Aprilia-tråden

Figge skrev:
Dagens I-landsproblem: MilleR eller Factory, priskillnad 30000kr.

Vilken färg?

Ser fram emot era åsikter i denna livsavgörande fråga.

/Figge
Jag skulle tagit en svart Factory! 30000 till är relativt sett inte mycket extra för det du får... jämför med Ducati 999 S som har Öhlinare... kostar över 200.000. Vet inte hur mycket du kört eller kommer att köra på bana för det är där du mest kommer märka skillnaden tack vara Öhlinarna och lättare fälgar. RAdialmonterade bromsok är ju också mumma. Packboxarna är lite känsligare på Öhlinsgaffeln så hårda nedslag vid bakhjulsåka är inte bra alls.

mikcar skrev:
Jag skulle tagit en svart Factory! 30000 till är relativt sett inte mycket extra för det du får... jämför med Ducati 999 S som har Öhlinare... kostar över 200.000. Vet inte hur mycket du kört eller kommer att köra på bana för det är där du mest kommer märka skillnaden tack vara Öhlinarna och lättare fälgar. RAdialmonterade bromsok är ju också mumma. Packboxarna är lite känsligare på Öhlinsgaffeln så hårda nedslag vid bakhjulsåka är inte bra alls.
:fakta Så sant! ... & glöm inte all kolfiber!

Prestandaskillnaden motiverar det men redan för utseendet är det värt de 30'.

Appropå, vart köper man kolfibersaker i sverige till bra priser,, ?
måste vi gå över ån för att hämta vatten här i sverige jämt ????????
det måste ju finnas dom som tillhandahåller carbonparts till oss svenskar åxå...

jocke i köping skrev:
tackar,,,,,,,
har du handlat av någon av dessa ?

Nej. Jag har alltid gått över ån efter billigare vatten...

Men jag har mejlat KRK för priser. Postar dessa när jag får svar.

Checkray säljer prylar från ART (som håller hög klass):
RSV 1000 Kolfiber:
Framskärm, Fender, 1 380 kr
Bakskärm, Hugger, 1 080 kr
Tankskydd, 340 kr
Ramskydd, 1 180 kr

Falco:
Bakskärm Evo kolfiber, 1 730 kr
Bakskärm Evo-Glasfiber, 1 100 kr
Tankskydd kolfiber, 340 kr

RS250 kolfiber:
Framskärm, Fender, 1 210 kr
Bakskärm, Hugger, 770 kr
Tankskydd, 340 kr

Last edited:
Tycker att bakhjulet blir att se ut som ett cykel hjul när man monterar dubbla.... Hela hojens bak blir att se tanig ut, förutom dom JÄTTE dämparna förstås... :rolleyes:

RSV_R skrev:
Tycker att bakhjulet blir att se ut som ett cykel hjul när man monterar dubbla.... Hela hojens bak blir att se tanig ut, förutom dom JÄTTE dämparna förstås... :rolleyes:

Jaja... man ska inte vara petig:)

Försäkrings djungeln....

Vart har ni försäkrat era Millar och gäller trafik försäkringen vid bankörning? Typ bike events, bike week med fler?

Jag kör med IF nu och det verkar ju inte vara någon höjdare med tanke på trafik/bana reglerna.... :gnissla

Vill ha tag i ett billigt bolag för halvförsäkring alt helförsäkring där trafik delen gäller vid bankörning! Inte tävling eller träning inför tävling dock....

//D

RSV_R skrev:
Vart har ni försäkrat era Millar och gäller trafik försäkringen vid bankörning? Typ bike events, bike week med fler?

Jag kör med IF nu och det verkar ju inte vara någon höjdare med tanke på trafik/bana reglerna.... :gnissla

Vill ha tag i ett billigt bolag för halvförsäkring alt helförsäkring där trafik delen gäller vid bankörning! Inte tävling eller träning inför tävling dock....

//D

Trygg Hansa blev överlägset billigast för mig i år.
Alla bolag är skyldiga att ha trafikförsäkring enligt trafikförsäkringslagen. Det kommer dom inte undan även om det är på bananen! IF har gjort en miss när dom gått ut med info. att det inte gäller och jag läste någonstans att dom tagit tillbaka det. Men nu gäller det ju försäkringsbolag så jag kan inte ta gift på det...

Carbon parts,,

tjenis,
fasen det där verkar ju vara kanoonpriser om man jämför med orginal jag kollat på tidigare till ganla hojjen,,
i stort sett halva priset jämfört med förra året på orginal prylar,,

sedan får vi se hur stor plånboken blir ..... det e ju den som måste styra trots allt,,(där fick jag många vuxenpoäng),,,

snart kommer det bilder på min nya 04:a i moddat skick,,som sagt,, bra råämne att bygga på :)

Tokas skrev:
Nej. Jag har alltid gått över ån efter billigare vatten...

Men jag har mejlat KRK för priser. Postar dessa när jag får svar.

Checkray säljer prylar från ART (som håller hög klass):
RSV 1000 Kolfiber:
Framskärm, Fender, 1 380 kr
Bakskärm, Hugger, 1 080 kr
Tankskydd, 340 kr
Ramskydd, 1 180 kr

Falco:
Bakskärm Evo kolfiber, 1 730 kr
Bakskärm Evo-Glasfiber, 1 100 kr
Tankskydd kolfiber, 340 kr

RS250 kolfiber:
Framskärm, Fender, 1 210 kr
Bakskärm, Hugger, 770 kr
Tankskydd, 340 kr

[QUOTE
snart kommer det bilder på min nya 04:a i moddat skick,,som sagt,, bra råämne att bygga på :)[/QUOTE]

SNART!!! vill se nu :banana

Raabbaa Grabbar!!

Ett bra råämne är väl ett taget uttryck om jag inte minns fel!! ( MV AGUSTA F4 ) är ett bra råämne!

Om någon har ett trim eprom till RSV eller Falco liggandes så är jag intresserad av det.
Pm:a mej i så fall

Minns du nå´t som du super ???????
:fyllisar

Ett bra råämne är väl ett taget uttryck om jag inte minns fel!! ( MV AGUSTA F4 ) är ett bra råämne!

Om någon har ett trim eprom till RSV eller Falco liggandes så är jag intresserad av det.
Pm:a mej i så fall[/QUOTE]

Nääää
går inte,,
1:Har inte fått det som jag väntar på,,
2:sålde min digitalkamera nyss
3:Väntar på en ny digitalkamera,, kommer 1:a veckan i april. :Bugar

snart kommer det bilder på min nya 04:a i moddat skick,,som sagt,, bra råämne att bygga på :)[/QUOTE]

SNART!!! vill se nu :banana[/QUOTE]

Nu ere nära! :banana

får alla kåpdelar denna vecka! =) Nylackade och fina! :tummenupp

Sen ere bara att vänta på topparna!

Håller tummarna för att det inte ska ta allt för lång tid innan de är portade och klara!

tjing :fyllisar

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...