Psychobiker skrev:Nu har jag varit och kollat på den Millen jag är intresserad av, och den är verkligen i kanonskick, nån liten repa har den fått, men på en 5 år gammal hoj är det ingenting.
Det som förvånade mig mest var att den är så smal, en TL är ganska så fet trots att det är en twin, men Millen är duktigt mycket smalare över tanken, kändes lite ovant faktiskt. Motorn gick hur fint som helst, kändes ganska rå och brutal när man gasa lite, vilket bara är postivt.
Tyvärr måste jag säga att det är ett skönare muller i en TL än det är på Millen (iallafall med det system som satt på den här) Inte för att det lät mesigt, det kah jag inte påstå, men det var ett lite råare ljud.
Bromsarna var suveräna, finns inget att klaga på där inte![]()
Dock var jag lite brydd på chassiet, nu körde jag bara lite i ett industriområde, så jag han liksom inte känna på hojen ordentligt, men jag tyckte den var lite trögstyrd, att TL:en ska vara en buss i jämförelse hållar jag inte med om, inte min iallafall, den svänger kvickare.
Dock skall tilläggas, att min TL (med motorras), är sänkt fram, höjd bak, Öhlinsdämpare bak, bättre fjädrar fram vilket förmodligen gör en del.
Nu vet jag inte hur lång/tung B-man är (som äger hojen), men det är förmodligen bara att skruva och justera lite såd en passar mig. (Jag är 195 cm lång och väger 93 kg).
I vilekt fall är det en himla fin hoj, och det blir förmodligen den, skall fundera 1 dag eller 2 till, så får vi se om det blir en medlem till i La Famiglia Aprilia Svezia.
/Pajje
Vad satt det för bakdäck på den?190 eller 200 kan ha gjort så den kändes lite trög styrd.

. Alla buellar som är på blocket i jämtland känner jag till