Aprilia-tråden

Bike´s körning på Gelleråsen är avklarad. I min grupp (4) lektes det de 10 små negerpojkarna villket var lite synd. :crash :crash

Jag höll mig på hjulen å hadde väldans kul i hettan. :tummenupp

Hoppas verkligen alla tar chansen att åka lite bana, det e ruskigt kul. :D

Nästan så man funderar på att skaffa en bansmiskare :rolleyes:

Barnett kopplingen funkar fint, efter ca 6 inkörningsmil och sen 10 mil bansmisk så funkar den kanon.
 
....

Triggerhappy skrev:
Bike´s körning på Gelleråsen är avklarad. I min grupp (4) lektes det de 10 små negerpojkarna villket var lite synd. :crash :crash

Jag höll mig på hjulen å hadde väldans kul i hettan. :tummenupp

Hoppas verkligen alla tar chansen att åka lite bana, det e ruskigt kul. :D

Nästan så man funderar på att skaffa en bansmiskare :rolleyes:

Barnett kopplingen funkar fint, efter ca 6 inkörningsmil och sen 10 mil bansmisk så funkar den kanon.

jag måste åka bana snart....sitter ju och är supernervös hela tiden efter kraschen.kan inte ta en kurva utan att sitta där stel och svettas :( måste få rädslan att försvinna eller sluta åka hoj för det är ju inte kul att fisköra hela dagarna :( vart ligger ge åsen och när är det nästa bankörning,vad kostar det??///
:(
MARKUS
 
Triggerhappy skrev:
Bike´s körning på Gelleråsen är avklarad. I min grupp (4) lektes det de 10 små negerpojkarna villket var lite synd. :crash :crash

Jag höll mig på hjulen å hadde väldans kul i hettan. :tummenupp

Hoppas verkligen alla tar chansen att åka lite bana, det e ruskigt kul. :D

Nästan så man funderar på att skaffa en bansmiskare :rolleyes:

Barnett kopplingen funkar fint, efter ca 6 inkörningsmil och sen 10 mil bansmisk så funkar den kanon.

Kände likadant, inge kul att köra på väg något mera när man varit på bana.
Man blir så himla rastlös på vägen:)
Kul att kopplingen håller.
Jag körde med standard kopplingen på kemora.
Förstår inte vad jag har gjort, men den går hur bra som helst, slirade inte en ända gång:tummenupp
 
Twinner666: Jag tror de har banåkning idag och imorgon också på gelleråsen. Kolla Bikeweek programet nånstans på nätet.
Annars kan du kolla dessa killars arrangemang. www.bike-events.se

Aprilia Fan: Det är beroendeframkallande att åka på bana. Tyvärr.
Satans lärorikt också.

Jag är grymt impad över de Dunlop D208 som jag åker på. Klart banvärdiga. Har dock knappt kört dom på vägen, knappt 30 mil.
Just nu ser dom bara "bankörda" ut så man får väl toura i 300 mil nu...HAhahahah.
 
Triggerhappy skrev:
Bike´s körning på Gelleråsen är avklarad. I min grupp (4) lektes det de 10 små negerpojkarna villket var lite synd. :crash :crash

Jag höll mig på hjulen å hadde väldans kul i hettan. :tummenupp

Hoppas verkligen alla tar chansen att åka lite bana, det e ruskigt kul. :D

Nästan så man funderar på att skaffa en bansmiskare :rolleyes:

Barnett kopplingen funkar fint, efter ca 6 inkörningsmil och sen 10 mil bansmisk så funkar den kanon.

Trevligt att ni hade det bra i värmen. Trist att jag inte kunde hänga på då.

Drabbades av något ytterst magiskt problem på min Prilla när jag var och körde på Kinnekulle i fredags.
Hojen funkar när den är kall. När den är varm kan den helt plötsligt bara tvärdö, som om man tryckt på dödarknappen. Inget bludder eller så som det kan bli när det är strul med bränsleförsörjningen. Sedan kan den bara vägra att gå igång på ett tag för att helt plötsligt fungera en liten stund igen. Ibland när jag försöker starta så smäller den nått fördjävligt, som om tändningen skulle stå helt fel.

Det är inte någon av säkerhetsbrytarna för stöd och växel. För jag har haft den stående på tomgång med stödet nere och den har tvärdött. Den har dött när jag kört också.

Jag misstänker glapp i givaren till kamaxeln eller vevaxeln. Men det verkar inte vara något fel när jag mäter på kontakterna. Inga felkoder när man kör diagnostics-mode heller.

Alla tips emottages tacksamt.
 
Den kabelhärva/kontakt som ligger på vänster/baksida av bakre cylindern kan tydligen joxa sig av fukt mm. Bla annat så sitter kontakten för ena spridaren där.

Kablarna under ECU boxen nände jag tidigare tror jag.

Låter ju som ett sjukt elfel !!

på Aprilia Ridesite så har elfel disskuterats...
 
aprilia rsv 1000r 04?


20-07-2003 TIME 17:47

APRILIA RSV 1000 : - 5 DAYS

"...........because Aprilia has decided to move the performance, sporting and pleasure-to-ride limits up even further with the new RSV 1000 R 2004. In short, Aprilia has decided to improve the best.............."

Sunday 27 july, h 7.30 p.m ..............www.aprilia.com
 
SPÄÄÄÄÄNNNAAAANNNDDDEEEE :tummenupp

Så är det en cube eller spinner de vidare på twin ????
E det en riktig värsting ???
Vad ???
 
Triggerhappy skrev:
SPÄÄÄÄÄNNNAAAANNNDDDEEEE :tummenupp

Så är det en cube eller spinner de vidare på twin ????
E det en riktig värsting ???
Vad ???

Jag gillar twinnar bäst men samtidigt vore det ju lite fränt om de gjorde en trepip. Lite nyfiken blir man ju... :)
 
De kallar den för RSV fortfande tydligen så det lär väl vara en twin.
Om det va en tre pip så skulle den nog hetat nått annat.

Jag gissar twin efter lite funderande.
 
.

.kommer bli en triktig trendsättare och ett stort riktmärke i sporthijsklassen :)
 

Bifogat

  • logo appe.gif
    logo appe.gif
    2.5 KB · Visningar: 137
Last edited:
Dom där blåa ringarna runt glödlamporna måste ju bytas till röda.

Den blanka sargen runt "grillen" lär man ju få göra någonting åt också.
 
seså...lungna ner sig nu grappar :) vi har ju inte sett helheten än,kommer förmodligen vara nåt utöver det vanliga :fakta :fakta :D
 
Buster skrev:
Trevligt att ni hade det bra i värmen. Trist att jag inte kunde hänga på då.

Drabbades av något ytterst magiskt problem på min Prilla när jag var och körde på Kinnekulle i fredags.
Hojen funkar när den är kall. När den är varm kan den helt plötsligt bara tvärdö, som om man tryckt på dödarknappen. Inget bludder eller så som det kan bli när det är strul med bränsleförsörjningen. Sedan kan den bara vägra att gå igång på ett tag för att helt plötsligt fungera en liten stund igen. Ibland när jag försöker starta så smäller den nått fördjävligt, som om tändningen skulle stå helt fel.

Det är inte någon av säkerhetsbrytarna för stöd och växel. För jag har haft den stående på tomgång med stödet nere och den har tvärdött. Den har dött när jag kört också.

Jag misstänker glapp i givaren till kamaxeln eller vevaxeln. Men det verkar inte vara något fel när jag mäter på kontakterna. Inga felkoder när man kör diagnostics-mode heller.

Alla tips emottages tacksamt.

Kan det vara det här?:
 

Bifogat

  • elfel-varm.gif
    elfel-varm.gif
    35.7 KB · Visningar: 116
mikcar skrev:
Kan det vara det här?:
Tackar, ser ju misstänkt ut.
Ska mäta in det där.
Men om det bara är någon enstaka tändspole (coil) så borde den ju inte tvärdö. Det är ju fortfarande tre fungerande stift kvar. Om inte alla är lika kassa förståss.
Det borde också ge felkoder i diagnostic-mode.

Ska kolla kam-sensorn lite mer nogrannt tror jag.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top