Aprilia-tråden

Buster skrev:
Var också ute och gasade igår. Otroligt mycket hojar ute. Som om det var sista dödsrycket. Brände Tungelsta mot Rosenhill, jag har nog aldrig sett så mycket hojar där sammtidigt förrut. Tog en kaffe och gasade vidare mot Skanssundet och färjan över till Mörkö.

Var väl nån mil från Järna när jag hörde att det smällde till och varvräknarnålen gick i botten..... Kedjejäveln hade gått av......

Körde med najat kedjelås. Hade sett att najningen ramlat bort vid senaste kedjesmörjningen nån dag tidigare. Hade tänkt sätta dit ny najning men trodde inte att det var så bråttom.

Kör inte med kedjeclips utan najning!!!

Blev sur så jag ställde av idag. Men det hindrar inte att man ställer på nästa vecka igen.

Jag körde också den vägen! Synd att vi inte sågs då. Tråkigt med kedjan. Är den kasserad nu eller går den att använda?
Föreslår att du nitar ihop kedjan istället. Brukar gå att låna ett kedjenitverktyg från vissa verkstäder mot en deposition.
 
mikcar skrev:
Jag körde också den vägen! Synd att vi inte sågs då. Tråkigt med kedjan. Är den kasserad nu eller går den att använda?
Föreslår att du nitar ihop kedjan istället. Brukar gå att låna ett kedjenitverktyg från vissa verkstäder mot en deposition.

Kedjan verkar gå att använda. Vet du var man kan få tag på en extra länk ifall jag ska nita den.
Har frågat runt lite förrut men de verkar inte finnas lösa länkar för nitning. I allafall inte på de vanliga hojaffärerna. Så det blev kedjelås då.
Regina 525 x-ring är det. Se bild...
 

Bifogat

  • kedja.jpg
    kedja.jpg
    43.9 KB · Visningar: 191
Vad tycks om detta??

Får nog klä frugan i ett par av dessa tro ja.....
 

Bifogat

  • wht-thong-red-apriliaracing.jpg
    wht-thong-red-apriliaracing.jpg
    75.3 KB · Visningar: 189
Triggerhappy skrev:
Klockren :D :D :D

Men om jag köper såna till pantern kommer jag då få ett par kallingar som det står whirpool på :confused:

Kanske Semper eller Libro..... För d känns tryggt!!! Hahaha! :skrämd
 
Kätting

Hej !
du hade viss lite tur i oturen,,,,
men ett tips e att skarva INTE kedjan med någon x-tra länk,,
dreva om den i stället,, använd den drevningen o kedja för speciella ändamål,,,exempelvis för "touring",,
du kommer få en soppaförbrukning du inte trodde var möjlig,,(under 0,5) jag vet.

kör hårt // jocke

Buster skrev:
Kedjan verkar gå att använda. Vet du var man kan få tag på en extra länk ifall jag ska nita den.
Har frågat runt lite förrut men de verkar inte finnas lösa länkar för nitning. I allafall inte på de vanliga hojaffärerna. Så det blev kedjelås då.
Regina 525 x-ring är det. Se bild...
 
Re: Kätting

jocke i köping skrev:
Hej !
du hade viss lite tur i oturen,,,,
men ett tips e att skarva INTE kedjan med någon x-tra länk,,
dreva om den i stället,, använd den drevningen o kedja för speciella ändamål,,,exempelvis för "touring",,
du kommer få en soppaförbrukning du inte trodde var möjlig,,(under 0,5) jag vet.

kör hårt // jocke

Jag som drevat ner redan för att få bättre anpassad utväxling. Kör mest och helst på bana. Har funderat på att ha den som enbart racehoj nästa säsong också. Så det blir nog ingen touring-drevning för mig. Tackar för tipset ändå.
 
Triggerhappy skrev:
Vadå, har du nån rejsdrevning eller....är det trixet för 1,14 tider på Åsen.....??? :p :D
Rejs å rejs, det är två kugg upp bak och ett ner fram. Trixet på gåsen är att välja rätt spår och ge fan i att bromsa så tidigt. Nästa år blir det ännu senare bromsningar...och ännu rättare spår. 1.12 borde man väl komma ner till med en standard milleR.
 
Bromsa ???

Trixet e väl att bromsa så sent så att man e först in i böjjen,,
när du håller 235km/t kan du bromsa på ca:100M men den e läskigt när bakändan börjar vandra men det går bra det,,,
testa det på sviestad så ska du se att det killar lite både här å där :o)

1:12-1:13 är väl vanliga debutant tider :p

ha det gott.


Buster skrev:
Rejs å rejs, det är två kugg upp bak och ett ner fram. Trixet på gåsen är att välja rätt spår och ge fan i att bromsa så tidigt. Nästa år blir det ännu senare bromsningar...och ännu rättare spår. 1.12 borde man väl komma ner till med en standard milleR.
 
vill ha!!

vad kostar denna tro?? :p
 

Bifogat

  • foto_mod_pg_137_1059397550.jpg
    foto_mod_pg_137_1059397550.jpg
    117.6 KB · Visningar: 109
Hmm.. Tuono Racing. Klart fräck. I Italien finns en RR-tävlingsklass för nakna hojar (där bl.a. Monster m.fl ingår) Tuono Racing brukar ta ALLA platser på podiumet...
:rock
 
Om sådär 1½ år är det dags för mig att byta min älskade Falco mot till något ännu roligare, speciellt för bandagar.

Jag är duktigt såld på den nya RSV-R Factory, speciellt i rött & silver (mattsvart är också OK). :rock
Men självklart så kommer den bli utsatt för några smärre modifieringar efter personlig stil och smak. Se photoshopad bild för resultatet!

TÄVLING: Finn fem fel! (som här alltså är rättade!) :fakta
 

Bifogat

  • aprilia_rsv-r_factory_red_right_mod2.jpg
    aprilia_rsv-r_factory_red_right_mod2.jpg
    65.9 KB · Visningar: 97
Twinner! Du är FÖR snabb. Jag kom på en mod till så jag drog tillbaka tävlingen för att lansera den igen enligt ovan... :p

Men du har rätt! Två blinkers=två rätt. Tre återstår... :fakta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top