ang repig lack

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
yamaha rd350
har köpt en bil som en repig i lacken. antagligen någon som haft kul med sina nycklar.. och nu undrar jag om de finns något sätt FÖRUTOM att lacka om bilen som man kan få det hyffsat snyggt med...

MattE. skrev:
Eftersom du frågar om "hyffsat snyggt" så finns det lackstift att köpa på t ex Micro.

jo jag vet. men ja vill inte ha sånna nagellackspenskar för de blir inte hyffsat snyggt. eller de kanske är något annat dom kör med på micro?

Man lägger i repan med nånting typ ett lackstift med rätt färgkod.
Sen tar man en polermaskin modell "enkeltrissa" och går på med lämpligt medel, gärna nåt med lite rubbing i. Sen kör man på så pass hårt så att man "smälter" ihop färgen från lackstiftet med originalfärgen.

Går att få till det riktigt bra, ibland tom helt osynligt om man är säker och har fått rätt nyans på lackstiftet.

Be helst nån kunnig hjälpa dej eller lämna in det hos en rekondare. Finns risk att du sabbar lacken duktigt annars.

"rekondarn" :)

Stoppsladd skrev:
Man lägger i repan med nånting typ ett lackstift med rätt färgkod.
Sen tar man en polermaskin modell "enkeltrissa" och går på med lämpligt medel, gärna nåt med lite rubbing i. Sen kör man på så pass hårt så att man "smälter" ihop färgen från lackstiftet med originalfärgen.

Går att få till det riktigt bra, ibland tom helt osynligt om man är säker och har fått rätt nyans på lackstiftet.

Be helst nån kunnig hjälpa dej eller lämna in det hos en rekondare. Finns risk att du sabbar lacken duktigt annars.

"rekondarn" :)

vet du om dom gör sånna jobb på tex en rekondfirma?

wizlow skrev:
vet du om dom gör sånna jobb på tex en rekondfirma?

Jag vet att på Team1 "duttar" de bara i stenskott mm. Om det är djupa repor föreslår de lack... Testa lackstift du. Du behöver ju inte använda penseln som hör till. Bara att ta en annan, finare juh. :)

/FW

Om man värmer lacken med varmluftspistol medans man lägger i repan bruark resultatet bli mycket bättre.

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...