Aprilia RS500

Eller varför inte en RS611 på 140hk?
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-BANSHE...itu=UCC&otn=5&ps=63&clkid=6553232249441379333

Men någon gatmotor är det nog inte riktigt om man tolkar Stan Stephens svar på frågorna.

Q: Hi Mr.Stephens. From my conversations with the guys at Trinity, I am led to believe that the 611cc configuration is a DRAG RACE only motor. Furthermore, I also understand that this kit produces a lot of vibration in the mid to hi RPM range and would be more than a handful as a road going motor...to say the least. Having said that, and with all due respect to yourself as a noted 2T engineer, I am interested to hear your views on the above to clarify once and for all the true street worthiness of these big displacement RZ,RD,Banshee motors, in particular the 611cc kit. Many thanks in advance for your reply. Sincerely, Slash. 17-Jan-11
A: You would have to be a brave man to use one on the road!

Q: Stan How suitable is this engine for a road going RD350 and what would the service intervals be eg pisons, rings etc etc Thanks Dave Burr 17-Jan-11
A: The engine is a race engine and is intended for competition use. If you want to put it in a road bike that is entirely up to you! I have a customer who said he wanted a 535cc engine for track days and then complained it was to powerful for the road! But he is a loony!
 
Jo, men hör hur lite den varvar innan han/hon växlar. Och sedan hur den varvar på typ trean fyran. Låter ju som om den inte varvar ur alls på ettan trotts att han drar en stund :confused:

Han med gixxern varvar heller inte ur, jag tror att det är ganska vanligt med kortväxling på ettan, jag brukar också göra det.
 
Nån som har info på att bygga samma på RGV ram?
Vad jag fattat så passar motorn inom huvudramen på en RS, och så byter man de undera ramrören, eller?
Borde vara samma på en RGV?
 
Eller en sån här?
http://www.youtube.com/watch?v=etv7R-uw2Qc&feature=related
Fast två kommentarer på denna,
1. Han som drog avgassystemet måste varig hög.
2. Vad är det för handrörelse han gör när han gasar?

PÅ kommentar 1 måste det vara den som skrev inlägget som är hög och inte inser potentialen och genidraget!

De 2 (eller första någon får rätta till) Tz750orna hada alla 4 piporna under motorn i magen. Nackdelen var dels att piporna inte kunde göras tillräckligt bra pga platsbrist och trots detta så tar piporna i när hojen svänger.

3e året fick cylinder 4 pipa som vänder upp, går bredvid cylindern och sedan byter sida genom att gå 'bakom' alla förgasarna.
NU var det bara 3 rör som fr slåss om platsen under motorn, 2 på var sida och en nedanför i mitten. Perfekt triangel och tar inte i :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top