Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

imaster skrev:2258072Vilka galna premier ni har. Jag har TH och betalar ~8800:- halv/hel. Betalar månadsvis för att kunna ställa av när jag vill, maj och juni kostade 1200:- st. och nu till juli fick jag en räkning på 2400 kr. Det innebär att jag över tre månader betalt mer än 50% av hela årspremien.
Jag ringde Folksam när jag fick den sista räkningen. 1119 kr / månad helår utan möjlighet att ställa av. Har hellre en låg fast kostnad hela året än en helvetes jävla smäll som kommer när allt annat ska betalas också och 100 kr/mån när hojen inte kostar ett skit i drift heller. Jag är mäkta irriterad på dessa årsförsäkringar och tänkte boka in mig på en BKK i augusti för att förhoppningsvis sänka de där 1119 kronorna lite.
Det är skottpengar på att vara försäkringsbolag...Eller alldeles för ung med alldeles för stor hoj
![]()
Gör som jag...betala in allt på ett brädeVR-8 skrev:känns lite knepigt att betala 1300 i mån på vintern iofs..

abbanovitch skrev:2258097LF hel/hel 8500:- , 45 bast, zon 4, 06:a fucktory![]()
8000 i självrisk
Gör som jag...betala in allt på ett bräde![]()

VR-8 skrev:2258081Jag har Folksams årsförsäkring och det funkar bra.....känns lite knepigt att betala 1300 i mån på vintern iofs..
J
)fogerty skrev:2258432fan ibland vill jag bli äldre faktiskt![]()

fogerty skrev:2258618Det där borde ju bara vara ett givarfel av nåt slag, motorn kan ju inte gå upp och ner i temp på det sättet. Inte så stora förändringar iallfall.
henlin skrev:2259384Jo, det har du rätt i. Jag har läst lite på Apriliaforum nu och det fanns åtminstone fem trådar om precis samma fel på Mille -04, i samtliga fall löste det sig genom byte av givare eller rengöring av givarkontakter. Det verkar alltså inte vara något att bekymra sig över.
VR-8 skrev:2261140Jaa ni Aprilister.....nu har jag åkt en runda med min RSV och den är totalt orkeslös.....inte trasig utan bara "slö". Vad jag menar är att den fungerar klockrent men när man ger fullt så uteblir det roliga så att säga. Jag ser polarna plocka upp sina R1'or på 3:an i 150 utan problem och bara wheelar iväg och jag får gasa på lite för att hänga med, inte för att jag blir efter, men det är inte roligt att köra en hoj som är "perfekt" till bana på vägen.
Vad göra? Trimma är ett alternativ, byta hoj är ett annat men det vill jag inte för chassit och bromsarna osv är världsklass. Nu hade jag ett trimm alternativ på gång som tyvärr blev försenat pga sjukdom som hade gett mig det jag saknade utan att försämra körbarheten. Ska jag försöka hålla mig och vänta på frälsningen eller byta till något mer effektfullt och "roligt" om ni fattar.
J
mikcar skrev:2262088Ta bort 1-kilos tyngden som sitter fastskruvad i svänghjulet
Lam-Kaka skrev:2262186mikcar har du gjort det?, är lite nyfiken om det är någon i sverige som har gjort det än.
mikcar skrev:2262570Jag ska bara ha tag i en svänghjulsavdragare sen så tänkte jag prova.
mikcar skrev:2262088Ta bort 1-kilos tyngden som sitter fastskruvad i svänghjulet

#Olsson# skrev:2262742Orättvist är det. Jag var ute på en roslagsrunda i söndags. Trots ganska standard hade jag lätt 40 hästar för mycket som bara ligger och "skräpar". När jag kom hem efter förra roslagsrundan på 20 mil kom jag på att jag var ju aldrig över 7000 rpm. Du skulle lugnt kunna få 40-50 hästar av mig så blir vi båda nöjda.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |