Angående S Sandby

Status
Ej öppen för fler svar.

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Först och främst, att kasta något på en hoj i fart är nästintill mordförsök och borde dömas därefter (av domstol). Att det sen dessutom drabbar någon helt oskyldig är ännu mer beklagligt.

Bor själva i nära anslutning till vägsträckan därav inlägget. Efter att ha läst här på ett par ställe så känns det som om farten nu kommer att öka ännu mera i ren protest och i helgen som gick så var det iaf fler än vanligt som drog på lite extra.

Det som kan vara värt att känna till är att även om det är åker på ena sidan så finns det i husen minst två st småungar på typ 2-3 år och ett par hundar som går lösa i trädgårdarna. Längre upp mot macken så brukar jag när jag är på väg till och från jobb, se en liten flicka på cykel, hon har både en lång röd vimpel och stödhjul så hon syns bra men det är dock ändå ute på "stora vägen" hon cyklar.

Brukar vara ute i trädgården och njuta av lite skön motorsång de onsdagar jag inte själv kör och även om hastigheten är runt 150+ på en del som kommer förbi så håller nog majoriteten laglig mc hastighet (= hastighetsbegränsning + 25-30 km/h) och det är inga problem alls.

Så innan ni skottar fullt drag i backen så var iaf extra uppmärksamma på att det finns barn där och ännu hellre vänta med det tills t-korsningen uppe vid macken där det iaf har blivit en 70 väg.

För att klargöra så varken känner eller vet jag vem "stenkastaren" är. Hoppas att det löser sig med hojen som blev träffad. Och ta inte detta som en moralpredikan, jag är inte rätt person att utdela sådana.

/Lasse (som får onda ögat av sambon & besökande vänner när vissa hojar kör förbi ;-)

LasseB skrev:
/Lasse (som får onda ögat av sambon & besökande vänner när vissa hojar kör förbi ;-)

Får du skulden / onda ögat för hålet i ozonlagret när du använder sprayburkar också? :näsblod :pannkyss

Jag tycker att har man (små)barn och bor nära vägen så har man väl "lite" skyldighet själv att se till så de inte cyklar rakt ut på vägen?!

Sen är det inget tvivel om att man ska ta det lugnt i villaområde.

Swappe skrev:
Sen är det inget tvivel om att man ska ta det lugnt i villaområde.
Så rätt så rätt!!!

Barn är barn, det räcker med 5 sekunders ouppmärksamhet sen är dom ute o härjar nånstans. (Vissa större ungar är t.ex. ute o wheelar på rakor :hihi )
Fan, det kan väl inte vara så svårt för oss att hålla 30 / 50 där det är bebyggelse? Det är ju en så kort del av en runda på hojen, passa på att relaxa lite, lukta på blommorna och njut av kvällen / dagen under tiden.
Då hade vi sluppit stenkastning, utströdd grus i kurvor och så hade LasseB sluppit få onda ögat av sambon. Det kan inte vara kul...

Swappe skrev:
Jag tycker att har man (små)barn och bor nära vägen så har man väl "lite" skyldighet själv att se till så de inte cyklar rakt ut på vägen?!
Nu är du ute och seglar, barn är barn och inget annat, man ska inte behöva låsa in sina barn för att det finns idioter bakom styret.

Jag vet att du kör försiktigt annars kommer Nina och tar dig i örat din slyngel :tungan

Bra skrivet Lasse. Jag kör själv hoj (101dB uppmätt hos SBP), har småbarn och bor i Sandby. Jag är själv ute och njuter av vägarna på onsdagarna och stannar ibland till i Revinge och kollar. Sedan så ogillar jag att det gasas på i 2-3 ggr tillåten hastighet utanför vårat bo senare. Det gäller f.ö. långt ifrån bara hojar. Det gäller även andra fordon.
Så klart ska ingen kasta sten på fordon! Det är ju sabotage/misshandel :kocko

GSXR1100R skrev:
Nu är du ute och seglar, barn är barn och inget annat, man ska inte behöva låsa in sina barn för att det finns idioter bakom styret.

Jag vet att du kör försiktigt annars kommer Nina och tar dig i örat din slyngel :tungan

Barn är barn, ja, helt klart. :)
Dock så måste föräldrarna också ta ansvar för dem i trafiken, inte bara medtrafikanterna..

De e ju som familjen som har bosatt sig alldeles intill 90vägen och satt upp "kör sakta lekande barn" skyltar. De tycker jag e lite "off". :3freak

Swappe skrev:
Barn är barn, ja, helt klart. :)
Dock så måste föräldrarna också ta ansvar för dem i trafiken, inte bara medtrafikanterna..

De e ju som familjen som har bosatt sig alldeles intill 90vägen och satt upp "kör sakta lekande barn" skyltar. De tycker jag e lite "off". :3freak
Jepp 90 väg är inte lämplig för barn, men 30/50 är det ofta i villaområden.

Folk flyttar ut från stan för att slippa trafik och ha det lugnt på landet.

Ibland undrar man hur många det egentligen är som saknar sunt förnuft...

Detta är ju inget nytt fenomen med sura villaägare som kastar/häller eller
pekar med krattor/spadar........

Men min erfarenhet är att det ALLTID drabbar dom som är
minst skyldiga!!

Igenom åren så har jag blivit måttligt trött på att bli
beskylld för saker som man inte gör oavsett om det är
på hoj eller annat så är det en av dom sakerna jag har
svårt för att tolera i vuxen ålder.

Senast var för några veckor sedan när min kompis blev slagen
efter ( han missade mig för jag körde först )

När diskution kom fram så var det jag som hade kört så jävla
fort så det knappt var sant utanför hans hus!

Det hörde han på motorvarvet..... :huvet

Sanningen var att det var på grusväg och är 30 meter
ifrån där vi har hojarna och jag kom i 20+ på 1500 varv
i tvåan puttrande med en V-twin......

Så med stor trötthet har jag kommit fram till att nästa
som beskyller mig felaktigt nästa gång... eller ännu värre kastar
saker kommer bli behandlad på precis samma sätt!

3 st Scenario.........( När jag är oskyldig såklart! )

1. " Jag har träffat på jää..ligt många idioter som bor i ett sådant
hus som du bor i så nu skall du få på käften!!!

2. " Jag har träffat jä---ligt många som har barn o dom har
varit dumma så nu skall du få på käften!!!

3. " Du har bil och sådana har jag blivit omkörd av flera gånger på
mycket dumma sätt så nu skall du få på käften!!!

Det är så alla dumma typer jag har stött på resonerar så varför
skall inte jag göra det?

Sedan att folk kör som idioter och att hälften inte
skulle köra hoj, det vet dom flesta ju.........

Mina två cent......

R

Robster skrev:
Detta är ju inget nytt fenomen med sura villaägare som kastar/häller eller
pekar med krattor/spadar........

Men min erfarenhet är att det ALLTID drabbar dom som är
minst skyldiga!!

Igenom åren så har jag blivit måttligt trött på att bli
beskylld för saker som man inte gör oavsett om det är
på hoj eller annat så är det en av dom sakerna jag har
svårt för att tolera i vuxen ålder.

Senast var för några veckor sedan när min kompis blev slagen
efter ( han missade mig för jag körde först )

När diskution kom fram så var det jag som hade kört så jävla
fort så det knappt var sant utanför hans hus!

Det hörde han på motorvarvet..... :huvet

Sanningen var att det var på grusväg och är 30 meter
ifrån där vi har hojarna och jag kom i 20+ på 1500 varv
i tvåan puttrande med en V-twin......

Så med stor trötthet har jag kommit fram till att nästa
som beskyller mig felaktigt nästa gång... eller ännu värre kastar
saker kommer bli behandlad på precis samma sätt!

3 st Scenario.........( När jag är oskyldig såklart! )

1. " Jag har träffat på jää..ligt många idioter som bor i ett sådant
hus som du bor i så nu skall du få på käften!!!

2. " Jag har träffat jä---ligt många som har barn o dom har
varit dumma så nu skall du få på käften!!!

3. " Du har bil och sådana har jag blivit omkörd av flera gånger på
mycket dumma sätt så nu skall du få på käften!!!

Det är så alla dumma typer jag har stött på resonerar så varför
skall inte jag göra det?

Sedan att folk kör som idioter och att hälften inte
skulle köra hoj, det vet dom flesta ju.........

Mina två cent......

R

håller med dej..
vi inför genast dina 3 versioner..
jag känner igen det har råkat ut för samma saker..
(uppmätt 103db på sbp :yoparty)

Exp 1:
jag har barn...bor på mindre väg i bostadsområde.och av ngn konstig anledning kommer det alltid 2-5 moppefucks på trimmade fordon i alldeles för hög fart..
jag har dock stannat dom några ggr och vänligt förklarat vad som gäller..
och det har verkat hjälpa..nu hälsar dom när dom puttrar förbi (mitt hus :D )sakta och försiktigt...

Exp 2:
Körde lastbil för akkafrakt.då man passerade just S.Sandby 10-30ggr per vecka..
en dag kom det ut en man och kastade ut en barncykel framför lastbilen...
( :kocko )visst jag fattar varför..kan man inte stanna så är ett barn risigt på det. Men varför räckte han finger och gorma som fan över detta? jo.... :D
jag stannade innan barncykeln....hade bevis på min hastighet mm(färdskrivarblad :tummenupp )..så jag ringde polisen och anmälde mannen..
medan han stod och hoppade utanför fönstret...
han fick vad jag minns betala böter för uppsåtligt vållande till fara...och ngt annat.

men jag kanske skulle kastat en postlåda i huvet på moppefuckusen i exp 1 och slagit mannen i exp 2 på käften.. :va :D

hade jag varit killen i S.Sandby som fick sten kastat efter sig så hade jag sonika ringt polisen och satt dit dom... :tummenupp ....

Last edited:
LasseB skrev:
Först och främst, att kasta något på en hoj i fart är nästintill mordförsök och borde dömas därefter (av domstol). Att det sen dessutom drabbar någon helt oskyldig är ännu mer beklagligt.

Bor själva i nära anslutning till vägsträckan därav inlägget. Efter att ha läst här på ett par ställe så känns det som om farten nu kommer att öka ännu mera i ren protest och i helgen som gick så var det iaf fler än vanligt som drog på lite extra.

Det som kan vara värt att känna till är att även om det är åker på ena sidan så finns det i husen minst två st småungar på typ 2-3 år och ett par hundar som går lösa i trädgårdarna. Längre upp mot macken så brukar jag när jag är på väg till och från jobb, se en liten flicka på cykel, hon har både en lång röd vimpel och stödhjul så hon syns bra men det är dock ändå ute på "stora vägen" hon cyklar.

Brukar vara ute i trädgården och njuta av lite skön motorsång de onsdagar jag inte själv kör och även om hastigheten är runt 150+ på en del som kommer förbi så håller nog majoriteten laglig mc hastighet (= hastighetsbegränsning + 25-30 km/h) och det är inga problem alls.

Så innan ni skottar fullt drag i backen så var iaf extra uppmärksamma på att det finns barn där och ännu hellre vänta med det tills t-korsningen uppe vid macken där det iaf har blivit en 70 väg.

För att klargöra så varken känner eller vet jag vem "stenkastaren" är. Hoppas att det löser sig med hojen som blev träffad. Och ta inte detta som en moralpredikan, jag är inte rätt person att utdela sådana.

Med tanke på detta inlägg bör Du kanske byta intresse på din presentation :)

Mackz skrev:
LasseB gillar att wheela på 30 vägar :D kanske lite ironi eller vad tror ni.

Mackz skrev:

LasseB skrev:
Och ta inte detta som en moralpredikan, jag är inte rätt person att utdela sådana.

Funderade på det innan jag postade, men då inlägget var ämnat som ett tips till oss som kör genom Sandby och texten på intresse är från en gammal diskussion om lämpligheten att leka på vissa vägar inne i Lund blandat med en del ironi, så tänkte jag att det kunde stå kvar och isåfall förklara det när det kom upp. Annars helt rätt :tummenupp :tungan

GSXR1100R skrev:

Barn ska lära sig att bilar är hårda.. motorcyklar är inte mjuka de heller.

Helt riktigt att man inte ska behöva spärra in barn men hur gör du när du går i stan med ungarna?

Jag bor i direkt anslutning till malmövägen o där kan vara bra fart på både bilar o hojar.

Hör o häpna... när jag var liten så lekte jag i vår gång... inget som hindrade mig från att springa rakt ut framför en bil...

Men jag fick lära mig detta..

och det har aldrig hänt något (inte varit nära heller)
Lär bara barnen att bilar ser dem inte o stannar inte heller...

Och NÄ jag säger inte att man får köra som man vill.. 30 och 50 håller man inte det dubbla på..

LasseB skrev:
Funderade på det innan jag postade, men då inlägget var ämnat som ett tips till oss som kör genom Sandby och texten på intresse är från en gammal diskussion om lämpligheten att leka på vissa vägar inne i Lund blandat med en del ironi, så tänkte jag att det kunde stå kvar och isåfall förklara det när det kom upp. Annars helt rätt :tummenupp :tungan

Jag var också ironisk, kunde inte låta bli bara. Vem har sagt att Du måste wheela med en motorcykel, med en bmx är det väl fullt acceptabelt? :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back