Aprilia SXV

Jo det såg bra ut, hur löste du det med blinkers?
Vet du om den lampan går att beställa över nätet?

Du som verkar ha rätt prylar och mått, har du lust att göra en likadan hållare för både lampan och skylten åt mig?

Sitt nu inte och bli yr..
 
Lite nyfiken på om någon har fått fixat till några endurohjul till sin SXV?

Jag vet några som har, köp nav och ekra upp, antingen orginal eller Talon. Fram passar RXV-hjul. Fast vette fan om det är något jag skulle vilja åka enduro med, möjligtvis is. :yoparty
 
Tackar för svaret!
Det är nog inte någon avanserad enduro som var tanken utan mest dryga ut säsongen med lite grus och ev is om det råkar bli vinter. Har du koll på ca pris för att ekra upp, samt någon som kan göra jobbet?
 
Jag vet några som har, köp nav och ekra upp, antingen orginal eller Talon. Fram passar RXV-hjul. Fast vette fan om det är något jag skulle vilja åka enduro med, möjligtvis is. :yoparty

En tanke som slog mig när ni ekrar upp ett sxv nav med rxv fälgbana och ekrar, borde inte vinkeln för ekrana bli större pga av navet bredd?
Funkar de ändå eller sätter ni i längr ekrar för att få det att passa???

Bara en tanke som slog mig, själv kommer jag åka endurodubbat 17" :yoparty
 
Jo det såg bra ut, hur löste du det med blinkers?
Vet du om den lampan går att beställa över nätet?

Du som verkar ha rätt prylar och mått, har du lust att göra en likadan hållare för både lampan och skylten åt mig?

Blinkers vart några som jag hade sen tidigare, som sitter med dubbelhäftande tejp.
Lampan borde gå beställa ! men kolla hos nån lokal handlare vad dom har eller köp Aprilias enduro bak lyse.

Plåthållare var inge svårt att fixa, har inga mått i huvet men det är ju bara ta nån plåtbit och bocka på några ställen där du tycker bli bra :tummenupp

Ska även sätta dit 2 st lite starkare lysdioder i plåten bakom lampan så jag får skylt belysning.
 

Bifogat

  • DSC00174.JPG
    DSC00174.JPG
    57.3 KB · Visningar: 127
  • DSC00175.JPG
    DSC00175.JPG
    84 KB · Visningar: 350
men kolla hos nån lokal handlare vad dom har eller köp Aprilias enduro bak lyse.

Kollade upp det idag och plasten till endurobakdelen kostar 60kr och bakljuset 899kr så det drar iväg ganska ordentligt. Men vore ju skönt att bara kunna skruva dit utan att behöva göra något själv.

edit mina dämpare är mjuka som bröst. Har ni justerat fjädern bak eller justerar ni bara kompet i bakdämparen?

Fram antar jag det inte är mer än kompet att ställa
 
Last edited:
Kollade upp det idag och plasten till endurobakdelen kostar 60kr och bakljuset 899kr så det drar iväg ganska ordentligt. Men vore ju skönt att bara kunna skruva dit utan att behöva göra något själv.

edit mina dämpare är mjuka som bröst. Har ni justerat fjädern bak eller justerar ni bara kompet i bakdämparen?

Fram antar jag det inte är mer än kompet att ställa

Ooops var det så dyrt.

Har inte rört mina dämpare och körde 10 mil på mittsverigebanan förra veckan och däck slitaget såg jätte bra ut så jag låter dom vara :tummenupp (jag väger 76kg)

Hur många timmar har det tagit dig att köra 50mil? Så man får ett hum om hur ofta oljebytet är...

Aktiverade alla 9 funktioner i displayen idag hade bara 4 förut, så nu funkar AVS:en = snitthastigheten och på 4 mil vart snittet 56km/t så nu är det bara att räkna ut...

Fan va stilrent Tomasol, bra jobbat! :tummenupp

Tack tack som det ska va :D
 
Last edited:
Ooops var det så dyrt.

Har inte rört mina dämpare och körde 10 mil på mittsverigebanan förra veckan och däck slitaget såg jätte bra ut så jag låter dom vara :tummenupp (jag väger 76kg)

Tar du med dig en Jeepdunk på cykeln så blir den nog mjuk i fjädringen åt dig också då:D

Jag väger 90kg
 
Tackar för svaret!
Det är nog inte någon avanserad enduro som var tanken utan mest dryga ut säsongen med lite grus och ev is om det råkar bli vinter. Har du koll på ca pris för att ekra upp, samt någon som kan göra jobbet?

Tyvärr inte, men för 10-12000 borde du väl kunna få två hjul.
 
Räknar man på 60km/h vilket borde vara ganska realistiskt, så kommer man alltså 90 mil mellan oljebytena. Vilket i sin tur ger 540mil innan det är dags att riva motorn och byta kolvar....
 
En tanke som slog mig när ni ekrar upp ett sxv nav med rxv fälgbana och ekrar, borde inte vinkeln för ekrana bli större pga av navet bredd?
Funkar de ändå eller sätter ni i längr ekrar för att få det att passa???

Bara en tanke som slog mig, själv kommer jag åka endurodubbat 17" :yoparty

Jo det låter väl rimligt, vill du veta exakt är det Robin du ska prata med, tror han tog fram en egen ekersats.
 
Bara 9 grader ikväll men det gick inte att sitta inne :va
 

Bifogat

  • SXV stoppie.jpg
    SXV stoppie.jpg
    132.7 KB · Visningar: 173
  • Weelie.jpg
    Weelie.jpg
    126.2 KB · Visningar: 151
  • Weelie3.jpg
    Weelie3.jpg
    68.6 KB · Visningar: 178
Till alla som är oroliga inför 90 tim servicen med kolvbyte bl.a. Läs här, om folk som har kört upp till (och förbi) 1500 mil utan att byta kolvar och hojarna går fortfarande bra.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=126370

Jag servar min var 15:de timma med olja och filter, och de brukar bli lite drygt 70 mil mellan servicarna. De skulle innebära kolvbyte vid ca 430 mil. Känns lite onödigt när man läser detta.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top