Ang: Stulen Busa - Uppdatering!

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Uppdatering - Stulen Hayabusa

Hej på Er alla! Hoppas ni har det bra ute i sommar-solen!

Idag har det gått 32 dagar sen något :kocko stal min Hayabusa och med stor förväntan ringde jag Trygg Hansa för att höra utfallet av deras "värdering".
Jag vet att listpriset för en -04 är ca 99.000 (ett fall med >30%!!! :va ) men har pratat med en hel del firmor (typ 90% av alla Suzukiåterförsäljare i landet) och blivit lovad bra priser på en noll-femma. Det finns inte en enda -04 att få tag på, ny eller begagnad.
Bästa priset jag har just nu är 138.000 för en ny med monterat 4-1 Yoshimura TriOval, PCIII, KN filter bänkad och klar. Bra pris som FB inte kan säga nej till tycker jag.
I alla fall ringer jag väl förberedd och vill slutföra hela den här :huvet -historien.
Vad tror ni jag får för svar?
- Vi har så mycket just nu! Tidigast i slutet på nästa vecka kan vi börja behandla ditt ärende. Det är så många cyklar som har blivit stulna just nu!
Är dom förvånade?? Det är ju för f*n säsongsberoende! Det vet väl alla?? :va
När jag pratade med TH för två veckor sen lovade dom att behandla mitt ärende så snart som möjligt men behövde ett par dagar på sig. Okej, sa jag, jag hör av mig i slutet av denna vecka!
Ser ut som om Trygg Hansa kommer att försöka vänta ut mig... som om det skulle lyckas? :kocko
Det är tacken för att man jagat land och rike runt för att spara pengar åt Trygg Hansa och i förlängningen oss försäkringstagare.
FAAN! :huvet va förbandad man kan bli!

Någon som något tips om vad man kan göra eller förhålla sig till FB? Dela gärna med er av erfarenheter!
Och tack alla för stöd och hjälp dom senaste veckorna! Vi ses snart på vägarna, det lovar jag! :tummenupp
/hansome

Last edited:
Funatic skrev:
Vilket sk*t.

Välkommen in på Vodafone om du vill snacka av dig lite :huvet

Tack! Jag kanske kan ringa istället? :)
Det verkar gå åt rätt håll. Fick tips på Stulet-tråden att dom bara har 30 dar på sig, vilket det faktiskt står i villkoren, så efter några samtal till Trygg Hansa visade det sig att dom satt en kille på att ringa runt för värdering och då hade helt plötsligt 10 dagar blivit 3 timmar, så kanske får jag besked i morgon. I'll keep u updated...

Rond 2

Rond 2
Nu har Trygg Hansa lämnat ett bud. Det gick snabbt på slutet, så det lönar sig att tjata. Sen att dom kommer med ett riktigt skambud är en annan sak.
114.554 kr erbjuder dom mig att köpa en ny mc för. Då ingår 1.554 kr för lås (2 st) vilket ger 113.000 för cykeln. Eftersom jag vet att en -04a listas för 99.000 betyder det att jag får 14.000 för ett sprillans nytt (satt på 2 veckor) Yosimura Tri-Oval helsystem, bytta blinkers runt om, bakljuset, tank-pad:en och det förhöjda kåpglaset.
T-H hävdar att dom inte betalar ut ersättning för kåpglas, blinkers och bakljus, varför vet jag inte.
Montering och bänkning finns inte med så det tycker dom väl jag ska göra själv :va

Någon som har en -04 Hayabusa som beskrivs ovan till salu för 115.000? :rofl

Ja, det är väl bara och ringa tillbaka och börja förhandla... Någon med lite erfarenheter som kan ge lite tips? Ber jag om för mycket o jag vill ha 132.000 för en nollfemma? Nollfyror finns det ju inga till salu... :huvet

låter surt. men f-bolagen försöker väl kapa kostnader på alla sätt och vis så det faktum att du fått ganska lite för hojen är ju i sig föga förvånande tyvärr.

hansome skrev:
Rond 2
Nu har Trygg Hansa lämnat ett bud. Det gick snabbt på slutet, så det lönar sig att tjata. Sen att dom kommer med ett riktigt skambud är en annan sak.
114.554 kr erbjuder dom mig att köpa en ny mc för. Då ingår 1.554 kr för lås (2 st) vilket ger 113.000 för cykeln. Eftersom jag vet att en -04a listas för 99.000 betyder det att jag får 14.000 för ett sprillans nytt (satt på 2 veckor) Yosimura Tri-Oval helsystem, bytta blinkers runt om, bakljuset, tank-pad:en och det förhöjda kåpglaset.
T-H hävdar att dom inte betalar ut ersättning för kåpglas, blinkers och bakljus, varför vet jag inte.
Montering och bänkning finns inte med så det tycker dom väl jag ska göra själv :va

Någon som har en -04 Hayabusa som beskrivs ovan till salu för 115.000? :rofl

Ja, det är väl bara och ringa tillbaka och börja förhandla... Någon med lite erfarenheter som kan ge lite tips? Ber jag om för mycket o jag vill ha 132.000 för en nollfemma? Nollfyror finns det ju inga till salu... :huvet

Dom menar att värdet för det du satt på inte förhöjer hojens värde med motsvarande om du skulle sälja den, vilket nog stämmer oftast. Sen menar dom att du har ju prylar kvar hemma som du kan sälja men det anser jag är rubbish. Att kräva en -05 är nog lönlöst, det dom betalar för är som sagt vad du fått om du sålt. Budet är hyfsat anständigt, mitt förslag, ta det och köp en hoj i tyskland så räcker pengarna. Det som återstår är att kräva en oberoende värderingsman som KANSKE höjer budet men då blir det ingen hoj i sommar och det vet dom, tyvärr så har dom ett bättre förhandlingsläge.
Lycka till!
PS. Om du kan skaffa fram papper från 3 st av varandra oberoende hojbutiker som ligger mkt högre så har du ngt att komma med, din fördel är att dom som sagt har mkt att göra och är stressade.

Gixxer 1000 skrev:
Dom menar att värdet för det du satt på inte förhöjer hojens värde med motsvarande om du skulle sälja den, vilket nog stämmer oftast. Sen menar dom att du har ju prylar kvar hemma som du kan sälja men det anser jag är rubbish. Att kräva en -05 är nog lönlöst, det dom betalar för är som sagt vad du fått om du sålt. Budet är hyfsat anständigt, tyvärr så har dom ett bättre förhandlingsläge.
Lycka till!

Tack för synpunkterna!
Jag hämtade ut en -05 i måndags, så nu är jag back in business igen!
Det kostade mig en slant (drygt 30.000) men nu har jag en fullt utrustad leksak! Plus en hel del grejer i källaren som är till salu: Racekutsar, avgassystem, kåpglas, blinkers m.m. Intresserad? :hihi

Jag funderar att haka på på onsdagsturen i kväll och visa upp beauty:n! :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...