.19 på Gelleråsen idag... det skrapar i tidigt som f-n på Yamahan... Snart får det bli en Mille R tror jag... Torbjörn som kör Superbike var där idag också. Stod bredvid mig på parkeringen... Hans hoj verkar ju ju inte så dum... 140 V-twinpållar på bakhjulet... mumm!
Jag har mer effekt men det går inte fortare för det... undrar var problemet kan ligga hmmm...
 
Lugn... ingen fara tror jag. I såna fall har jag missat det också och det verkar inte göra någonting på Barnett-kopplingen. Min funkar hur bra som helst. Varför ska den sitta 15 grader förskjuten förresten? Yttersta originallamellen har ju en markering men det har inte Barnettkopplingen vad jag kommer ihåg, så hur ska man då kunna veta...? Du kan vara lugn eller funkar'e inge' bra eller?

Jag vet inte varför den skall sitta förskjuten i korgen, kan ju vara nått hållfastighets mässigt med kopplingskorgen. Jag överväger att öppna den igen då det tar max 30 min att fixa till det :mad:


Villka kommer den och kör Bike´s prenumerantkörning på söndag ??? Jag är till 99% säker på att åka.... :hej
 
KaZ skrev:
men va faaaaaaan!

du måste ju lära dig att dekaltrimma ju!! :whip

ahahaha :rock

:öl

Men va fan man kan ju inte åka omkring och se ut som Rossi när man är ljusår ifrån en sån talang.... :rolleyes:
 
flugan skrev:
Hur kommer det sig att du inte kör twin på bana osså?

Skulle väldigt gärna vilja köra V-twin på bana men var hittar man billiga reservdelar till Millen....?
Mest en ekonomisk fråga alltså. Yamahan går riktigt bra och är rolig den med och lättare att få tag i delar till... ska bara flytta upp fotpinnarna så ska det nog gå fortare i kurvorna...
 
Såg din hoj!

Har du fått hem hojen, Niklas?
Såg den på NH-mc:(
Vi var på Kemora, du hade rätt;) Hojen kunde varvet:)
Första gången på bana, fick jä..... bra tider:tummenupp
Vi ses på Kemora;)
 
Intresserad????

mikcar skrev:
Skulle väldigt gärna vilja köra V-twin på bana men var hittar man billiga reservdelar till Millen....?
Mest en ekonomisk fråga alltså. Yamahan går riktigt bra och är rolig den med och lättare att få tag i delar till... ska bara flytta upp fotpinnarna så ska det nog gå fortare i kurvorna...

Är hojen till salu, söker en ban racer, ska sluta att köra på vägar.
Sugen på byte?
 
Vad har hänt

Vad har hänt med denna fina tråd?
Är alla på semester, ingen skriver ju något mera här.
Men vädret är ju så himla bra, så alla kör nog bara:tummenupp
 
jag ligger lågt :) väntar otåligt på info om TWIN O MULERFESTEN.har bokat in öland
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top