Uppdatering - Stulen Hayabusa

hansome skrev:
1990300 Inte ett spår! Den är som bort-blåst! Står väl i något garage nere på kontinenten... Försöker som sagt lägga skiten bakom mig, vill inte bli en grinig jävel :gnissla

Hojar skickas sällan iväg, dom fixar en ny ram och stansar om motronumret så regar dom in den igen. så någon kör säker runt på din hoj här på hemmaplan, troligtvis samma stad som du. Eller så blir det banhoj av den, dock inte så troligt med en busa, men på kontinenten hamnar dom sällan.

Min hoj hittades av en ren tillfällighet, tre mil från där jag bor

Dalan skrev:
2095664 Hur gick det nurå?

Som det står någonstans i mitten av tråden, hämtade jag ut en nollfemma i slutet av juni, så den har rullat 700 mil nu. Premiär nu till helgen är det tänkt. Men dyrt blev det!!! :mad: :huvet 32,000 kr drygt fick jag lägga i mellan. Det där med att försäkringsbolagen är till för dom anslutna är precis som med facket, dom vill bara tjäna egna pengar... :gnissla

Men, men... jag lämnar detta bakom mig nu och tänker försöka undvika bli en gammal :gnissla -gubbe...

Hojen står tryggt parkerad långt hemifrån i ett väl låst garage! :yoparty

Last edited:
:död Fan vad trist Mannen, Att du blev av me hojen, Vad hadde du för färg på den??, jag själv håller på och letar delar till Busan, Det kan hända att man springer på din hoj någonstans, Lycka till med den Nya :tummenupp

hansome skrev:
1432683 Jag får handla privat om jag vill, det står så i pappret jag fått, men det finns ingen -04 till salu, så jag kan inte lämna något pris... Jag ser ingen annan utväg än att jag får köpa en nollfemma och frågan är hur mycket jag isf skall vara tvungen att lägga i mellan. Fanns det en -04 så skulle jag ta den!
Tilläggs-utrustning är ju KNÄPPT att dom inte ersätter!!!! Varför får man för hel-system men inte blinkers? Enl. T-H så är blinkers och kåpglas inte värt något för handlarna när dom säljer begagnat, men det tror inte jag på! I detta fall har jag ju bytt ut saker på en -04 som är orginal på en -05. Det är väl att höja värdet på cykeln? Eller?

Jag har inte läst hela tråden f´låt, men f-bolaget ska väl a: ersätta med likvärdig hoj eller b: ersätta med kontanter så att du själv kan köpa likvärdig hoj.

F-bolag brukar ju gåatt förhandla med.
Försök att inte bli förbannad och skäll på dem, kör den korekta men bestämda stilen, skriv upp vemdu har pratat med vilken tid du pratade med den och vad som lovades

Vid nästa tillfälle tar du upp detta: "Hej,vi talades i i fredags samt även i onsdags förra veckan och då sa du att du skulle återkomma med besked senast..... Ok då noterar jag att du lämnar besked i morgon em...

Ja du fattar.

Det kör ju runt en liknande busa här i Lund utan reg-skylt och en kille utan hjälm och skydd.. Han är rätt biffig. Men färgsättningen verkar ganska lik men det som skiljer är nog att hans busa har orginalblås. Hoppas allt löser sig för dig.

Antagligen äger killen hojen själv men han är helt enkelt en tuffing av andra graden :)

När jag tecknat försäkring på mina hojar genom åren så har jag alltid frågat vad som gäller för extrautrustning m.m.
Har då ALLTID fått till svar att om det är utrustning som jag vill ska täckas av försäkringen ska hojen uppvisas för bolagets besiktningsman.
Därefter beräknar han om premien(naturligtvis högre) utefter stöldbegärlighet o fördyrande omständigheter vid t,ex en vurpa.
Så det jag ville säga är,att dom flesta tror att dom ökat värdet på sin hoj med bling bling,o således väntar sig ersättning för det vid en stöld/smäll t,ex.Men så är inte fallet för det mesta då man inte uppgivit att man som kund förändrat SIN del av försäkringsvillkoret.
Så det gäller att välja,dyrare försäkring,eller hoppas på tur.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman