Antal nycklar

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Har kollat på en hoj. Ägaren har bara två nycklar, nån som vet om det är ett problem försäkringsmässigt sett?
(hinner inte jaga försbolag just nu)

//Busan

Äsch aldrig vart me om ett bolag som frågat om hur många nycklar jag har!? Kanske förens de händer iof?

Last edited:
Hur många skulle det varit från början? Till Kawa med immobilizer bör du helst ha två vanliga plus en röd huvudnyckel. Fast det är ju inte en Kawa du kollat på..
Ring Fb och fråga.

Vad är det för hoj? Är det en 954:a? Så kanske någon vet hur många nycklar det ska va..

Till min förra var det bara 2 nycklar, till Yamahan är det 2 vanliga och en röd.

Vad är det för hoj? Är det en 954:a? Så kanske någon vet hur många nycklar det ska va..

Till min förra var det bara 2 nycklar, till Yamahan är det 2 vanliga och en röd.

Åh, tänkte inte på att det kunde ha betydelse. 954an.

Lite olika, ibland 2 svarta bara, ibland även en röd. Kan även vara ett kort med siffror istället för röd om du har immobilizer om jag förstått det rätt.

Till Hondor får man två likadana tändningsnycklar. Tändningsnyckeln fungerar i alla lås på hojen. Tändning, tank och kuts.

Åh, tänkte inte på att det kunde ha betydelse. 954an.

Då är det väl HISS på den?

Jag hade en CBR med HISS och fick med endast en nyckel, köpte ett nytt nyckelämne och kodade nyckeln själv med ett speciellt kablage. När man kodat ny nyckel så funkar det inte längre med andra gamla nycklar på drift vilket kan vara trevligt att veta.

Har för mig att jag bara hade två nycklar på min gamla 954 (RIP).

En snabblösning borde ju vara att låsa hojen med styrlås + 2 godkända lås, eftersom villkoren till 99% är att man ska låsa hojen med 2 godkända lås, står inget att ena måste vara styrlåset.

Sen enda erfarenhet jag haft är en bil jag hade som blev snodd, den hade jag bara 1 nyckel och det var två som standard, men det ifrågasattes inte ens.

En snabblösning borde ju vara att låsa hojen med styrlås + 2 godkända lås, eftersom villkoren till 99% är att man ska låsa hojen med 2 godkända lås, står inget att ena måste vara styrlåset.

Sen enda erfarenhet jag haft är en bil jag hade som blev snodd, den hade jag bara 1 nyckel och det var två som standard, men det ifrågasattes inte ens.

Kan inte säga säkert för hoj men har man bil som försvinner eller blir uppeldad vill i alla fall minst 1 försäkringsbolag ha 2 ORIGINALnycklar.

Nu går det väl alltid att köpa ett set lås och nycklar från en skrot om något händer men enklare att ha saker i ordning från början. Tråkigt att inte få ersättning för att det saknas nyckel eller behöva stämma fb på tingsrätten och hoppas att de viker ner sig...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park