Chris Ash
Kapten Gars
Haha nej det påstår jag verkligen inte, skivbolagen har en väldigt konstig inställning till det här. Jag pratar inte om effekterna av fildelning, jag är inte alls speciellt säker på att det är av ondo. Jag ser det lite som en annan sorts radiokanal. Jag vänder mig bara mot resonemanget att man försöker rättfärdiga handlingen.jannewall skrev:2062328
Det är du och musikindustrin som påstår att nästan ingen köper skivor för att dom rånar er på musiken istället.
jannewall skrev:2062328
Så musik är en vara?
Något folk bara gör för att tjäna pengar?
Ge mig ett bra svar då på hur många gånger man ska kunna ta betalt för en vara då, vill du betala fler gånger för samma vara?
Jag har köpt skivor för länge sen, enligt ditt resonemang ska jag kunna hämta ut en ny skiva för att det är musiken som är varan, inte skivan, eller kasetten.
Varför ska jag betala för samma skiva igen, jag har ju köpt rätten till att få lyssna på musiken/varan.
Låter vettigt.
Seriöst, läser du vad Jag skriver eller tolkar du från egna tankar?
Det där stämmer om du anser att all lyssning av musik är olagligt innan man betalt rättigheten att få lyssna på den.
Jag sa att jag tankar ner mycket musik för att hitta musik jag gillar.
Om jag tankar en låt som du gjort, lyssnar på den, tycker att den är dålig och deletar den så har Jag snott dina pengar?
Fin inställning
Nej, för min del får du tanka ner min musik hur mycket du vill, bränna ut den på CD skivor och dela ut till alla dina polare. Inga problem, jag kommer tacka dig om du gör det. Men det finns artister som säger att de vill ha betalt för sin musik och där finns en skillnad. Jag tycker för övrigt du gör helt rätt i att ladda ner smakprov, det gör jag också, eller gjorde, jag har inget ljudkort på min burk längre.
Så först så påstår du att musiker bara lirar för pengar att dom inte vill jobba gratis, för att sen i nästa post skriva att musiker gör det för att det är skoj?
Professionella musiker är ett lustigt släkte, de utövar sin hobby som yrke. Det torde vara uppenbart att de både vill ha betalt och ha skoj. Att göra en plus/minus noll-turné är ju en kanongrej. Du betalar inte en spänn, får lira tills du spyr och promotar din musik.
Först, anser du verkligen att skivmarknaden är fri med 4 stora skivbolag som kontrollerar det mesta??
Vad jag vet finns inget som hindrar dig från att konkurrera med dem.
Sen varför skulle man vara kommunist för att man gillar musik?
Det är väl mer kommunistiskt att kräva att man ska få betalt för sin musik, bara för att man slitit med den ett par månader, oavsett om det är skräp eller inte?
Nej att kräva betalt för sina saker är inte på något vis kommunistiskt. Kommunister anser däremot att framgångsrika människor bör dela med sig och att man ska ta det som man anser vara för dyrt.