Aprilia-tråden

sukagävle skrev:
-fråga på en mille r lär man köpa till sadel och pasagerarpinnar eller sitter det på

Det är som vi säger i Jämtland... OLIKA! =)

På första modellen dvs. 00:an så sitter det inte på. Och det skall inte vara nåt sånt på den modellen heller då bakramen slutar alldeles där cutsen börjar.
Så om man slänger på sadel och pinnar på en sån så skall man oxå se till att förlänga ramen! :tummenupp

Däremot på modeller från 01 och framåt så sitter dessa touring sakjer på orginal.. trist men sant..

tjing
 
KaZ skrev:
Det är som vi säger i Jämtland... OLIKA! =)

På första modellen dvs. 00:an så sitter det inte på. Och det skall inte vara nåt sånt på den modellen heller då bakramen slutar alldeles där cutsen börjar.
Så om man slänger på sadel och pinnar på en sån så skall man oxå se till att förlänga ramen! :tummenupp

Däremot på modeller från 01 och framåt så sitter dessa touring sakjer på orginal.. trist men sant..

tjing

App,app...Skjutsgrejerna kom på -02´an....
 
Kom upp en flong-ny porsche brevid mig o ville rejsa igår....

Jag tänkte att den lilla bratsen ska få smaka... :arsele
O det fick han... men... i mitt esse tyckte jag mig att kopplingen slirade på 2:an o 3:an... men är inte helt säker.. senare under dagen kände jag inget...???

Kan det va så att den slirar ibland?? typ när den e varm eller så?? :confused:
 
Triggerhappy skrev:
App,app...Skjutsgrejerna kom på -02´an....

En som har koll!! Fasen KaZ, trodde du va helgjuten på millen nu....
:tungan

Edit: det finns längre ram och krejer att köpa till. För 9900 kr!!!! Men om man har tur kan man ju snubbla över en klotad vanlig mille och köpa loss dessa delar!
 
Laddningen har gett upp på min Mille-99. Någon som har några tips/trix??
Har ingen lust att köpa en ny generator. 11500 friska....... :huvet :3freak
 
Last edited:
Relät förmodligen

marcusj skrev:
Laddningen har gett upp på min Mille-99. Någon som har några tips/trix??
Har ingen lust att köpa en ny generator. 11500 friska....... :huvet :3freak
 
Framgaffel..

Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
 
RSV_Ante skrev:
Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
Halloj........
I ett nummer 6 av BIKE förra våren var det ett repotage om just detta.
Kolla in det så får du en grund att börja med. Jag ställde in efter det å det funkade ok. 192cm å 95kg..........

Lycka till.....
 
har läst så mycket jag kan och hittat om millen nu men är jäkla klyven :död mina tankar är att byta min r1a mot en mille för att komma ner lite i försäkrings kostand, har kollat upp någa och visst är dom billigare än r1an. det handlar om en 99a eller 00a och dom svaga punkterna vad jag kan fatta är koplingen. men hur bra går dom i fart och ax tex? man kan ju jämnföra med tex r1an då. någon som bytt från tex r1a till mille eller liknande? har testat tex tls, firestorm och den jag trivdes bäst med där var ju heltklart tls:n, vad ska man tänka på vid ett köp förutom det vanliga? och hur är dom att köra på ett hjul med fram/bak :D man ser ju inte direkt i många filmer mm att dom kör mille.. kanske är av kostnadskäl iofs. hjälp mig nu att fatta ett beslut :död
 
RSV_Ante skrev:
Hoj!

Min gaffelinställning är på fok fel, killen som hade hojen innan var rätt liten å nu fjädrar den "igenom". Nån som har koll på grundinställning? Kollade i instr.boken men det står bara en del om hur man skruvar.. Hoppas nån har koll, kunde vara bra å kolla till bak åxå kanske....

Skicka gärna ett PM med det ni har koll på..

/A
Om du börjar med att gå in på www.famiglia-aprilia.se, sen klickar du på ikonen längst ner till vänster [Filarkiv], därefter väljer du mappen [Bra att ha-filer] i denna har jag lagt in ett flertal inscannade tidningsartiklar som behandlar detta ämne för både Falcon och RSV mille!

Här hittar du också verkstadshandböcker mm.

Annars kan du ju alltid gå till Aprilias officiella aftersales-sida och ladda ner användarmanual för valfri Aprilia mc eller moppe! http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp :fakta
 
blom skrev:
har läst så mycket jag kan och hittat om millen nu men är jäkla klyven.. ..har testat tex tls, firestorm och den jag trivdes bäst med där var ju heltklart tls:n, vad ska man tänka på vid ett köp förutom det vanliga? och hur är dom att köra på ett hjul med fram/bak :D man ser ju inte direkt i många filmer mm att dom kör mille.. kanske är av kostnadskäl iofs. hjälp mig nu att fatta ett beslut :död
Om du har läst allt du har hittat så har du kanske hittat hit också: http://www.angelfire.com/falcon/v-twins/Aprilia_articles.htm :tummenupp

Här finns artiklar om RSV mille, och om Aprilia Falco. Även grupptester mellan Aprilia-hojarna och dess klass-konkurenter finns.

Man kan dela upp dessa twinnar i två klasser:
Sport: Aprilia RSV mille, Honda SP1/SP2, Suzuki TL1000R, Ducati 996/998/999
Sporttouring: Aprilia Falco, Honda VTR Firestorm, Suzuki TL1000S, Ducati SS900/ST4s

Glöm Firestorm om du vill ha något som är KUL. Suzukis motor har fått ganska god kritik alla år men dess chassi ofta sämre kritik. Aprilia får alltid beröm för kraftfull motor och bra (sportig) väghållning, oavasett om du väljer Falco eller RSV mille.

Följ länken ovan och läs mer!
 
RSV_R skrev:
En som har koll!! Fasen KaZ, trodde du va helgjuten på millen nu....
:tungan

Edit: det finns längre ram och krejer att köpa till. För 9900 kr!!!! Men om man har tur kan man ju snubbla över en klotad vanlig mille och köpa loss dessa delar!

tillfälligt glapp... :arsele :tummenupp

men det e tur att vi har några Mille wannabies här i tråden! :hihi

höhö
 
Du menar 192cm och 110 kg :fyllisar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

wasa skrev:
Halloj........
I ett nummer 6 av BIKE förra våren var det ett repotage om just detta.
Kolla in det så får du en grund att börja med. Jag ställde in efter det å det funkade ok. 192cm å 95kg..........

Lycka till.....
 
BLOM ,,,,, vad i hela friden ser jag ,, har djävulen blivit religiös :tuttar
ska du skaffa en riktig hoj ?
så lät det inte riktigt när du o lövis var här i köping minsann ,,, he he he
men du är så hjärtligt välkommen ska du veta ,,
vore skitkul faktiskt ,,
har lövis sålt sin ännu ?? eller är det den du fikar efter kanske ?
slirande koppling finns det bra bot på ,, pm:a wasa här på appe forumet så får du svar på tal,,

ha det så gott o välkomen in i gemenskapen ,,
mvh: Jocke i köping
:yoparty


blom skrev:
skall kollas upp och tack för svaret :)
 
stålande

Strålande Tokas! Märkligt dock att jag inte kom på att kika på familjesidan själv...
 
jocke i köping skrev:
BLOM ,,,,, vad i hela friden ser jag ,, har djävulen blivit religiös :tuttar
ska du skaffa en riktig hoj ?
så lät det inte riktigt när du o lövis var här i köping minsann ,,, he he he
men du är så hjärtligt välkommen ska du veta ,,
vore skitkul faktiskt ,,
har lövis sålt sin ännu ?? eller är det den du fikar efter kanske ?
slirande koppling finns det bra bot på ,, pm:a wasa här på appe forumet så får du svar på tal,,

ha det så gott o välkomen in i gemenskapen ,,
mvh: Jocke i köping
:yoparty
ja han kanske har blivit det :D nä lövis har sin kvar och jag kollar väl lite allment kan man väl säga :) verkar ju vara en trevlig hoj så vi får se :) ja hjälp verkar man ju kunna få här oxå vilket känns bra :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top