alex1976tv
Ny medlem
Vad jag fattat det så ger en stryp ca 130km/h och en ostrypt ska väll göra 200km/h vad jag läst.
Okej, min gör runt 170 om man varvar bra

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag fattat det så ger en stryp ca 130km/h och en ostrypt ska väll göra 200km/h vad jag läst.
Okej, min gör runt 170 om man varvar bra![]()
Jag tror 550n ska goera 204 po varvstoppen med orginaldrevning
Min 450 gar mot varvstoppen po just over 200km/h. Har inte provat hogre drevning.
Den borde laett orka 180 po inte so long straecka, oavsett vind och vikt.
Min nya 550 gör 188 sen går varvstoppen in. Min gamla gjorde 200.
Får kanske kolla vad det sitter för drevning på den.
fick du delarna?
Ska ev. kolla på en 525:a i Kristianstad![]()
Ni två har svinlande lika avatarer.Upp till 192 km/h accar den hårt, sen går varvstoppet in och avbryter acc-hysterin.
fick du delarna?
Ska ev. kolla på en 525:a i Kristianstad![]()
Ni två har svinlande lika avatarer.![]()
Ja, de är nog t.o.m. samma kurva som bilderna är tagna i, i ungefär samma tempo och samma dag.![]()
You wish!nä inte samma tempo... jag e snabbare....![]()
fick du delarna?
Ska ev. kolla på en 525:a i Kristianstad![]()
Hur är SXV:n jämfört med KTM 660? Har haft 2st 660 som jag har varit väldigt nöjd med, gillar speciellt vridet som gör att man kan ta upp hojen på bakhjulet på 5:an i 120-130km/h. Är det stor skillnad på motorkaraktär mellan dessa hojar?
Om det är nån som har haft båda vore det dessutom kul att få höra om era åsikter vad det gäller chassie och bromsar på dessa hojar...
nä inte samma tempo... jag e snabbare....![]()
Som dag och natt! Hade en 660 innan och SXV´n är ruskigt mkt bättre på allt.
Det enda som 660´n är bättre på är serviceintervallen![]()
Fyfan, det är såpass alltså? Låter ju riktigt brutalt.... Den har motsvarande effekt och vrid som 660:n trots mindre cc, nu blir man ju jävligt sugen.
Hur pass bra är fjädringen då? Väger runt 105kg så den kommer att få stå ut med en del, har kört ganska mycket gocartbanor o liknande med KTM 660 med orginalfjädring. Alldeles för mjukt egentligen men gick att köra iaf, så är inte aprilian sämre/mjukare än så så borde det funka.
Vad blev tiden på Kinnekulle?
Min tid på mitt blysänke KTM 660 med sletet bakdäck måste ni ju ha pulvireserat med era VÄRSTING Aprilior.
![]()
ingen aning fick inget fritt varv
ca 70hk och 125kg
de som tävlingskör byter fjädrar.
En sak som talar emot är serviceintervallen på 15h och att man måste plocka ur motorn vid ventiljustering. Ett jobb på ca 5-6h![]()
Min nya 550 gör 188 sen går varvstoppen in. Min gamla gjorde 200.
Får kanske kolla vad det sitter för drevning på den.
Var det inte 70hk på bakhjulet och 125 kilo orginal då.
65 och 68 har jag sett papper på.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |