Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
sukagävle skrev:
-fråga på en mille r lär man köpa till sadel och pasagerarpinnar eller sitter det på

Det är som vi säger i Jämtland... OLIKA! =)

På första modellen dvs. 00:an så sitter det inte på. Och det skall inte vara nåt sånt på den modellen heller då bakramen slutar alldeles där cutsen börjar.
Så om man slänger på sadel och pinnar på en sån så skall man oxå se till att förlänga ramen! :tummenupp

Däremot på modeller från 01 och framåt så sitter dessa touring sakjer på orginal.. trist men sant..

tjing
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
Det är som vi säger i Jämtland... OLIKA! =)

På första modellen dvs. 00:an så sitter det inte på. Och det skall inte vara nåt sånt på den modellen heller då bakramen slutar alldeles där cutsen börjar.
Så om man slänger på sadel och pinnar på en sån så skall man oxå se till att förlänga ramen! :tummenupp

Däremot på modeller från 01 och framåt så sitter dessa touring sakjer på orginal.. trist men sant..

tjing

App,app...Skjutsgrejerna kom på -02´an....
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Kom upp en flong-ny porsche brevid mig o ville rejsa igår....

Jag tänkte att den lilla bratsen ska få smaka... :arsele
O det fick han... men... i mitt esse tyckte jag mig att kopplingen slirade på 2:an o 3:an... men är inte helt säker.. senare under dagen kände jag inget...???

Kan det va så att den slirar ibland?? typ när den e varm eller så?? :confused:
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Triggerhappy skrev:
App,app...Skjutsgrejerna kom på -02´an....

En som har koll!! Fasen KaZ, trodde du va helgjuten på millen nu....
:tungan

Edit: det finns längre ram och krejer att köpa till. För 9900 kr!!!! Men om man har tur kan man ju snubbla över en klotad vanlig mille och köpa loss dessa delar!
 

marcusj

Marcusj
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Haninge
Hoj
2005,Kawasaki,KLV 1000
Laddningen har gett upp på min Mille-99. Någon som har några tips/trix??
Har ingen lust att köpa en ny generator. 11500 friska....... :huvet :3freak
 
Last edited:

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Relät förmodligen

marcusj skrev:
Laddningen har gett upp på min Mille-99. Någon som har några tips/trix??
Har ingen lust att köpa en ny generator. 11500 friska....... :huvet :3freak
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Framgaffel..

Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
RSV_Ante skrev:
Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
Halloj........
I ett nummer 6 av BIKE förra våren var det ett repotage om just detta.
Kolla in det så får du en grund att börja med. Jag ställde in efter det å det funkade ok. 192cm å 95kg..........

Lycka till.....
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
har läst så mycket jag kan och hittat om millen nu men är jäkla klyven :död mina tankar är att byta min r1a mot en mille för att komma ner lite i försäkrings kostand, har kollat upp någa och visst är dom billigare än r1an. det handlar om en 99a eller 00a och dom svaga punkterna vad jag kan fatta är koplingen. men hur bra går dom i fart och ax tex? man kan ju jämnföra med tex r1an då. någon som bytt från tex r1a till mille eller liknande? har testat tex tls, firestorm och den jag trivdes bäst med där var ju heltklart tls:n, vad ska man tänka på vid ett köp förutom det vanliga? och hur är dom att köra på ett hjul med fram/bak :D man ser ju inte direkt i många filmer mm att dom kör mille.. kanske är av kostnadskäl iofs. hjälp mig nu att fatta ett beslut :död
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
RSV_Ante skrev:
Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
Om du börjar med att gå in på www.famiglia-aprilia.se, sen klickar du på ikonen längst ner till vänster [Filarkiv], därefter väljer du mappen [Bra att ha-filer] i denna har jag lagt in ett flertal inscannade tidningsartiklar som behandlar detta ämne för både Falcon och RSV mille!

Här hittar du också verkstadshandböcker mm.

Annars kan du ju alltid gå till Aprilias officiella aftersales-sida och ladda ner användarmanual för valfri Aprilia mc eller moppe! http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp :fakta
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
blom skrev:
har läst så mycket jag kan och hittat om millen nu men är jäkla klyven.. ..har testat tex tls, firestorm och den jag trivdes bäst med där var ju heltklart tls:n, vad ska man tänka på vid ett köp förutom det vanliga? och hur är dom att köra på ett hjul med fram/bak :D man ser ju inte direkt i många filmer mm att dom kör mille.. kanske är av kostnadskäl iofs. hjälp mig nu att fatta ett beslut :död
Om du har läst allt du har hittat så har du kanske hittat hit också: http://www.angelfire.com/falcon/v-twins/Aprilia_articles.htm :tummenupp

Här finns artiklar om RSV mille, och om Aprilia Falco. Även grupptester mellan Aprilia-hojarna och dess klass-konkurenter finns.

Man kan dela upp dessa twinnar i två klasser:
Sport: Aprilia RSV mille, Honda SP1/SP2, Suzuki TL1000R, Ducati 996/998/999
Sporttouring: Aprilia Falco, Honda VTR Firestorm, Suzuki TL1000S, Ducati SS900/ST4s

Glöm Firestorm om du vill ha något som är KUL. Suzukis motor har fått ganska god kritik alla år men dess chassi ofta sämre kritik. Aprilia får alltid beröm för kraftfull motor och bra (sportig) väghållning, oavasett om du väljer Falco eller RSV mille.

Följ länken ovan och läs mer!
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
RSV_R skrev:
En som har koll!! Fasen KaZ, trodde du va helgjuten på millen nu....
:tungan

Edit: det finns längre ram och krejer att köpa till. För 9900 kr!!!! Men om man har tur kan man ju snubbla över en klotad vanlig mille och köpa loss dessa delar!

tillfälligt glapp... :arsele :tummenupp

men det e tur att vi har några Mille wannabies här i tråden! :hihi

höhö
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Du menar 192cm och 110 kg :fyllisar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

wasa skrev:
Halloj........
I ett nummer 6 av BIKE förra våren var det ett repotage om just detta.
Kolla in det så får du en grund att börja med. Jag ställde in efter det å det funkade ok. 192cm å 95kg..........

Lycka till.....
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
BLOM ,,,,, vad i hela friden ser jag ,, har djävulen blivit religiös :tuttar
ska du skaffa en riktig hoj ?
så lät det inte riktigt när du o lövis var här i köping minsann ,,, he he he
men du är så hjärtligt välkommen ska du veta ,,
vore skitkul faktiskt ,,
har lövis sålt sin ännu ?? eller är det den du fikar efter kanske ?
slirande koppling finns det bra bot på ,, pm:a wasa här på appe forumet så får du svar på tal,,

ha det så gott o välkomen in i gemenskapen ,,
mvh: Jocke i köping
:yoparty


blom skrev:
skall kollas upp och tack för svaret :)
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
stålande

Strålande Tokas! Märkligt dock att jag inte kom på att kika på familjesidan själv...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
jocke i köping skrev:
BLOM ,,,,, vad i hela friden ser jag ,, har djävulen blivit religiös :tuttar
ska du skaffa en riktig hoj ?
så lät det inte riktigt när du o lövis var här i köping minsann ,,, he he he
men du är så hjärtligt välkommen ska du veta ,,
vore skitkul faktiskt ,,
har lövis sålt sin ännu ?? eller är det den du fikar efter kanske ?
slirande koppling finns det bra bot på ,, pm:a wasa här på appe forumet så får du svar på tal,,

ha det så gott o välkomen in i gemenskapen ,,
mvh: Jocke i köping
:yoparty
ja han kanske har blivit det :D nä lövis har sin kvar och jag kollar väl lite allment kan man väl säga :) verkar ju vara en trevlig hoj så vi får se :) ja hjälp verkar man ju kunna få här oxå vilket känns bra :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top