Aprilia-tråden

Öhlins styrdämpare på Falco

Hej

Har en Öhlins strydämpare från en RSV-R som jag tänkte montera på min Falco. Enligt uppgift så ska den fästas på samam sätt/ställe som på en RSV-R.

Nu har jag ingen RSV i närheten som jag kan jämföra med :(

Någon som har lite tips att ge eller vet om var man kan få tag i en manual för RSV-R så man kan få lite info?

Mvh Peter
 
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Öhlins strydämpare från en RSV-R som jag tänkte montera på min Falco. Enligt uppgift så ska den fästas på samam sätt/ställe som på en RSV-R.

Nu har jag ingen RSV i närheten som jag kan jämföra med :(

Någon som har lite tips att ge eller vet om var man kan få tag i en manual för RSV-R så man kan få lite info?

Mvh Peter

Sitter fäst i undre kronan och ramen som håller instrumenteringen. Ska även sitta en liten distans mellan dämp och kronan.

Skickar med en bild, en dålig en jag vet. Men du ser nog iaf var den ska sitta!
 

Bifogat

  • mille.jpg
    mille.jpg
    116.4 KB · Visningar: 83
någon som vet var man kan köpra dekaler till en RS125:a?
Typ på internet eller i någon affär nere i Skåne?
 
Tompaa_ skrev:
någon som vet var man kan köpra dekaler till en RS125:a?
Typ på internet eller i någon affär nere i Skåne?


Kolla med Hansen motor i trelleborg, han säljer reservdelar å dyligt till Aprilia.

//Christer
 
prissma skrev:
Har en Mille sen en kort tid tillbaka. Upptäckte ikväll till min fasa att bultarna som håller drevet satt lösa (4 av dem den 5:e var av). Hur kan detta ha inträffat? Någon som har varit om samma problem? Hur kan det ha sket vibrerat loss eller vad, sabotage?
Kan iaf inte få bultarna att ta gäng i fälgen så antar att bakhjulet måste av :(

Hmm sitter de bara löst eller är mutern borta m.m?, om de bara snurar så är det inte säkert att de är av eftersom de kan göra det ändå.
 
Tompaa_ skrev:
någon som vet var man kan köpra dekaler till en RS125:a?
Typ på internet eller i någon affär nere i Skåne?

Jag dumpade en liten samling länkar i ett inlägg 10-20 kanske rent av 30 sidor tillbaka i tråden..
Men anyhoo så sålde dom dekaler till RS125 med i varierande utsträckning. :)

Sitter på jobbet nu på en annan dator än då så jag har inga bokmärken här..

Bara o börja bläddra! :banana
 
sner0 skrev:
Jag dumpade en liten samling länkar i ett inlägg 10-20 kanske rent av 30 sidor tillbaka i tråden..
Men anyhoo så sålde dom dekaler till RS125 med i varierande utsträckning. :)

Sitter på jobbet nu på en annan dator än då så jag har inga bokmärken här..

Bara o börja bläddra! :banana


heh, ska börja leta nu direkt ;D
 
prissma skrev:
Har en Mille sen en kort tid tillbaka. Upptäckte ikväll till min fasa att bultarna som håller drevet satt lösa (4 av dem den 5:e var av). Hur kan detta ha inträffat? Någon som har varit om samma problem? Hur kan det ha sket vibrerat loss eller vad, sabotage?
Kan iaf inte få bultarna att ta gäng i fälgen så antar att bakhjulet måste av :(

Åh fan, det lär nog vara sabotage är jag rädd för... händer det där måste du byta bakhjulet också.... blir totalslitage i infästningarna. :näsblod

Sorry... kunde inte låta bli... :tungan

Dom sitter inte löst, dom snurrar runt på insidan av ryckutjämnare. Du måste ta loss ryckutjämnaren d.v.s drevhållaren med drev. Bara att vicka ur fälgen. Sen kommer du säga... AHA!
Du måste alltså hålla emot med en nyckel på baksidan. Muttrarna dras åt med 50 Nm.
Tyvärr fick jag vänta 3 mån. på en ny bult... Hoppas det går bättre för dig!
Lycka till!
 
jocke i köping skrev:
Ohlsson !
är det inte svårt o veta vilka bulletiner som finnes ?
hur får vi "vanliga" reda på det om man inte kan lura det av en Åf ?
det finns kanske bulletiner som vi missar bara för att infon inte når ut till oss ,,

Ja exakt. På det stora aprilia-stället i Stockholm som jag besökte, var man tvungen att förklara för dem som jobbar där hur man loggar in i systemet. Jag var ju kund och det är väl inte för mycket begärt att återförsäljarna kan kräva av kunderna att de skall förklara hur de tar fram information. Tyvärr var lösenordet okänt och de kom aldrig in. Jag skämdes lite för att jag inte kunde hjälpa dem på plats. Jag fixade då buletiner på andra vägar, skrev ut dem på papper och levererade dem personligen till återförsäljaren. De var mycket tacksamma för den goda servicen från kunden.

Fenomenet kallas för ÅF-service och borde vara en självklar egenskap hos varje kund. :tummenupp
 
Last edited:
RSV_R skrev:
Sitter fäst i undre kronan och ramen som håller instrumenteringen. Ska även sitta en liten distans mellan dämp och kronan.

Skickar med en bild, en dålig en jag vet. Men du ser nog iaf var den ska sitta!

Tack för infon :tummenupp

Är det något man kan montera utan att riva alla kåpor tror du :va

Verkar vara ett schysst garage du har :tummenupp

Mvh Peter
 
Black-Wolf skrev:
Tack för infon :tummenupp

Är det något man kan montera utan att riva alla kåpor tror du :va

Verkar vara ett schysst garage du har :tummenupp

Mvh Peter

Riva allt behöver du nog inte.... Men det sitter antagligen en liten månformad kåpa under toppkåpan som kan vara bra att ta bort. Då borde du kunna pilla dit den underifrån, eller iaf se vad som mer behöver strippas.
 
Ohlsson, du skulle inte kunna lägga in Bulletinerna i Filarkivet på apriliaklubbens sida...?
Vore ju trevligt att få ta del av de hemligstämplade mytomspunna pergamenten....
 
RSV_R skrev:
Riva allt behöver du nog inte.... Men det sitter antagligen en liten månformad kåpa under toppkåpan som kan vara bra att ta bort. Då borde du kunna pilla dit den underifrån, eller iaf se vad som mer behöver strippas.

Får se vad helgen bjuder på för väder innan jag river ner hojen då :)

Mvh Peter
 
mikcar skrev:
Ohlsson, du skulle inte kunna lägga in Bulletinerna i Filarkivet på apriliaklubbens sida...?
Vore ju trevligt att få ta del av de hemligstämplade mytomspunna pergamenten....

Jag har tyvärr bara gamla versioner från tidigt 2004 och på mapning. Det har kommit en drös nya uppdateringar på området. Känns lite förlegat att lägga upp grejer som inte gäller längre.
 
#Olsson# skrev:
Ja exakt. På det stora aprilia-stället i Stockholm som jag besökte, var man tvungen att förklara för dem som jobbar där hur man loggar in i systemet. De var mycket tacksamma för den goda servicen från kunden.

Fenomenet kallas för ÅF-service och borde vara en självklar egenskap hos varje kund. :tummenupp


Åf är KASS helt enkelt , känner igen fenomenet där kund får tala om för åf vad som gäller.
Ett exempel är dom läckande öhlins gafflarna där åf vägrar att ta sig an problemet och väntetider på delar i månader på självklara garanti åtgärder.

Man frågar sig om aprilia vill ha några kunder kvar :va .
 
sprickor i kåpor...

Heja... finns det nån som har bra tips om hur man lagar sprickor i kåporna på millen på ett gärna enkelt och billig sätt... eller dyrt och bra kan ju gå oxå!! :tungan
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top