mikcar
Ny medlem
bikerwoman skrev:Hjälp önskar en okunnig dam!
Tänkte köpa kraschpuckar till millen på en gång...nu är frågan ;var sätter jag dem lämpligast? Trodde att det fanns nåt "naturligt" ställe att sätta de på men hittade inget idag när jag kollade på nya hojen...
Nån av er som har en bild på lämplig placering?
En fråga till! Bakdämparen ska visst gå att justera i höjd oxå(alltså inte bara förspänningen) Hur gör man? Skulle behöva få ner hojen minst nån cm... endast tårna som når ner. Ska jag även sänka framgaffeln lika mkt.?
Skulle det råka vara nån i stockholmstrakten som kan tänka sig att komma förbi mig och hjälpa mig att justera det hela så vore jag naturligtvis väldigt tacksam![]()
Imorgon efter lunch e jag mille-ägare!!!![]()
![]()
![]()
Gratulerar köpet av din nya Mille!!!
Rampuckar: Köp RG kraschpuckar. Monteringsanvisningar följer med. Du måste skära upp lite av plastkåpan bakom fläktarna. Monteras alltså i övre motorfästena.
Sänka hojen: Görs genom att du höjer upp gaffelbenen en aning. Räcker inte det byter man ut länkagen till stötdämparen bak också. Alternativt kanske det även går att sänka rideheight. Sänker du rideheight så måste du även sänka i fram annars blir den väldigt trögstyrd. Millen mår bra av att höjas i bak för att få den mer snabbsvängd fast det blir väl lite svårt i ditt fall.
Så mitt tips är börja med att höja gaffelbenen en markering och om möjligt skruva ned stötdämparen bak.
Lite annat att tänka på 04:an: Om den lägger av på tomgång, se till att få uppdateringar till programvaran för insprutningen.
Last edited:
. Alla buellar som är på blocket i jämtland känner jag till