Aprilia-tråden

så sant så sant :tummenupp vore det inte för att man är byggd som en gorilla så hade säkert tuonon svarat upp bättre på rakorna också.
 
Vore det inte läge att införa en effektbegränsning på säg 128 whp i racing? Stoppa den här effekhystering så tvingas köra hojar som kan svänga :yoparty
 
Nån som ska köpa nya RSV4:an?

Lite sugen själv faktiskt... komma tibax till apriliaträsket.. :-)
 
En Falco

Tjenare folks.

Lycklig nybliven ägare av en Falco -02 med helsystem och pc.
Efter att ha ägt 3 olika radfyror (Thundercat,GSXR750,Thunderace) så var det på tiden att testa en Twin.

Någon som tror att jag blir besviken (öppnar väl för diskussion :hihi )

Ville bara säga hej till nyblivna hojbröder :)
Snart är det vår!! (Mitt glas är alltid halvfullt :tummenupp )
 
Hallå i stugan, jag är jäkligt sugen på en rsv...och min polare vill sälja sin rsv 1000R -07 med cirka 500mil på mätaren och slipon osv...vad är ett hyggligt pris, vad har ni betalat eller vad skulle ni kunna tänka er att betala för en sådan i bra skick??

fan att det ska vara så kallt :huvet

visst är det så att vanliga R-modellen har öhlinare fram på 07:an??
vad är det som skiljer mot factory på 07:ans modell??

hur ligger serviceintervallerna på denna??
 
Last edited:
Tjenare folks.

Lycklig nybliven ägare av en Falco -02 med helsystem och pc.
Efter att ha ägt 3 olika radfyror (Thundercat,GSXR750,Thunderace) så var det på tiden att testa en Twin.

Någon som tror att jag blir besviken (öppnar väl för diskussion :hihi )

Ville bara säga hej till nyblivna hojbröder :)
Snart är det vår!! (Mitt glas är alltid halvfullt :tummenupp )

Grattis till valet av hoj! Själv har jag ägt, radfyror, V4a, boxertwin och nu V-Twin. Aprilias 1000 kubikare har tillräckligt med pulver för att de skall vara roliga och den "själ" som man får i en twin är grädde på moset!
 
Tjenare folks.

Lycklig nybliven ägare av en Falco -02 med helsystem och pc.
Efter att ha ägt 3 olika radfyror (Thundercat,GSXR750,Thunderace) så var det på tiden att testa en Twin.

Någon som tror att jag blir besviken (öppnar väl för diskussion :hihi )

Ville bara säga hej till nyblivna hojbröder :)
Snart är det vår!! (Mitt glas är alltid halvfullt :tummenupp )


Hej på dig:D
Du kommer bara att undra varför du inte har bytt till en twin tidigar:huvet

Välkommen i klubben:tummenupp
Nu har du en brud med karaktär:banana

:D :D :D :D
 
Klart att du inte blir besviken ... min Falco är min första hoj och jag satte dryga 1200 mil :tummenupp

Välkommen



Tjenare folks.

Lycklig nybliven ägare av en Falco -02 med helsystem och pc.
Efter att ha ägt 3 olika radfyror (Thundercat,GSXR750,Thunderace) så var det på tiden att testa en Twin.

Någon som tror att jag blir besviken (öppnar väl för diskussion :hihi )

Ville bara säga hej till nyblivna hojbröder :)
Snart är det vår!! (Mitt glas är alltid halvfullt :tummenupp )
 
...vad är ett hyggligt pris, vad har ni betalat eller vad skulle ni kunna tänka er att betala för en sådan i bra skick??


visst är det så att vanliga R-modellen har öhlinare fram på 07:an??
vad är det som skiljer mot factory på 07:ans modell??

hur ligger serviceintervallerna på denna??
Vill du att han ska va din kompis efter köpet oxå??:D
85'-89' borde va lagom.

Ja, Öhlin fram.

Factoryn har dessutom: Öhlin bak och styrdämpare. Smidda Al-fälgar (dyra, lätta) och en massa kolfiber lull-lull.
 
Hallå i stugan, jag är jäkligt sugen på en rsv...och min polare vill sälja sin rsv 1000R -07 med cirka 500mil på mätaren och slipon osv...vad är ett hyggligt pris, vad har ni betalat eller vad skulle ni kunna tänka er att betala för en sådan i bra skick??

fan att det ska vara så kallt :huvet

visst är det så att vanliga R-modellen har öhlinare fram på 07:an??
vad är det som skiljer mot factory på 07:ans modell??

hur ligger serviceintervallerna på denna??

service intervallen är 1000mil & ventiler var 2000:e mil. Skillnaden är som PBAS skrev + lite xtra kolfiber.
 
Hmmm, dras lite stundtals med osunda funderingar på att sälja Millen och koncentrera mig på endurotävlandet..

Vad kan en röd, fin 01:ans RSV (icke R) stå i?

Precis över 3000 mil, gjorde servicen precis innan avställning med ventilspelskollen (naturligtvis på auktoriserad verkstad).
Nya däck, Maxxis Presa Sport.
Nya belägg fram.
Akrapipa med chippet till detta.
Öhlinare bak, styrdämpare från Öhlins och en och annan kolfiiberbit (samt kuts/sits för bruttan).
Jänkestödet så den står stadigt när man inte kör..
Fin, ovurpad och går/låter som ett troll med noll problem (mer än ett brunnet startrelä när jag ovetande körde lite för länge på starten en kall höstdag när sista resan skulle tas innan inställning, nytt Yamaharelä på plats).

Jag hade svårt att koncentrera mig på enduron förra sommaren, och det blev rätt dyrt i bränsle att hålla båda hobbysarna stången...och enduro lär jag inte sluta med i första taget.

/J
 
och vad får jag se om inte en läcker Mille med en snubbe på i vitt skinställ o neon.När han tar av sig hjälmen så är det en gubbe på säkert 60 år och han slog sönder mina ursäkter för att inte köpa en mille.

Skitbra beskrivet :D

Jag hade en Suzuki SV1000 innan jag bytte ut den mot en Aprilia RSV-R Mille -06:a, med Leo-pipor och PowerCommander 3, detta p.g.a att Millen var överlägsen alla hojjar jag testade när det gällde väghållningen, samt att jag givetvis är en V-twinnar-snubbe och Aprilians V-Twin både låter & samt går gudomligt för de 100.000:- jag gav för hojjen som bara hade gått 350 mil. Om jag hade stålar, skulle jag slå till på en Ducce 1098, har kört den, fick skura mellan skinkorna efteråt & slänga kallingarna, sånt drag är det i Duccen :banana

Här är den bild på mig från racingkvällen på Barkarby sommaren 2008:
 

Bifogat

  • Bra-bild-från-Barkarby-i-au.jpg
    Bra-bild-från-Barkarby-i-au.jpg
    159.9 KB · Visningar: 71
Hmmm, dras lite stundtals med osunda funderingar på att sälja Millen och koncentrera mig på endurotävlandet..

Vad kan en röd, fin 01:ans RSV (icke R) stå i?

Precis över 3000 mil, gjorde servicen precis innan avställning med ventilspelskollen (naturligtvis på auktoriserad verkstad).
Nya däck, Maxxis Presa Sport.
Nya belägg fram.
Akrapipa med chippet till detta.
Öhlinare bak, styrdämpare från Öhlins och en och annan kolfiiberbit (samt kuts/sits för bruttan).
Jänkestödet så den står stadigt när man inte kör..
Fin, ovurpad och går/låter som ett troll med noll problem (mer än ett brunnet startrelä när jag ovetande körde lite för länge på starten en kall höstdag när sista resan skulle tas innan inställning, nytt Yamaharelä på plats).

Jag hade svårt att koncentrera mig på enduron förra sommaren, och det blev rätt dyrt i bränsle att hålla båda hobbysarna stången...och enduro lär jag inte sluta med i första taget.

/J
Är du intresserad av att sälja Öhlinspryttlarna???????
 
service intervallen är 1000mil & ventiler var 2000:e mil. Skillnaden är som PBAS skrev + lite xtra kolfiber.

alright, ventilerna kollas bara vid 2000mil va för dom borde väl inte behövas göras redan då??

någon som vet vad en 1000-mila service går loss på vid inlämning??
 
Hej!
Någon här som har erfarenhet av krashkåpor till en Rsv 1000r -01?
Kåporna kommer från motoforza

Blir inte riktigt klok på airductsen
 
Liten intresse koll. Ursäkta om det postas fel.
Men har Öhlinare fram och bak liggandes som suttit på Mille R -03
Skicka ett bud via PM.
Går att skicka om så önskas.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top