Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jasså dom är så ovanliga...
Har iof sett flera Honda Rs125or på roadracing.se men det kanske inte är samma klass?
http://www.two-strokes.com/forums/index.php?showtopic=3767&pid=19275&mode=threaded&start=#entry19275
Förutsatt att annonsen är legitim så skulle jag verkligen inte vilja påstå att priset är "Sviiinigt" högt, med tanke på vad man får för Pengarna.
Vill minnas att jag har snubblat över en annons med en RSW 125 -02 (?) belägen någonstans i USA, dock var priset i runda slängar det dubbla mot denna.
Tycker du det var dyrt ?
Då kanske du kan ta och berätta skillnaden?
sålde min rsw för 95000:-
en ex jakub smrz (stavning) från -99![]()
väldigt trevliga cyklar
Bilder från RSA-manualen till hur man chimsar in sliden. Första året i VM var det bara en mekaniker på Aprilia som gjorde detta. Andra året lärde man ut detta till mekaniker i VM.
Imponerande! Verkar ännu mer besvärligt än avgasventilerna på Honda.![]()
Bild på kolvbulten på en RSA. Den har svetsade lock på sidan, Det för att minska turbulenser och att ihåligheten i en bult är volym med som minskar kompet i vevhuset. Dessa tillverkas av Österikiska Pankl, som bl.a gör vevstakarna som man har i dom flesta F1-motorerna. Om inte alla i F1 har dom. Ska vara dom bästa som finns. Kolvbulten från dom kostar 136 euro/st.
På en RSA styr man den så man pulserar fram den mängd bränsle man vill ha vid olika trottelöppning/varvtal. Om någon som mekar bilar känner igen den så kan det med stämma. Sitter bl.a på FIAT Uno och styr då tomgången.
Är inte det liknande hur KTM gjorde? Att de mätte knackning och aktivt reglerade upp bränslet med PJ så att de alltid kunna bestycka magert för mycket effekt.
Så den där är tillräckligt snabb för den användningen alltså? Då är det bara styrningen av den kvar då...Henrik!!!![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |